Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:12:56 GMT

مراکز جامع خدمات بیماران خاص در کشور ایجاد می شود

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۱۷۴۹

مراکز جامع خدمات بیماران خاص در کشور ایجاد می شود

دکتر جمشید کرمانچی شامگاه دوشنبه در بازدید از انجمن حمایت از بیماران مبتلا به ام اس زنجان افزود: ساخت بنا و ساختمان برای بیماران خاص کافی نیست، بلکه خدمات صحیح باید به آنان ارائه شود.

وی اظهار داشت: مجموعه بیماران خاص شامل مبتلایان به ام اس، هموفیلی، تالاسمی، کلیوی و برخی از بیماران پروانه ای را شامل می شود که هر چند فضاهای مورد نیاز می تواند پاسخگوی برخی نیاز آنان باشد اما ایجاد مراکز جامع خدمات می تواند خدمات رسانی را به شکل مطلوب هدفمند کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه داد: مرکز جامع خدمات به مکانی گفته می شود که خدمات سرپایی مورد نیاز به بیماران خاص ارائه شود و در این مراکز بخش هایی نظیر داروخانه، پزشک و مشاور مورد نیاز، خدمات فیزیو تراپی و حتی خدمات دندانپزشکی نیز پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: گروهی از بیماران خاص مشکل دریافت خدمات دندانپزشکی در کشور دارند، زیرا باید خدمت مورد نیاز به صورت بیهوشی ارائه شود که در زمان حاضز مراکز معدودی این کار را انجام می دهند.

دکتر کرمانچی افزود: بیماران ای بی در استا، های محروم برای دریافت چنین خدمتی مجبورند با کمک خیرین و با صرف هزینه های بالایی به پایتخت بیایند، ولی در صورت ایجاد مراکز جامع و اعزام متخصص می توان این خدمات را با هزینه های مناسب تری در محل زندگی بیماران ارائه کرد.

معاون مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: این وزارتخانه با راه اندازی چنین مراکزی حمایت هایی از قبیل تجهیزات، امکانات و داروهای خاص بیماران را به شکل هدفمند تری با همکاری دانشگاههای علوم پزشکی انجام می دهد.

وی اضافه کرد: داروهای بیماران خاص گرانقیمت بوده و با هزینه بالایی خریدار ی می شود و ارائه این داروها در مراکز جامع می تواند علاوه بر کنترل های لازم خدمت مورد نیاز را هدفمند کند.

کرمانچی افزود: امروز قانون مصوب درخصوص رایگان بودن داروهای بیماران خاص در کشور وجود دارد و سالانه برای بیماران ام اس ۷۰ میلیارد تومان از محل منابع دولتی برای یک رقم دارو هزینه می شود.

وی اضافه کرد: مراکز جامع خدمات بیماران خاص ۲ هدف عمده تجمیع خدمت و ارائه خدمات با تعرفه دولتی را دنبال می کند.

۹۶۴۶/۳۰۸۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمایت از بیماران خاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۱۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود

شهردار یزد گفت: ایجاد اتحادیه شهرداران بر روند فعالیت ۱۴۰۰ شهرداری تاثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی، امروز_ سی‌ام فروردین_ در حاشیه یکصد و نوزدهمین نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌ها که در مشهد مقدس در حال برگزاری است اظهار کرد: در مجمع کلانشهرها به بررسی مسائل کلان مربوط به مدیریت شهری در سراسر کشور پرداخت می‌شود.

وی افزود: در اجلاسیه‌ای که در مشهد برگزار شد موضوعاتی مورد بررسی قرار گرفت که برخی از آن‌ها می‌تواند بر ۱۴۰۰ شهرداری سراسر کشور تأثیر مستقیم بگذارد.

شهردار یزد ادامه داد: ایجاد اتحادیه شهرداری‌ها موضوعی است که در برنامه هفتم توسعه به آن اشاره مستقیم شده از این جهت شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌ها امروز به بررسی ابعاد مختلف ایجاد این اتحادیه پرداختند.

محی‌الدینی افزود: افزایش هماهنگی بین کلانشهرها و مراکز استان‌ها در جریان برگزاری دهه کرامت دیگر دستور کار این جلسه بود.

کد خبر 745893

دیگر خبرها

  • عدم پاسخگویی تعرفه‌های آندوسکوپی و کولونوسکوپی به هزینه‌ها
  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • تعرفه های آندوسکوپی و کولونوسکوپی پاسخگوی هزینه‌ها نیست
  • همه ایرانی‌ها‌ دارای ‌پرونده سلامت ‌می‌شوند
  • وزیر بهداشت: همه ایرانی‌ها دارای پرونده سلامت می‌شوند
  • اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود
  • بیماران سرطانی گروه هدف پویش ملی سرطان هستند
  • انجام ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تست آزمایشگاهی در کردستان
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • ممنوعیت ارائه خدمات به افراد بی حجاب در ادارات