Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@01:18:37 GMT

دیدارهای ظریف با مقامات ارشد نیکاراگوئه+تصاویر

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۲۰۱۱

دیدارهای ظریف با مقامات ارشد نیکاراگوئه+تصاویر

وزیر امور خارجه کشورمان که به نیکاراگوئه سفر کرده است،‌ روز دوشنبه با شماری چند از مقامات بلندپایه این کشور دیدار و گفتگو کرد. ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰ بین الملل دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،‌ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در نیکاراگوئه به سر می‌برد، صبح امروز دوشنبه به وقت محلی با شماری از مقامات بلندپایه این کشور از جمله رئیس مجلس ملی،‌ وزیر امور خارجه،‌ وزیر صنعت و معدن،‌ وزیر دارایی و رئیس کل بانک مرکزی دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دیدار ظریف با «گوستاوو پورراس کورتس» رئیس مجلس ملی نیکاراگوئه که اعضای هیئت رئیسه مجلس و گروه دوستی پارلمانی ایران و نیکاراگوئه نیز در آن حضور داشتند، وزیر امور خارجه با ابلاغ سلام‌های گرم و دعوت دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، ضمن برشمردن زمینه های همکاری دو کشور، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه و تعمیق روابط دو کشور در همه زمینه ها بویژه در حوزه اقتصادی را مورد تاکید قرار داد.

ظریف با اشاره به چهلمین سالگرد انقلاب های دو کشور افزود: آمریکایی ها دوست نداشتند یکسالگی این دو انقلاب را ببینند اما دو کشور در چهلمین سال انقلاب مان هستیم و چهل سال دیگر هم آنها را مایوس خواهیم کرد.

رئیس مجلس ملی نیکاراگوئه نیز در این دیدار اظهار داشت: هیچ شکی در اتحاد همه کشورهایی که تحت فشار و تروریسم اقتصادی آمریکا هستند وجود ندارد. وی افزود: جبهه مبارزه با استکبار با هجمه رسانه ای، تبلیغاتی و جنگ اقتصادی آمریکا و متحدانش مواجه است که لزوم اتحاد همه ما را ضروری می سازد.

ظریف سپس با وزیر امور خارجه نیکاراگوئه دیدار و گفتگو کرد و پس از آن نیز دیداری با چندنفر از وزیران و مقامات ارشد دولت نیکاراگوئه داشت. در این دیدار که علاوه بر وزیر امور خارجه، وزیر توسعه تجارت و صنعت، رئیس کل بانک مرکزی، وزیر دارایی، رئیس مرکز توسعه تجارت، رئیس فراکسیون ساندنیست ها در مجلس ملی نیکاراگوئه نیز حضور داشتند راههای توسعه و تقویت روابط دو جانبه به ویژه در حوزه های اقتصادی بررسی شد. تهیه نقشه راه همکاری های اقتصادی، تجاری، مالی، صنعتی دو کشور و با کشورهای منطقه از جمله توافقات این نشست عالی‌رتبه بود.

انتهای پیام/.

R1535/P/S8,90,95,1128/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ظریف

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ظریف ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۲۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌بس در غزه؛ محور رایزنی‌های وزیر خارجه ترکیه با هنیه در دوحه

طرفین در این دیدار درباره آتش بس در غزه، تبادل اسرا و ارسال کمک‌های بشر دوستانه به این باریکه گفتگو و تبادل نظر کردند.

پایگاه روسیا الیوم نیز گزارش داد که رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در پایان هفته جاری برای انجام گفتگو با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه به این کشور سفر می‌کند.

به نقل از المیادین، اردوغان ساعاتی پیش در گفتگو با نمایندگان حزب «عدالت و توسعه» حاکم در پارلمان این کشور، گفت: میزبان «رئیس مساله فلسطین» خواهم بود و در دیدار با وی درباره چند موضوع گفتگو خواهم کرد.

رئیس جمهوری ترکیه با تأکید بر ادامه دفاع از مساله فلسطین، اظهار داشت: جنبش حماس، یک جنبش مبارز علیه رژیم صهیونیستی است نه یک سازمان تروریستی.

در ماه ژانویه گذشته نیز وزیر امور خارجه ترکیه با رئیس دفتر سیاسی حماس دیدار و درباره اوضاع غزه گفتگو کرده بود.

پس از گذشت بیش از ۶ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهاد‌های امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۶ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • آتش‌بس در غزه؛ محور رایزنی‌های وزیر خارجه ترکیه با هنیه در دوحه
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه
  • مقامات این کشور پیش از عملیاتِ ایران التماس می‌کردند | سفیر سوئیس به سپاه احضار شد!
  • لفاظی تازه یک اسرائیلی؛ تل‌آویو دنبال حمله دیپلماتیک به ایران؟
  • سفر کامرون به سرزمین‌های اشغالی با محوریت جنگ غزه و کاهش تنش‌ها
  • مقامات یک کشور ۳ ساعت پیش از عملیات به ایران التماس می‌کردند که این کار انجام نشود | سفیر سوئیس به جای وزارت امور خارجه به سپاه احضار شد
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • حضور وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس
  • جزئیات نشست کمیسیون امنیت ملی با حضور امیرعبداللهیان