Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری با اشاره به لزوم توجه به اولویت‌های پیشگیرانه در مقابله با حوادث و بلایای طبیعی گفت: برخی از روستاهای شهرستان ری روی خط گسل قرار دارد که بسیار آسیب‌پذیر است. ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، حسن خلیل آبادی امروز  در سی و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهرستان ری با بیان اینکه در طول تاریخ محدوده ری سه بار با زلزله ویران شده و از نو ساخته شده است اظهار داشت: آموزش‌های مربوط به زلزله و حوادث برای مناطق پرخطری که روی گسل واقع شده یا در مسیر سیلاب‌ قرار دارد بسیار مهم و ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گسل ری هنگام زلزله تخریب بیشتری به همراه داردوزارت راه موظف به تهیه نقشه گسل‌ها با اولویت کلانشهرها شدمطالعات شناخت گسل‌ها و نقشه پهنه‌بندی زلزله در مشهد رها شده است

وی افزود: طرحی با محوریت ارتقای برنامه‌های عملیات ایمنی و مدیریت بحران و ایمن‌سازی بافت‌های صنعتی فرسوده در برابر حوادث با اولویت زلزله تهیه و  به تصویب شورا رسیده است همچنین یکی از برنامه‌های شورای اسلامی شهرستان ری در کارگروه عمران  اطلاع‌رسانی، آگاهی و آموزش به شهروندان و ساکنان حریم گسل‌ها و مسیل‌ها به منظور توجه ویژه به ساخت و ساز می‌باشد.

‏رئیس شورای اسلامی شهرستان ری سپس عنوان کرد: در زمینه ساخت و سازها دستورالعمل‌هایی به دهیاری‌ها و شهرداری ارائه شده اما در اجرا دچار اشکالاتی است که بخشی از اشکالات مربوط به مردم و بخشی به دهیاران و شهرداری‌ها در توسعه روستاها و شهرها برمی‌گردد.

‏خلیل آبادی با بیان اینکه برخی از  روستاها روی خط گسل قرار دارد و بسیار آسیب‌پذیر است گفت: در صورتی که پیشگیری‌های لازم اجرایی نشود، عواقب سنگینی دارد و ساخت و سازها نباید بر اساس نقشه در حریم گسل، سیلاب و روان آب‌های سطحی انجام شود و حتی ساکنان روستاهای آسیب‌پذیر باید به مکان دیگری انتقال داده شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نباید ابنیه و تأسیسات مهم و پرخطر در حریم گسل، سیلاب و روان آب‌های سطحی ساخته شود این در حالی است که در شهرستان ری تأسیساتی همچون منبع گاز در مسیرهای پرخطر قرار دارد که نیازمند رسیدگی می‌باشد.

انتهای پیام/ ع

R7840/P/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۱۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند

امام جمعه ارومیه در پایان، حل مشکلات باقی مانده در مناطق زلزله زده خوی را خواستار شد و گفت: امیدواریم با فعالیت جهادی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، به زودی شاهد جشن اتمام بازسازی مناطق زلزله زده خوی باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در دیدار با «غلامرضا صالحی» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اظهار کرد: کار جهادی و خدمت به مستضعفان چراغ راه عملکردی در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشد و لازم است.

وی با بیان اینکه در این راه نباید از مشارکت مردم نیز غافل شد، افزود: تشویق مردم جهت مشارکت در حساب ۱۰۰ امام راحل یکی از مهمترین نکاتی است که باید با اطلاع رسانی صحیح و بهبود بسترهای لازم، فرهنگ‌سازی کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با تاکید بر لزوم اشاعه دین در مسیر خدمت به جامعه گفت: در دین اسلام، خداوند همه انسان‌ها را به انتخاب مسیر درست تشویق می‌کند و شاه کلید موفقیت در امور را تقوا معرفی کرده است.

قریشی ادامه داد: تقوا را سرلوحه زندگی خویش قرار دهید تا در مجموعه مدیریتی نیز این نگرش با بعد معنوی پایدار باشد بنابراین ضروری است افرادی برای مدیریت‌های داخلی ادارات انتخاب شوند که خدا ترس باشند.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن مزین به نام حضرت امام خمینی (ره) است بنابراین از شما عزیزان انتظار می‌رود تا حساسیت بیشتری در امورات داشته و در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشید.

قریشی عنوان کرد: بنیاد مسکن در راستای اهداف انقلابی حرکت می‌کند و باید همگان به این نهاد کمک کنند.

وی ضمن تشکر از عملکرد بنیاد در زلزله خوی، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اولین ساعات زلزله در مناطق زلزله زده حضور فعال داشته و تا به امروز بسیاری از منازلی را که تخریب شده بودند، بازسازی کرده است ولی متأسفانه نتوانسته فعالیت‌های خود را بیان کند.

امام جمعه ارومیه در پایان، حل مشکلات باقی مانده در مناطق زلزله زده خوی را خواستار و تصریح کرد: امیدواریم با فعالیت جهادی شما عزیزان، بزودی شاهد جشن اتمام بازسازی مناطق زلزله زده خوی باشیم.

کد خبر 747628

دیگر خبرها

  • تشریح جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها
  • آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا
  • روستا‌های حاشیه شیراز مظلوم‌ترین روستا‌های فارس هستند
  • نمای شیشه‌ای ساختمان‌ها دهن کجی به اصول معماری است
  • دعوت جمعی از فرهنگیان بردسکن به مجلس شورای اسلامی