Web Analytics Made Easy - Statcounter

عمران خان در جریان سفر رسمی به آمریکا دوشنبه شب به وقت محلی در کاخ سفید با دونالد ترامپ دیدار کرد.  

وزیر امور خارجه و فرمانده ارتش پاکستان نیز عمران خان را در این دیدار همراهی کردند.

رسانه های پاکستانی گزارش دادند: سران دو کشور درباره اوضاع افغانستان، تحولات امنیتی منطقه، جنوب آسیا و روابط پاکستان و هند گفت وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ که از زمان شروع ریاست جمهوری خود در آمریکا پاکستان را به کم کاری در جنگ علیه تروریسم و فریب دادن واشنگتن متهم کرده بود، اکنون از همکاری صادقانه پاکستان با آمریکا درخصوص افغانستان سخن می گوید.  

منابع خبری به نقل از سخنان رییس جمهوری آمریکا نوشتند: روابط اسلام آباد و واشنگتن در مقایسه با سال های اخیر در سطح بهتری قرار دارد.  

وی افزود: آمریکا نمی خواهد پلیس منطقه باشد، ما برای خروج از افغانستان با پاکستان در تماس هستیم و معتقدیم که اکنون پاکستان در حال انجام کمک بیشتر به آمریکا است.  

نخست وزیر پاکستان با اشاره به بحران افغانستان و ضرورت حل سیاسی این مساله گفت: پیمان صلح با طالبان بسیار نزدیک شده و ما امیدواریم بتوانیم طالبان را به مذاکره مستقیم با دولت کابل قایل کنیم.

عمران خان درباره تحولات مربوط به روابط پاکستان و هند سخن گفت و اظهار کرد که کشورش همواره آماده ازسرگیری مذاکرات با هند است.

ترامپ درخصوص تنش ها در جنوب آسیا گفت: آمریکا در صورت موافقت پاکستان و هند آماده میانجیگری بین دو کشور است.  

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۲۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله دوم اخراج پناهجویان تدریجی صورت پذیرد

 سخنگوی وزارت مهاجرین و عودت کنندگان طالبان از دولت پاکستان می‌خواهد اخراج مهاجرین را براساس یک مکانیزم مشخص و به گونه‌ای تدریجی انجام دهد.

به گفته وی، دیپلمات‌های طالبان در پاکستان از دولتمردان این کشور خواسته اند مهاجرینی که اسناد قانونی مهاجرت این کشور را دارند اخراج نکنند.

آمار‌های رسمی حاکی از آن است که شمار پناهجویان دارای کارت شهروندی افغانستان در پاکستان به حدود ۸۵۰ هزار نفر می‌رسد که سال‌ها را در این کشور سپری کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مهاجرین افغانستانی بازگشته در خطر انفجار مین
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • اخراج ۲۷۷ نفر از پناهجویان افغانستانی از پاکستان
  • اخراج ۲۷۷ نفر با آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان از پاکستان
  • شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است
  • مرحله دوم اخراج پناهجویان تدریجی صورت پذیرد
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • وزیر دفاع پاکستان: پاسخ به تجاوزهای اسرائیل حق مشروع ایران است
  • پاکستان: هرگونه اقدام نظامی جدید از سوی اسرائیل به ضررشان تمام خواهد شد