Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@01:04:03 GMT

یاوداره شهدای تنگ کوشک برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۲۳۴۰

یاوداره شهدای تنگ کوشک برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از ایلام، عارف یاسمی، فرمانده سپاه ناحیه ایوان امروز سی و یکم تیر ماه با اعلام این خبر، اظهار کرد: این یادواره پنج‌شنبه 3 مرداد، ساعت18:30 در یادمان شهدای تنگه کوشک دوراهی رو ستای «ویله» به سمت سومار با سخنرانی سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسن رستگار پناه، مسؤل سابق قرارگاه حمزه سیدالشهدا و مرکز مطالعات راهبردی امنیت پایدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه اینکه ستاد برگزاری یادواره از چند ماه پیش در شهرستان فعال شده است، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته زیرساخت‌های لازم برای برگزاری یادواره فراهم شده است.
تنگه کوشک در دوران دفاع مقدس محل قرارگاه عملیاتی مقدم ارتش در غرب کشور بود. در اواخر تیر ماه سال ۱۳۶۷ و پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی ایران، ارتش عراق سومار را اشغال کرد و با عبور از پل هفت دهنه و جاده سومار ایوان با هدف قطع ارتباط دو استان ایلام و کرمانشاه و تصرف شهرستان ایوان وارد تنگه کوشک شد اما مردم ایوان به همراه نیروهای سپاه و ژاندارمری با هدف قرار دادن ستون تانک‌های دشمن در دهانه تنگ کوشک حرکت آنها را در جاده سومار به ایوان متوقف کردند و آنها را به عقب نشینی وا داشتند.
در جریان مقاومت رزمندگان در تنگه کوشک ضمن انهدام تعدادی از تانک‌های دشمن ۴۶ نفر از خدمه تانک‌ها و نیروهای دشمن به اسارت درآمدند. ابوالحسن خرم رودی فرمانده دلیر هنگ مستقل ژاندارمری و سیروس دوبرا و شیخ عباس فلاحی از نیروهای بسیج مردمی در جریان این مقاومت مردمی به شهادت رسیدند.
اکنون بنای یادبود و سنگ نوشته این شهیدان یادآور حد نهایی پیشروی دشمن در شمال استان ایلام و ایوان است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا ایلام فرهنگی قران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۲۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس صبح سه‌شنبه به ریاست سردار یدالله بوعلی دبیرکل این کنگره با موضوع بررسی عملکرد کمیته‌های دوگانه در اتاق جلسات کنگره برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار بوعلی با تاکید بر استفاده سپاه فجر فارس از ظرفیت رسانه‌ای اقشار بسیج و نواحی مختلف سپاه گفت: دومین کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته باید با شکوه و عظمت هرچه تمام‌تر برگزار شود.

فرمانده سپاه فجر فارس افزود: کمیته‌ها و کارگروه‌های مختلف باید در مدت زمان باقیمانده تمام همت و تلاش خود را صرف برگزاری پیش‌برنامه‌ها و یادواره‌های مختلف به مناسبت‌های مختلف کنند تا برای برگزاری این رویداد آمادگی لازم را داشته باشند.

سردار یدالله بوعلی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب که بُرد و اثر رسانه را بیش از هرچیزی بیان کردند افزود: باید از تمام ظرفیت‌های رسانه و فضای مجازی و ابزارهای فرهنگی برای تبیین جایگاه شهدای گرانقدر به ویژه ۱۵ هزار شهید استان فارس بهره برد.

در ادامه جلسه سایر اعضای کمیته فضای مجازی و کمیته فرهنگی از جمله حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، محسن هاشمی رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس، سید رسول موسویان نژاد معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، سردار هاشم جمالی دبیر اجرایی دومین کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس، سید مرتضی آل علی دبیر ستاد این کنگره و … گزارشی از عملکرد خود ارائه دادند.

دومین کنگره ملی شهدای استان فارس آبان امسال برگزار خواهد شد.

کد خبر 6086243

دیگر خبرها

  • اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
  • دستگیری عامل قمه کشی و شرارت در ایوان
  • نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان برگزار می‌شود
  • از دختران شهدای مدافع حرم تجلیل شود
  • تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم به مناسبت دهه کرامت
  • خداکند سیل نیایدچون مسئولان استان هنوز مطالعه نکرده اند
  • نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد
  • کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد
  • خطر جاری شدن سیل روستای کوشک بالا را تهدید می کند
  • یادواره "شهدای غریب در اسارت" خراسان شمالی برگزار می شود