Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجری طرح برنامه تدوین ارتقای بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی منتخب و بخش خصوصی گفت: روند بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی خوزستان نزولی است. ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، نخستین جلسه شورای راهبری توسعه استان خوزستان به بررسی سه طرح در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار و مصوباتی را به همراه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه، سه طرح نتایح ارزیابی استقرار طرح میز خدمت در دستگاه‌های اجرایی خوزستان، طرح سنجش میزان رضایت مردم از دستگاه‌های اجرایی خوزستان و طرح برنامه تدوین ارتقای بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی طی سال 97 مورد بررسی اعضا و شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

در این نشست ابتدا امید حاجی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان به بیان عناوین طرح‌های نخستین جلسه پرداخت و به تأخیر در آغاز به کار جلسه شورای راهبری توسعه استان خوزستان طی سال جاری اشاره کرد.

میز خدمت در دستگاه‌های اجرایی خوزستان باید به سمت الکترونیکی حرکت کند

در ادامه غلامرضا وحدت با اشاره به این‌که براساس قانون کلیه دستگاه‌های اجرایی موظف به استقرار میز خدمت هستند، گفت: هدف نهایی از میز خدمت جلوگیری از سردرگمی مراجعه کنندگان به ادارات است. این طرح به دو صورت حضوری و الکترونیکی قرار دارد که از آذرماه سال گذشته تمامی دستگاه‌ها باید به سمت الکترونیکی حرکت می‌کردند.

وی با اشاره به این‌که ضمانت اجرای طرح استقرار طرح میز خدمت در دستگاه‌های اجرایی خوزستان توسط شورای راهبری توسعه استان بررسی می‌شود، بیان کرد: الزام اجرایی این طرح برعهده بالاترین مقام اجرایی دستگاه مربوطه است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان خاطرنشان کرد: سیاست‌های اجرایی طرح استقرار طرح میز خدمت در دستگاه‌های اجرایی خوزستان تاکنون تشویقی بوده اما نتایج لازم را نداشته است.

وی با اشاره به فعالیت 10 گروه بازرسی، 10 سربازرس و 34 بازرس در ارزیابی استقرار طرح میز خدمت در دستگاه‌های اجرایی خوزستان طی سال گذشته، ادامه داد: از دستگاه‌های نخست در امتیازآوری طبق ارزیابی سال گذشته می‌توان به اداره کل امور مالیاتی استان خوزستان با 23.5، سازمان ثبت اسناد و املاک با 23.5 و اداره کل بنادر و دریانوردی امام خمینی(ره) با 23 امتیاز اشاره کرد.

وحدت از جمله عوامل امتیازدهی به دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان در ارزیابی استقرار طرح میز خدمت به اصل استقرار، رعایت شکلی موضوع و بحث‌های محتوایی برشمرد و افزود: ارزیابی بین 106 دستگاه اجرایی انجام شده و چندین دستگاه از جمله اداره کل بازرسی استان خوزستان مستندات لازم را ارائه نداده‌اند.

استثنایی بین دستگاه‌های اجرایی استان برای عدم ارزیابی استقرار طرح میز خدمت وجود ندارد

در بخش دیگر امید حاجی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان بیان کرد: براساس بخش‌نامه‌ها هیچگونه استثنایی بین دستگاه‌های اجرایی استان برای عدم ارزیابی استقرار طرح میز خدمت وجود ندارد و این ارزیابی انجام و برای مرکز و وزارتخانه‌ها ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: اگر دستگاهی از ارزیابی مستثنی شده است از طریق وزارتخانه‌ها استعلام و به وسیله اداره استخدامی و امور اداری به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان اطلاع‌رسانی شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با اشاره به تفاوت بین ویژگی‌های دستگاه‌های اجرایی در هنگام ارزیابی، عنوان کرد: شاخصه‌های اختصاصی در هنگام ارزیابی باید به صورت بخشی به عبارتی در سطح استان‌ها و شاخصه‌های عمومی نیز بین دستگاه‌ها مورد بررسی قرار گیرند.

شورای راهبری توسعه آذربایجان‎شرقی تشکیل شودهمکاری دستگاه‌های گیلان با شورای راهبری توسعه مطلوب نیستاز لزوم توجه به سند راهبری توسعه تا محوریت استان قم در فعالیت‌های قرآنی

اجرای طرح سنجش میزان رضایت مردم از دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان بین 102 دستگاه

در ادامه محمدرضا قلانی مجری طرح سنجش میزان رضایت مردم از دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان طی سال 97 اظهار داشت: در این طرح 108 دستگاه سطح خوزستان جامعه هدف سنجش قرار داشتند و در این راستا می‌توان به عدم همکاری دستگاه‌هایی همچون اداره کل بازرسی استان اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی از جمله برق منطقه‌ای، دیوان محاسبات و سازمان نقشه‌برداری نیز مراجعه کننده نداشتند در واقع این دستگاه‌ها ارباب رجوع مستقیم به جزء ارباب رجوع پرسنل ندارند.

قلانی با اشاره به اجرای طرح سنجش میزان رضایت مردم از دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان بین 102 دستگاه در سطح 27 شهرستان، ادامه داد: در این طرح تعداد 9 هزار و 287 نفر پرسش‌نامه معتبر تکمیل شده است.

مجری طرح سنجش میزان رضایت مردم از دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان بیان کرد: در شاخص‌های توصیفی نمرات رضایت از دستگاه‌های اجرایی خوزستان نمونه کل استان از 100 درصد معادل با 69.67 درصد بوده است.

وی با اشاره به «میزان آمادگی مراجعان»، «میزان اعتماد مراجعان»، «نحوه رفتار با مراجعان» و «وضعیت فضای اداری دستگاه» به عنوان مؤلفه‌های سنجش میزان رضایت مردم از دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان، افزود: براساس پرسش‌نامه 27 درصد ضعیف، 33 درصد متوسط نمره کسب کرده‌اند.

قلانی با بیان این‌که بانک صنعت و معدن، اداره کل بنادر و دریانوردی امام خمینی(ره) و امور اقتصاد و دارایی خوزستان جزء ده دستگاه نخست در طرح قرار دارند، گفت: شهرداری اهواز، بیمارستان گلستان، بیمه ایران، فرودگاه‌ها، پیام نور منطقه خوزستات، صنعت نفت اهواز نیز جزء ده دستگاه انتهایی قرار دارند.

برخی از دستگاه‌ها خدمات درستی را ارائه نمی‌دهند

در بخش دیگر امید حاجی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با بیان این‌که برخی از دستگاه‌ها خدمات درستی را ارائه نمی‌دهند و نارضایتی را به همراه داشته است، بیان کرد: هدف از ارزیابی و سنجش در این طرح‌ها مچ‌گیری از دستگاه‌های اجرایی نیست و دستگاه‌ها دلیل عدم رضایت را ارائه تا توضیحات منعکس و هرکدام را در سطح خود پیگیری کنیم چراکه باید به سمت و سوی بهبود گام برداشت.

وی بیان کرد: طرح برنامه تدوین ارتقای بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی منتخب و بخش خصوصی استان خوزستان باتوجه به شرایط تحریم می‌تواند بسیار نجات بخش برای کشور باشد.

روند بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی خوزستان نزولی است

در ادامه حسن فرازمند مجری طرح برنامه تدوین ارتقای بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی منتخب و بخش خصوصی استان خوزستان اظهار داشت: ده دستگاه برای این طرح مطرح بودند که در بین نه دستگاه اجرایی شد.

وی با اشاره به این‌که روند بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی خوزستان نزولی است، بیان کرد: از ویژگی‌های دستگاه‌های اجرایی خوزستان می‌توان به انحصاری بودن، باز بودن، مدیریت سیاسی و دیگر موارد اشاره کرد.

مجری طرح برنامه تدوین ارتقای بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی منتخب و بخش خصوصی استان خوزستان خاطرنشان کرد: بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی تا پیش از سال 1380 بالا و بعد از این سال تاکنون نیز به صورت پایین بوده است.

فرازمند در پایان بخشی از وضعیت بهره‌وری تعدادی از دستگاه‌ها را تبیین و مورد بررسی قرار داد و درخواست کرد تا دستگاه‌های اجرایی با مجموعه اجرای این طرح همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ ع

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۱۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین برنامه طرح شمیم و همیاران آرامش اجتماعی در اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرهنگ حکیم عبداللهی گفت: طرح شمیم و همیاران آرامش اجتماعی باهدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی برابر دستورالعمل صادره از فراجا پس از برگزاری چندین نشست با معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان خوزستان و حضور معاونان و روسای پلیس‌های تخصصی امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳، اولین برنامه در یکی از مناطق محروم و کم برخوردار انجام شد.

وی افزود: اولین برنامه با حضور نمایندگان پلیس‌های تخصصی و معاونت‌ها از قبیل فتا، پیشگیری، بهداری، گزینش و استخدام، دفتر نظارت همگانی، وظیفه عمومی و .. در مسجد سیدالشهدا منطقه منبع آب شهر اهواز برگزار شد.

سرهنگ عبداللهی با اشاره به اینکه در این نشست نمایندگان سازمان‌های دولتی و مردم نهاد میز خدمت برپا کردند، ادامه داد: در این برنامه با توجه به تنوع خدمات فراجا شاهد حضور بسیار خوب مردم بودیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان اضافه کرد: در این برنامه ضمن برگزاری نمایشگاه، نشست با اعضای شورای محله و رسیدگی به مشکلات شهروندان؛ خدمات مضاعف رایگان فراجا  از جمله سنجش سلامت، مشاوره و روانشناسی، خدمات پزشکی، کارگاه آموزشی پیشگیرانه در حوزه فضای مجازی، اعتیاد، تحکیم خانواده و عفاف و حجاب به شهروندان،  ارائه شد.

وی می‌گوید: تا پایان اردیبهشت ماه این طرح در ۱۱ نقطه‌ای که از طرف استانداری خوزستان اعلام شده است، اجرا خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تشییع جانباز شهید کلیوند عباسی در اهواز
  • برگزاری اولین برنامه طرح شمیم و همیاران آرامش اجتماعی در اهواز
  • قاب ماندگار اکران مردمی متفاوت فیلم آپاراتچی در اهواز
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد کلیوند عباسی در اهواز
  • آلودگی هوا در ۲ شهر خوزستان
  • چرا شیرخشک در بازار خوزستان کمیاب شده؟
  • حمله افراد ناشناس به آمبولانس اورژانس اهواز
  • مراسم رژه‌ نیروهای مسلح در اهواز برگزار شد
  • تصادف در محور ایذه یک کشته و ۴ مصدوم برجا گذاشت
  • برگزاری مراسم رژه نیرو‌های مسلح در اهواز