Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه انگلیس با قرائت بیانیه دولت این کشور درباره واکنش انگلیس درباره اقدام ایران در توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس گفت که از تهران می‌خواهیم که فورا نفتکش انگلیس و خدمه آن را آزاد کند.

اخبار سیاسی- «جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس با حضور در پارلمان این کشور به قرائت متن بیانیه دولت این کشور درباره واکنش به اقدام ایران در توقیف نفتکش انگلیس در خلیج فارس پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: «از ایران می‌خواهیم که فورا نفتکش انگلیسی و خدمه آن را آزاد کند و به دنبال تاسیس یک نیروی اروپایی برای حفاظت از کشتی‌ها هستیم.»

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه قرائت بیانیه دولت این کشور با اشاره به ایجاد یک نیروی اروپایی برای حفاظت از کشتی‌ها گفت که سطح امنیتی کشتی‌های عبوری از تنگه هرمز را به 3 افزایش خواهیم داد.

هانت با ذکر این موضوع که اسکورت همه کشتی‌های انگلیسی امکان پذیر نیست گفت: به همه کشتی‌های انگلیسی که می‌خواهند از تنگه هرمز عبور کنند می‌گوییم که به ما اطلاع دهند تا از آنها حفاظت کنیم.

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه مدعی شد: قصد داشتیم که تلاش‌ها برای حل مشکل نفتکش گریس 1 که تحریم‌های اروپا را نقض کرد افزایش دهیم.

وی با اشاره به این موضوع که واشنگتن متحد نزدیک لندن است، اضافه کرد: «لندن توقیف گریس ۱ را به خواست آمریکا انجام نداده بلکه به دلیل تحریم‌های سوریه این کار را انجام داده و به ایران گفته‌ایم اگر مطمئن شویم نفت گریس 1 به سوریه نمی‌رود، از آزادی آن حمایت می‌کنیم.»

هانت همچنین گفت: «20 درصد از نفت جهانی از تنگه هرمز عبور می‌کند و حمایت از عبور و مرور دریایی امری ضروری است.»

وزیر امور خارجه انگلیس با تاکید بر این موضوع که به دنبال تقابل با ایران نیستیم افزود: «اما اگر ایران بخواهد تنش‌ها را افزایش دهد، باید هزینه حضور یک نیروی بزرگ غربی را در منطقه بپذیرد.»

وی تاکید کرد که هیچگونه مماشاتی درباره آزادی دریانوردی در تنگه هرمز وجود نخواهد داشت و ایران باید این موضوع را درک کند.

هانت اضافه کرد: مذاکراتی با واشنگتن درباره بهبود اقدامات امنیتی در منطقه انجام داده‌ایم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انگلیس نفتکش انگلیسی گریس ۱ تنگه هرمز امور خارجه انگلیس ایران خلیج فارس دولت نفتکش انگلیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۲۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید