Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «رو کانا»، نماینده ایالت کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به خبر دستگیری 17 نفر از جاسوسان «سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا» (سیا) از این سازمان خواست در ایران جاسوسی نکند.

«کانا» در حساب کاربری‌اش در توئیتر در واکنش به گزارش سی‌ان‌ان از بازداشت جاسوسان سیا در ایران نوشت: «در صورتی که صحت داشته باشد، به شفافیت بیشتر و پاسخ‌های بیشتری نیاز داریم مبنی بر اینکه سیا در ایران چکار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف سیا چیست؟ ما نباید از تغییر نظام ایران حمایت کنیم و در عوض از سرنگونی دولت مصدق در سال 1953 درس بگیریم.»

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران روز گذشته از بازداشت ۱۷ نفر از جاسوسان آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا خبر داد که تلاش داشته‌اند در مراکز حساس کشور نفوذ کنند. صبح امروز نیز مدیر کل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات در یک نشست خبری، مدارک و مستنداتی از این پرونده را در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر بازداشت عناصر داخلی این شبکه، در چارچوب عملیات آفندی اطلاعاتی، تصاویر و مشخصات شماری از افسران آمریکایی سیا را که مسئولیت این هسته جاسوسی را بر عهده داشته‌اند، منتشر کرده است. 

امروز «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا که خود تا پارسال ریاست سازمان سیا را بر عهده داشت، اظهار نظر در این مورد خودداری کرد. وی البته ادعا کرد که ایران «سابقه دروغگویی» دارد. شبکه خبری سی‌ان‌ان هم در گزارش خود نوشته سیا از اظهارنظر درباره این موضوع خودداری کرده است. 

انتشار خبر بازداشت این جاسوس‌ها، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشته و از صبح امروز اغلب رسانه‌های معتبر جهان به آن پرداخته‌اند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۲۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای مقام آمریکایی درباره اصابت موشک‌های اسرائیلی به ایران

رسانه‌های خارجی بامداد جمعه از شنیده شدن صدای انفجار‌هایی در ایران، عراق و سوریه خبر دادند.

به گزارش ایرنا، رویترز به نقل از «یک منبع ایرانی» نوشت که یک سامانه پدافند هوایی فعال شده است.

سی. ان. ان نیز مدعی شد که دستکم هشت پرواز مسیر خود را بر فراز ایران تغییر داده‌اند.

شبکه ای. بی. سی نیوز بامداد جمعه به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد که موشک‌های اسرائیلی به مرکزی در ایران اصابت کرده‌اند. این خبر را هیچ رسانه معتبری تایید نکرده است.

اسکای نیوز و الجزیره نیز از جمله رسانه‌هایی هستند که به پوشش این خبر پرداخته‌اند.

دیگر خبرها

  • جزئیات خدمت رسانه‌ای آمریکا برای اسرائیل از قول رسانه عبری
  • روزنامه اسراییلی: اسرائیل مسئولیت حادثه در اصفهان را نمی پذیرد
  • خبرنگار اسرائیلی حرفش را درباره حمله به ایران پس گرفت!
  • واکنش تسنیم به ادعای حمله اسرائیل به ایران؛ با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم
  • بلوف حمله به ایران؛‌ کوه تهدیدات اسرائیل موش زایید
  • ادعای مقام آمریکایی درباره اصابت موشک‌های اسرائیلی به ایران
  • درخواست بزرگ کودی رودز از WWE؛ کابوس آمریکایی به دنبال تاریخ‌سازی در انگلستان است
  • صهیونیست‌ها از منافقین درخواست کمک کردند!
  • تیک‌تاک فقط ۲۴ ساعت برای شفاف‌سازی مهلت دارد!
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند