Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@07:40:44 GMT

آخرین روایت حسین محب اهری در«عدل مظفر»

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۲۸۴۴

آخرین روایت حسین محب اهری در«عدل مظفر»

«میلاد محمدی» کارگردان درباره موضوع مستند «عدل مظفر»  گفت: این مستند بازه زمانی بعد از امضای فرمان مشروطیت به دستور مظفرالدین شاه تا به توپ بستن مجلس توسط محمدعلی شاه را در فاصله یکسال و نیم روایت می کند. 

این کارگردان مستند درباره پژوهش این مستند عنوان کرد: سابقه پژوهشی «عدل مظفر» خیلی قدیمی‌تر است و حدود دوسال تحقیق و پژوهش آن طول کشید و منابع زیاد و چندان در دسترس نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص منابعی که برای این پژوهش مطالعه کرده است، توضیح داد: ابتدا کتاب مشروح مذاکرات مجلس اول را که خیلی بزرگ و قطور بود، خواندم و اتفاقات بامزه‌ای در آن دیدم که برای بدیهی‌ترین مسائل بحث داشتند. به عنوان مثال، نمی‌دانستند چطور باید نوبت بگیرند، صحبت کنند و میان صحبت یکدیگر نپرند که نظم جلسه حفظ شود.

محمدی با بیان اینکه خیلی بین افراد مجلس اول کشمکش بود و حالا که می‌خوانیم برای ما جنبه طنز هم دارد، افزود: پس از آن مجلسی تشکیل می‌شود که یکی از مترقی‌ترین مجلس‌های ایران به شمار می‌رود و به معنی واقعی مجلس متکثری است؛ یعنی از صنف کله پز تا محمدخان مصدق که دکترای حقوق از سوئیس داشت، در آن حاضر بود.

این مستندساز اضافه کرد: چگونگی رسیدن به این نقطه که طیف‌های مختلف کنار هم می‌نشینند و تصمیم می‌گیرند صحبت‌های یکدیگر را بشنوند برایم جذاب بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از بخش‌های سنگین و ویژگی کار مربوط به نقاشی‌های متحرک آن بود، خاطرنشان کرد: سعی کردیم بعضی صحنه‌ها و صداهای نماینده‌ها را با استفاده از تکنیک خاصی بازسازی کنیم و جنبه نمایشی پیدا کرد. بازسازی این صحبت‌ها برای کسانی که امروز زندگی می کنند، جذاب و بامزه است.

محمدی درباره راوی این مستند نیز بیان کرد: راوی این مستند روانشاد حسین محب اهری است که صدایشان طنز خاصی داشت و به «عدل مظفر» کمک کرد. ما ابتدا نریشن این کار را ضبط و بعد به سراغ ساختمان انیمیشن رفتیم و به همین جهت بعد از ضبط صداها تولید را شروع کردیم. 

این مستندساز درباره فرآیند فیلمبرداری این مستند گفت: پاییز سال گذشته فیلمبرداری خود را در مجلس قدیم انجام دادیم و حدود هشت ماه طول کشید تا کار به پایان رسید. ‎

عوامل مستند «عدل مظفر» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: میلاد محمدی، پژوهش: میلاد محمدی و فرزانه ابراهیم زاده، تصویربردار: حسن سیدی پریشان، صدابردار: مجید کافی، تدوین: زمزم شیخ، گرافیک متحرک: میلاد شاجانی، راوی: مرحوم حسین محب اهری، تهیه کننده: میلاد محمدی.

۲۵۸۲۵۸

کد خبر 1282494

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: میلاد محمدی سینمای مستند فیلم مستند حسین محب اهری نفتکش ایران و انگلیس ایران و آمریکا باشگاه استقلال انگلیس دادگاه باشگاه پرسپولیس محمدعلی نجفی دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۲۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت مجری من و تو از پروژه‌های فریب زنانه ضد انقلاب

سالومه سیدنیا، مجری شبکه منحله منوتو طی پستی در شبکه ایکس (توییتر سابق) زنانی که در پروژه‌های ضد انقلابی ذیل شعار "زن زندگی آزادی" فعالیت می‌کردند را فریبکار و حرف‌های این عناصر را غیر قابل باور توصیف کرد و نوشت: 

«متاسفم که این فرقه جنون و دار و دسته‌اش کاری کردند که وقتی بیانیه می‌دهند برامون باور پذیر نیست…»

وی افزود: «پروژه‌هایی مثل سپیده قلیان‌ها و نازیلا معروفیان‌هاتون رو دیدیم… گلرخ ایرایی‌ها و آتنا دائمی‌هاتونم شناختیم …کسانی که خود من سال‌ها با جون و دلم ازشون حمایت کردم…»

جالب است که همه این مواردی که این فرد بدان‌ها اشاره می‌کند پروژه‌هایی برای فریب افکارعمومی بود که در بطن حوادث سال ۱۴۰۱ از سوی رسانه‌های ضدانقلاب مطرح می‌شد و بعضا تا چندماه فضای سیاسی و اجتماعی کشور را درگیر خود می‌کرد، اما وی همه آنان را دروغ و کلک می‌خواند. 

وی تصریح کرد: «اینقدر دروغ گفتید و کلک زدید و خیانت کردین که چاقوهایتان دیگر دسته ندارد… خیانتی که شما به زنان ایران کردید مطمئنم در تاریخ ثبت خواهد شد… شک نکنید نسل‌های آینده از شما همیشه به بدی یاد خواهند کرد …»

این تحرکات سیاسی انقدر نخ نما شده و مصنوعی است که حتی عناصر ضدانقلاب نیز به آن برچسب جعلی و دروغین می‌زنند.

به نظر می‌رسد سیدنیا به صوت اخیر «نرگس محمدی» اشاره می‌کند که بازهم ادعا‌های واهی را علیه نظام جمهوری اسلامی طرح کرده و با مظلوم نمایی مدعی شده که زنان زندانی سیاسی مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند.

جالب است که مجری شبکه من و تو با اشاره مستقیم به اسم افراد آنان را دروغگو خطاب می‌کند؛ لیست اسامی که می‌توان به آن افرادی، چون حسین رونقی، آرمیتا عباسی و خود نرگس محمدی و ... را نیز افزود که رسانه‌های ضدانقلاب با ادعاهایی، چون تجاوز، عدم رسیدگی مناسب به بیماری و ضرب و شتم این افراد فضای مجازی را پر کردند، اما بعد از آزادی و انتشار تصاویر این زندانیان سیاسی که برعکس این موارد را نشان می‌داد افکارعمومی متوجه فریبی که خورده شد و بعضا فعالان مجازی با عصبانیت از این دروغ‌ها یاد کردند که با حربه سوء‌استفاده از عواطف مردم و جریحه‌دار کردن احساسات جامعه سعی کردند به اهداف خود برسند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • عملیات در محل تجمع و عیش و نوش مستشاران آمریکایی‌ به روایت حسین مظفر
  • برنامه و داوران یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال
  • روایت عشق و فلسفه در شبکه چهار
  • «تا اطلاع ثانوی تعطیل»، نگاهی متفاوت به انقلاب فرهنگی!
  • ختم غائله‌ی شهرنو به روایت شیخ حسین انصاریان/ قسمت ۱
  • مشخص شدن داوران یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • روایت عشق و فلسفه؛ پرتره نادیا مفتونی استاد فلسفه دانشگاه تهران
  • روایت مجری من و تو از پروژه‌های فریب زنانه ضد انقلاب
  • روایت رشادت های شهیدچمران در مستند رادیویی قهرمان ایرانی