Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری " النشرة" لبنان، سازمان عفو بین الملل تخریب منازل فلسطینی را رویکرد سازمان یافته رژیم اشغالگر قدس برای کوچ اجباری فلسطینی‌ها از سرزمین‌های اشغالی دانسته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: استدلال اسرائیل برای تخریب این منازل، منطبق بر تحقیقات و بررسی‌های دقیق نیست. دولت تل آویو بیش از دهها سال است که اقدامات خشونت آمیز و نامناسب را به نام امنیت در پیش گرفته است تا سلطه خود را بر اراضی فلسطینی بگستراند و دست به کوچاندن فلسطینی‌ها از مناطقی بزند که اسرائیل، آن را راهبردی می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان حقوق بشری ادامه داد: اسرائیل علاوه بر کوچ اجباری جوامع فلسطینی، دهها هزار منازل را نیز به صورت غیر قانونی تخریب کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: "اسرائیل به جای تخریب منازل فلسطینی‌ها، باید بخش‌هایی از دیوار (حائل) داخل اراضی اشغالی فلسطین را را ویران کند که نقض قوانین بین المللی است.

عفو بین الملل در پایان از کشورها خواست که برای اجرای تعهدات اسرائیل براساس قوانین حقوق بشر و ضمانت تل آویو برای حفاظت از فلسطینی‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی، مقام‌های اسرائیلی زیر فشار قرار گیرند.

اقدامات ضد بشری صهیونیستی از صبح دوشنبه با تخریب چندین منزل مسکونی در منطقه وادی الحمص در جنوب شرق قدس بار دیگر شدت گرفته است، این اقدامات که نقض آشکار قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و قوانین جهانی است، تاکنون با واکنش‌های شدید منطقه‌ای و بین المللی رو به رو است.

در همین راستا، اتحادیه اروپا و فرانسه بصورت جداگانه روز دوشنبه با غیرقانونی خواندن سیاست شهرک سازی صهیونیست‌ها، از تل آویو خواستند، تخریب منازل فلسطینیان را هرچه زودتر متوقف کند.

سازمان همکاری اسلامی، قطر، اردن و گروه‌های فلسطینی نیز این اقدام ضد فلسطینی را محکوم کردند.

سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) نیز این اقدام را محکوم کرد و خواستار جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی زوایای این اقدام غیر انسانی شد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۱۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت اقدام آمریکا در مخالفت با عضویت فلسطین در سازمان ملل

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از رویترز، شهروندان فلسطینی از رویکرد آمریکا در قبال فلسطین و وتو کردن پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت انتقاد کردند. 


شهروند فلسطینی: راه حل این است که ملت فلسطین به سرزمین خودش برگردد و حقوق خودش را دریافت کند و آمریکا که خودش را حامی صلح می‌داند، اما کلا از اسرائیل جانبداری می‌کند باید حقوق ملت فلسطین را به آنها بدهد. با جنگ و ویرانی و کوچاندن مردم و کشتار مسئله حل نمی‌شود و اسرائیل امنیت پیدا نمی‌کند. امنیت را زمانی به دست می‌آورد که ملت فلسطین هم به حقوق خودشان برسند.

شهروند فلسطینی: حق فلسطین برای عضویت در سازمان ملل حقی قانونی است. ملت فلسطین حق دارند در میان کشور‌های جهان جایگاهی داشته باشند. تا صدای ما به جهان برسد. دولت آمریکا با استفاده از حق وتو علیه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل در واقع نشان داد نمی‌خواهد ما در این جهان وجود داشته باشیم. بلکه از اسرائیل جانبداری می‌کند و پیوسته از حق اسرائیل برای دفاع از خودش صحبت می‌کند و هیچ گاه از حق موجودیت فلسطینیان و حق آنها برای تعیین سرنوشت خود صحبت نمی‌کنند.

شهروند فلسطینی: آمریکا همیشه از اسرائیل حمایت کرده است، زیرا همه حامیان اسرائیل در آمریکا هستند.

 

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند
  • افزایش شدید تعداد آوارگان فلسطینی در دیرالبلح
  • اسرائیل برای فلسطینی‌ها حق حیات قائل نیست
  • روز ۱۹۸ طوفان‌الاقصی |حمله پهپادی به جولان اشغالی/ نشست کابینه جنگی اسرائیل برای بررسی بن بست در مذاکرات آتش بس
  • به اسرائیل افسار بزنید
  • تشدید اختلافات بین یهودیان آمریکا به دلیل جنگ غزه
  • شهادت ۲ فلسطینی در کرانه باختری در تیراندازی صهیونیست‌ها
  • عملیات ضد صهیونیستی در رام الله
  • اسرائیل بهای جنایت علیه فلسطینیان را خواهد پرداخت
  • محکومیت اقدام آمریکا در مخالفت با عضویت فلسطین در سازمان ملل