Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

امیرحمزه بازیار اظهار کرد: این زندانی روز ۲۸ تیرماه ساعت ۱۸ از بند متادون به درمانگاه زندان مراجعه و پس از معاینه توسط پزشک زندان و نیاز به مصرف متادون، طبق دستور پزشک برای وی تزریق انجام شده است. پس از صرف شام و استراحت، ساعت ۲۱ و ۴۵ دقیقه به افسر نگهبانی مراجعه و اعلام کرده که حالت تهوع و تنگی نفس دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به دلیل تسریع در روند درمان، از طریق رئیس زندان و با خودروی زندان، بلافاصله زندانی به بیمارستان منتقل شده و تا ساعت ۲۳ آن شب تحت درمان قرار گرفته است اما بدلیل سابقه بیماری قلبی و تنفسی، به یکباره دچار ایست قلبی شده و در بیمارستان فوت کرده است.

این مقام قضایی بیان کرد: طبق معاینات پزشکی قانونی و کالبدگشایی، علت فوت ایست قلبی اعلام شده است و این فرد یک ساعت در بیمارستان تحت درمان و مداوا بوده است.

بازیار در رابطه با سوابق کیفری این متهم تصریح کرد: این فرد به اتهام تهدید و اخاذی با سلاح سرد و آدم‌ربایی در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب گچساران تحت قرار تامین کیفری از نوع بازداشت موقت بوده و سوابق متعدد کیفری از جمله قاچاق مواد مخدر، اخلال در نظم عمومی، جنجال و عربده‌کشی، قدرت‌نمایی با سلاح سرد، ضرب و جرح عمدی با سلاح سرد و مزاحمت برای بانوان در سطح شهر داشته است.

وی اضافه کرد: دلایل کافی از سوی پزشکی قانونی و صورتجلسات تحقیقات نیروی انتظامی و اخذ اظهارات مطلعان و سایر اعترافات متهمان پرونده مبنی بر توجه اتهامات آدم‌ربایی و تهدید با چاقو در شعبه بازپرسی گچساران وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دادستان گچساران زندانی ایست قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۲۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سینما باید مسیر درست جامعه را نشان دهد


احسان حجتی منتقد سینما در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری صدا و سیما، درباره نحوه پرداخت فیلم های سینمایی به موضوع زندان و زندانی ها گفت: فیلم های مختلفی مثل زندان زنان ساخته شدند که قصه آنها را چند موقعیت در زندان تشکیل می داد یعنی اصل روایت برای داخل زندان نیست؛ قصه هایی هستند که خارج از زندان رخ داده اند اما ادامه آنها به زندان رسیده است.

وی افزود: بسیاری از کارگردان ها با گویش های متفاوت در قصه های حقوقی مشکل دارند؛ آنها نگران استقبال مخاطب هستند اما برخی از فیلم ها نشان داد که می توان با روایت های امیدوارکننده هم مخاطب فیلم های جنایی و معمایی را حفظ کرد.

حجتی با تاکید بر اینکه سینما می تواند در فیلم های حقوقی، جریان زندگی در زندان را نشان دهد، اظهار داشت: متاسفانه در اکثر فیلم ها، نویسنده زندان را پایان خط ترسیم می کند و گویی زندانی ها وارد دنیای ترسناکی می شوند. البته لازم به ذکر است که موضوعاتی مانند قتل یا قصه های معمایی کشش داستانی دارند و باعث جذابیت می شوند اما این همه ماجرا نیست. نقطه مجهول فیلم های امروز سینمای ایران، نپرداختن به اخلاقیات زندان است. باید کمی کارگردان ها خلاقیت صرف کنند تا بتوانند مدل قصه گویی را تغییر دهند.

وی بیان کرد: سینما روایت گر جامعه است اما روایت های فعلی در فیلم ها هم روایت های مستند نیستند؛ سینما درونیات و احوالات جامعه را داخل یک قصه دیگر می ریزد. روایت یک قصه مرسوم نامش سینما نیست؛ سینما باید افق دید ایجاد کند و مسیر را نشان دهد. 

دیگر خبرها

  • سینما باید مسیر درست جامعه را نشان دهد
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد زندانی
  • ارسال پیامک واریز اشتباهی شگرد کلاهبرداری مرد زندانی
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • رشد ۲۰۶ درصدی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در استان
  • افزایش ۲۱ درصدی استفاده از پابند الکترونیک در خوزستان