Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از یزد، فخر السادات خامسی هامانه، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد 31 تیرماه در دیدار با آیت‌الله ناصری،  نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار کرد: سال 92 مقام معظم رهبری دستور سازمان مسائل اجتماعی را برای پیگیری مسئله آسیب‌های اجتماعی صادر کردند و این سازمان به عنوان یکی از مجموعه‌های وزارت کشور شروع به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در بحث آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار، استان یزد به نسبت میانگین کشوری وضعیت بهتری دارد ولی نگرانی ما این است که این آسیب‌ها نسبتا رو به رشد قرار گرفته‌اند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با بیان اینکه استان یزد در بحث آسیب‌های اجتماعی نیازمند تدوین و اجرای برنامه‌های مناسب جهت کاهش این آمار و کنترل این نرخ است تصریح کرد: خوشبختانه استان یزد در برنامه‌ریزی پیشگیری از طلاق از استان‌های موفق شناخته می‌شود و تاکنون سعی شده است تا با جذب بودجه برای دستگاه‌ها و ادارات استان این آسیب‌ها بیش از پیش کاسته شود.

وی با اشاره به نقش نظارتی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، نظارت بر دستگاه‌های دولتی و درخواست گزارش، طرح و برنامه‌های جدید جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی را از برنامه‌های این دفتر نام برد.

این مسئول بیان کرد: برگزاری رایگان طرح جامع آموزشی پیش از ازدواج با عنوان دانشنامه ازدواج، برگزاری طرح پویش اجتماعی زوج پایدار، ایجاد طرح هوش اخلاقی ویژه دانش‌آموزان، طرح پاتوق گفتگوهای اجتماعی و هنری، ایجاد مرکز یادگیری و توسعه اجتماعی و اقتصادی در شهرستان بهاباد، توانمند‌سازی و حرفه‌آموزی کودکان کار و خیابانی، تقویت و توانمند‌سازی سازمان‌های مردم نهاد در جهت کمک رسانی در حوزه متکدیان خیابانی و توانمند سازی زنان سرپرست خانوار از جمله اقدامات انجام شده توسط دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد بوده است.‌

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد نقش ادارات را در کاهش آسیب‌های اجتماعی غیر قابل انکار دانست و جذب بودجه برای سازمان بهزیستی استان، سازمان تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، اداره کل زندان‌ها، دانشگاه یزد، سپاه پاسداران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره ورزش و جوانان و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را از دیگر اقدامات انجام شده دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری دانست.

وی با توجه به نظارت مستقیم مقام معظم رهبری در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی از نماینده ایشان در استان درخواست کرد تا با دعوت از مدیران دستگاه‌ها و نهادهای دولتی، از آن‌ها گزارش خواسته و فعالیت‌های انجام شده توسط آن‌ها جهت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی را بررسی نماید.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد استانداری یزد آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۲۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثرگذاری خدمات شهرداری قم در کاهش آسیب‌های اجتماعی

رئیس کل دادگستری استان قم گفت: از وجود اختلافات هیچ چیز عاید شهر نمی‌شود و مصالح عامه را با انسجام بین مسئولان و مردم می‌توان تأمین کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، حجت‌الاسلام علی مظفری، امروز _ چهارشنبه هشتم فروردین_ در دیدار با سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم و مدیران شهری، با اشاره به فعالیت‌های قابل‌توجه شهرداری قم در سال‌های گذشته اظهار کرد: کسانی که سال‌ها قبل به قم آمده بودند، اگر امروز به قم بیایند تغییرات را متوجه می‌شوند و خدمات این دوره در شهر کامل قابل‌لمس و قابل‌مقایسه برای همگان است.

وی اختلافات و وجود برخی حواشی را موردتوجه قرار داد و افزود: از وجود اختلافات چیزی عاید شهر نمی‌شود و باید مصالح عامه موردتوجه قرار گیرد و باید از انسجام بین مسئولان استانی برای پیشبرد برنامه‌ها و افزایش رضایتمندی مردم استفاده کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان قم با بیان اینکه بیشترین ضرر از اختلافات و همراهی نکردن مدیران را مردم می‌بینند، ابراز کرد: در فضای همدلی و انسجام کارها جلو می‌رود و باید مصلحت مردم در تصمیم‌گیری‌ها در نظر گرفته شود و سلیقه‌ای برخورد کردن راهی به جایی نمی‌برد.

مظفری با تأکید بر اینکه هر انتقادی هم باید در مسیر خود قرار گیرد و نباید به بستر جامعه کشیده شود، مطرح کرد: این تغییرات و تحولات شهر قم باید ادامه پیدا کند و بی‌انصافی است که تغییرات و پیشرفت شهر قم نادیده گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه اختلافات سبب می‌شود که کار از دست مدیران قوی گرفته شود و به دست مدیران ضعیف بیفتد و قطعاً ضرر آن به مردم و شهروندان خواهد رسید.

رئیس کل دادگستری استان قم با تأکید بر اینکه قدردان زحمات تیم شهرداری هستیم و شهرداری قم امروز در ریل درستی قرار دارد، تصریح کرد: هرگونه خدماتی در قم برای مجاوران و زائران دارای ارزش فراوان است و همه باید کمک کنند تا کارها در قم با جدیت به پیش رود و برای خدمات‌رسانی به مردم، دستگاه قضائی آماده هرگونه همکاری با مدیریت شهری است.

وی با تقدیر از اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مختلف توسط شهرداری قم، اذعان کرد: خدمات شهرداری قم نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته و تأثیرگذار است.

کد خبر 739551

دیگر خبرها

  • گوترش: نمی‌توانم غمی را که از دیدار با پناهندگان فلسطینی تجربه کردم از بین ببرم
  • اجرای طرح تئاتر درمانی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی توسط مرکز مشاوره پلیس اصفهان
  • تاکیدفرماندار ارومیه بربرنامه های اجتماعی فرهنگی درصیانت ازحریم عفاف و حجاب
  • خبر خوش وزرات کار به بازنشستگان تامین اجتماعی
  • نرخ پایین بلیت موزه‌های ایران در مقایسه با قیمت‌های جهانی
  • اثرگذاری خدمات شهرداری قم در کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد یکی از مجموعه‌های پرکار استان است
  • سال گذشته چند نفر مورد همسرآزاری قرار گرفتند؟
  • سرانه فرهنگ در کشور ما بسیار پایین است
  • وضعیت هوای تهران؛ در شرایط قابل قبول