Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@15:13:08 GMT

پاسخگویی به همه نیازهای مددجویان در بضاعت دولت نیست

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۳۱۹۲

پاسخگویی به همه نیازهای مددجویان در بضاعت دولت نیست

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه مجموعه افراد معلول سرپرست خانوار در گذشته به صورت یک نفره مستمری دریافت می‌کردند، گفت: امسال با پیگیری‌های مدیریت سازمان و همکاری مجلس و دولت این افراد بر اساس تعداد اعضای خانوار خود مستمری دریافت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، داریوش بیات نژاد با بیان اینکه بیش از ۹۲ درصد فعالیت‌های سازمان بهزیستی به بخش خصوصی، موسسات خیریه و NGOها واگذار شده است، گفت: سازمان بهزیستی به دنبال ارتقای کیفیت زندگی مجموعه افراد نیازمند به خدمات است، اما آنچه که مطلوب و مورد نیاز این افراد است در بضاعت اعتبارات و امکانات دولت نیست و ما با وجود کمک های خیریه‌ها امکان پاسخگویی به همه نیازهای جامعه هدف را نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی استان تهران، حمایت‌های همه جانبه بهزیستی از جامعه هدف به ویژه معلولان، افراد بی‌سرپرست و زنان سرپرست خانوار را منحصر به فرد خواند و گفت: مصداق آن افزایش مستمری به بیش از ۳.۵ برابر در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۶ است و امسال نیز حدود ۲۰ درصد افزایش قیمت مستمری خواهیم داشت.

بیات نژاد با اشاره به اینکه مجموعه افراد معلول سرپرست خانوار در گذشته به صورت یک نفره مستمری دریافت می‌کردند، اظهار کرد: امسال با پیگیری‌های مدیریت سازمان و همکاری مجلس و دولت بر اساس کل خانوار خود مستمری دریافت می‌کنند.

وی هموار کردن مسیر توانمندسازی افراد تحت پوشش را هدف و استراتژی بهزیستی خواند و گفت: سازمان با توانمندسازی جامعه هدف خود به دنبال حفظ استقلال افراد از نظر معیشتی و اشتغال است. از این رو برای مجموعه افراد تحت پوشش در استان تهران در سال گذشته بیش از سه هزار و ۴۰۰ شغل ایجاد کرد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، تصریح کرد: مجموعه "خیریه حامی سازمان بهزیستی" هفته گذشته در مشهد مقدس تشکیل شد. مجمع خیرین ساخت بیش از ۱۶۰۰ واحد مسکونی را با کمک سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان و مجموعه بسیج و سپاه پذیرفت تا خانواده‌های معلول خانه دار شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان بهزیستی بهزیستی استان تهران بنياد مستضعفان مجمع خیرین فقر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۳۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟

زی‌سان: از چند روز گذشته خبری تحت عنوان «خبر خوش برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد/ واریز این مبلغ تا ساعاتی دیگر برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی» در برخی رسانه‌های زرد و فیک‌نیوزها منتشر شده است. اما شواهد نشان می‌دهد دستکم تا هفته آینده خبری خوبی برای مددجویان کمیته امداد و مستمری بگیران بهزیستی مخابره نخواهد شد. 

ماجرا از این قرار است که هنوز تکلیف اضافه حقوق مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد مشخص نشده است و محمد اسدی (رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور) درباره میزان افزایش حقوق مستمری بگیران توضیحاتی ارائه داد.

محمد اسدی (رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور) گفت: در روز‌های گذشته، نشستی با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و معاونان ایشان در مورد افزایش مستمری بازنشستگان و نرخ این افزایش داشتیم که به جمع‌بندی نرسیدیم؛ این نشست نتیجه‌ای نداشت و قرار شد هفته آینده مجدداً نشستی برگزار و در مورد میزان افزایش مستمری ۱۴۰۳ تصمیم‌گیری شود.

خواسته‌ی ما، اجرای دقیق مر قانون است؛ ما به صراحت خواستار اجرای قانون هستیم؛ به طور مشخص بایستی ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی اجرایی شده و مستمری بازنشستگان به اندازه‌ی میزان افزایش هزینه‌های زندگی افزایش یابد.

انتظار می‌رود نرخ افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی در نشست هفته آینده با مدیرعامل و مدیران و کارشناسان سازمان تعیین تکلیف شود

tags # افزایش حقوق سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • مهمترین اخبار پنجم اردیبهشت/حذف«زوج و فرد»در طرح جدید ترافیک
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی