Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@13:44:56 GMT

مهمترین زیرساخت توسعه گردشگری آموزش است

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۲۶۸۹

مهمترین زیرساخت توسعه گردشگری آموزش است

غلام شجاعی دوشنبه در نخستین جلسه شورای اداری توسعه گردشگری شهرستان باغملک با اشاره به اهداف تشکیل این شورا تصریح کرد: مهمترین اقدام برای توسعه گردشگری در این شهرستان تعریف بوم گردی یا گردشگری طبیعی است زیرا این منطقه به لحاظ ظرفیت های خوب طبیعی نیاز به سرمایه گذاری زیادی از طرف دولت ندارد و به سرعت به بازدهی می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در توضیح بوم گردی یا گردشگری طبیعی افزود: توجه خاص به محیط زیست و رعایت نکات زیست محیطی اولین نکته مهم در توسعه بوم گردی است و دوم درآمدزایی برای جامعه محلی و افراد بومی از محل توسعه این صنعت است که خوشبختانه برای سال ۹۸ برنامه های ویژه ای دراین راستا در باغملک در نظر گرفته‌ایم.

شجاعی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی برای جذب گردشگر، مهمترین زیرساخت اصلی این صنعت را آموزش دانست و خاطرنشان کرد: برای تمام جوامع محلی باغملک یعنی همه افرادی که درگیر صنعت گردشگری هستند دوره‌های آموزشی به هر تعداد و میزانی که لازم باشد برگزار خواهیم کرد تا ظرفیت پذیرش گردشگر در منطقه را بالا ببریم و اعتبارات لازم برای اجرای این طرح نیز در سال جاری لحاظ شده است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان یادآور شد: قانونمند سازی تعرفه‌ها در روستاهای هدف گردشگری و ساماندهی و یکسان سازی مبالغی که از گردشگران اخذ می‌شود از دیگر اهداف این طرح است که در بازدیدهای میدانی امروز به آن می‌پردازیم.

محمد نجاتی پور رئیس شورای اداری توسعه گردشگری باغملک در این نشست با بیان اینکهگردشگری به عنوان یکی از زودبازده ترین صنعت‌های جهان است اظهار داشت: گردشگری امروزه موتور محرکه اقتصاد جهان و یکی از درآمدزاترین صنایع است که توسعه آن در کشور ما به ویژه در دوران تحریم‌های اقتصادی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

فرماندار باغملک با تاکید بر اهمیت نقش شاتگشب (شورای اداری توسعه گردشگری شهرستان باغملک) در رونق ثروت و اشتغال پایدار در آینده منطقه باغملک یادآور شد: مناطق دیدنی بسیاری هم در شهر باغملک و هم در روستاهای شهرستان وجود دارد که به لحاظ آب و هوا و زیبایی‌های طبیعی برای گردشگران سراسر کشور جذابیت دارد و این شورا می‌تواند در هماهنگ سازی دستگاه‌های اجرایی و تصمیم سازی در برای رفع موانع حضور گردشگران در منطقه کارساز باشد.

نجاتی پور در پایان به اخذ عوارض در مناطق گردشگری اشاره کرد و تصریح کرد: بدیهی است که حضور گردشگران در روستاها چالش های زیست محیطی را ایجاد می‌کند که باید در خصوص میزان اخذ عوارض و نحوه استفاده آن توسط مقامات قضایی و دولت هماهنگی‌هایی با دهیاری‌ها صورت پذیرد.

شهرستان باغملک با جاذبه های طبیعی و داشتن مناطق دیدنی مال آقا، روستای رباط، امامزاده عبدالله، تنگ کرد و باغ‌های کیوپ یکی از هدف‌های گردشگران خوزستان و کشور محسوب می‌شود.

۶۰۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری میراث فرهنگی خوزستان باغ ملک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۲۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین هتل شهرستان نقده، فردا کلنگ‌زنی می‌شود

فرماندار شهرستان نقده از کلنگ‌زنی اولین هتل این شهرستان، فردا، شنبه، یازدهم فروردین خبر داد.

محمد نوبخت‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: مراسم کلنگ‌زنی اولین هتل شهرستان نقده با سرمایه‌گذاری خصوصی در روز شنبه یازدهم فروردین برگزار خواهد شد.

وی افزود: مراسم کلنگ‌زنی با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی و تعدادی از مسئولین شهرستانی ترتیب پیدا کرده است.

فرماندار شهرستان نقده گفت: دولت مردمی و فرمانداری به‌شدت از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان حمایت می‌کنند، زیرا این امر جزو سیاست‌های کلیدی و اولویت‌های برتر محسوب می‌شود.

نوبخت‌نیا تصریح کرد: تأکید فرمانداری این است که هیچ مانعی نباید در مسیر پیشرفت و توسعه شهرستان قرار بگیرد.

به گزارش ایمنا، شهرستان نقده با داشتن ظرفیت‌های فوق‌العاده و بی‌بدیل گردشگری همانند تپه باستانی حسنلو و تالاب‌های بکر و گردشگری پرشمار تاکنون از زیرساخت‌های اقامتی و گردشگری محروم بوده و قرار گرفتن در مسیر زوار اربعین حسینی اهمیت توسعه این زیرساخت‌ها را دو چندان کرده است.

کد خبر 740202

دیگر خبرها

  • اولین هتل شهرستان نقده، فردا کلنگ‌زنی می‌شود
  • دارالصابرین بم پُرجاذبه برای گردشگران نوروزی
  • توسعه جاذبه‌های گردشگری با مشارکت بخش خصوصی
  • شرکت توسعه سیاحتی سپاهان، بازوی قدرتمند گردشگری اصفهان / مشارکت ویژه با بخش خصوصی
  • افزایش ۲ برابری ورود گردشگران نوروزی به سردشت
  • ۱۰ هزار نفر از جاذبه های گردشگری شهرستان لنگرود بازدید کردند
  • سالن ورزشی شهدای شهر فردوسیه پس از گذشت یک دهه به بهره برداری رسید
  • شهرستان خانمیرزا مقصد سفر مسافران و گردشگران نوروزی
  • بازدید شبانه ۴۵ گردشگر تهرانی از جاذبه‌های گردشگری ورامین
  • مهمترین کانون برای جهش تولید روستاها هستند