Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس درباره بحث پول‌های بلوکه شده فدراسیون فوتبال، فعالیت اعضای کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ و استانداردسازی ورزشگاه‌ها توضیحاتی را ارائه کرد.

حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره راه حل فدراسیون فوتبال برای دریافت مطالبات ۱۰ میلیون دلاری اش از فیفا گفت: این موضوع در سطح کلان مدیریت است و به نظر من باید از طریق دیپلماسی حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۰ میلیون دلار پول کمی نیست.

اخذ مطالبات ۱۰ میلیون دلاری فدراسیون شدنی است

او ادامه داد: وزارت امور خارجه باید به کمک فدراسیون فوتبال بیاید. تمام مسئولان فدراسیون محکم پای کار هستند و پیگیری‌های زیادی برای واریز این پول از سوی فیفا به حساب فدراسیون انجام داده اند. با همت آن‌ها و کمک دستگاه دیپلماسی این مشکل حل شدنی است.

دولت باید در شرایط بحرانی به فدراسیون فوتبال کمک کند

گرشاسبی درباره لزوم حمایت دولت و وزارت ورزش و جوانان از فدراسیون فوتبال گفت: بی شک اگر فدراسیون وارد بحران شود و مسئولان نتوانند ضمن پرداخت پول سرمربی تیم ملی، سایر تیم‌های ملی را به رقابت‌های بین المللی اعزام کنند، دولت باید به یاری فدراسیون آمده و از راه‌های مختلف به آن کمک کند. من مطمئن هستم دولت وقتی حس کند چنین شرایطی ایجاد می‌شود، به فدراسیون کمک خواهد کرد. امیدوارم هرچه سریع‌تر مشکل حل شده و پول بلوکه شده به حساب فدراسیون منتقل شود. مهدی تاج و مدیران باشگاه‌ها یک تنه نمی‌توانند کار را پیش ببرند.

رد صلاحیت من از سوی AFC دروغ بود

او درباره بحث رد صلاحیتش از سوی AFC برای حضور در کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ فوتبال ایران بیان کرد: این موضوع کاملا دروغ است و من اصلا برای حضور در کمیته استیناف معرفی نشده بودم که بخواهم رد صلاحیت شوم. فدراسیون فوتبال من را برای کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای به AFC معرفی کرده بود که با تائید صلاحیت اکنون در این کمیته مشغول هستم.

او افزود: کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای فعالیت‌های خود را آغاز کرده و اکنون بررسی‌های ابتدایی و جدید را روی مدارک باشگاه‌ها انجام می‌دهد. سهیل مهدی به عنوان رئیس کمیته و سایر اعضا بررسی‌های دقیقی روی مدارک تیم‌ها دارند.

رفع نواقص مربوط به دریافت مجوز حرفه‌ای تنها به همت مدیران باشگاه‌ها باز می‌گردد

گرشاسبی درباره ارزیابی اش از وضعیت باشگاه‌های لیگ برتری فوتبال ایران برای دریافت مجوز حرفه‌ای با توجه به الزام‌های مورد تاکید فیفا و AFC گفت: ۶ تا ۷ باشگاه مدارک خود را برای بررسی به ما گزارش کرده اند و سایرین هم به سرعت در حال رفع نواقص هستند تا بتوانند از این طریق مجوز بگیرند. رفع مشکلات و نواقص هم به تلاش خود مدیران و اعضای هیئت مدیره باشگاه‌ها باز می‌گردد. خود ما زمانیکه در پرسپولیس بودیم با تلاشی که همراه اعضای هیئت مدیره انجام دادیم ۹۵ درصد پرونده‌ها را حل و فصل کردیم و با جرات می‌گویم هیچ پرونده خطرناکی نداشتیم.

نباید اجازه بدهیم بدهی ۶۰ هزار دلاری به ۴۰۰ هزار دلار تبدیل شود

او افزود: اگر مدیریت باشگاه پرداختی‌ها را در زمان مناسبی انجام بدهد هیچ وقت ۶۰ هزار دلار بدهی ۴۰۰ هزار دلار نمی‌شود. طبق قانون AFC و دادگاه CAS با هر روز تاخیر در پرداخت بدهی ها، روزی نیم درصد جریمه روی پرونده‌های مالی می‌آید و باید باشگاه‌ها بدهی خود را در زمان مناسب پرداخت کند تا این جریمه را نپردازد. اکنون کار خوبی که AFC انجام می‌دهد این است که اجازه نمی‌دهد زمان بگذرد و به شکلی وارد میدان شده است که بلافاصله پس از پایان فصل و بررسی پرونده طلبکاران، باید مطالبات آن‌ها پرداخت شود.

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس بیان کرد: اکنون می‌خواهیم به شکلی رفتار کنیم تا پیش از اینکه اتفاقی برای تیم‌ها رخ بدهد و دچار محرومیتی شوند این پرونده‌ها بررسی شده و بدهی باشگاه‌ها با مذاکره و تعیین تکلیف حل شود.

اعضای کمیته بدوی و استیناف مشکلات باشگاه‌داری را با پوست، گوشت و استخوان خود حس کرده اند

او درباره اینکه به نظر می‌رسد رئیس فدراسیون فوتبال با انتخاب مدیران سابق باشگاه‌ها در کمیته‌های مربوط به صدور مجوز حرفه‌ای راهکار خوبی برای رفع نقص مدارک باشگاه‌ها و حرفه‌ای سازی آن‌ها در نظر گرفته و تجربه مدیرانی مانند خودش، سعید عباسی، رضا درویش و کاظم اولیایی به باشگاه‌ها کمک می‌کند، گفت: من خودم به دلیل حضور در بطن کار نمی‌توانم چندان درباره این موضوع صحبت کنم، اما به هر حال افرادی برای کمیته‌های بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه‌ای انتخاب شده اند که با پوست، گوشت و استخوان عمق مشکلات باشگاه داری را حس کرده اند و بهتر این مسائل را درک می‌کنند.

استانداردسازی ورزشگاه برای جلوگیری از تکرار چالش‌های اخیر تاثیرگذار است

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس درباره تاکید فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به استانداردسازی ورزشگاه‌ها برای آغاز نوزدهمین دوره لیگ برتر گفت: به هر حال استانداردسازی ورزشگاه‌ها برای جلوگیری از چالش‌هایی که در سال‌های اخیر در بازی‌های لیگ شاهد آن بودیم تاثیرگذار است. خوشبختانه ورزشگاه آزادی اکنون شرایط مناسبی دارد و الزام‌های مورد نظر هم در این ورزشگاه تا حد زیادی اجرا شده است. در بیشتر ورزشگاه‌ها موارد جزئی باقی مانده که من امیدوارم به زودی رفع شود تا لیگ هر چه سریع‌تر آغاز شود. یک تا ۲ استان در این زمینه مشکلات جدی دارند که به نظر من با تلاش‌های شبانه روزی که مسئولان آن انجام می‌دهند مشکلات ورزشگاه‌های آن استان‌ها هم تا پیش از شروع لیگ مرتفع خواهد شد.

ناظران AFC تمام نواقص ورزشگاه‌ها را رصد کرده و بلافاصله تیم‌ها را جریمه می‌کنند

او ادامه داد: بحث استانداردسازی ورزشگاه‌ها مورد تاکید AFC است و باشگاه پرسپولیس به دلیل نشستن تماشاگران در راهرو‌های ورزشگاه آزادی در زمان برگزاری بازی‌های لیگ قهرمانان بار‌ها جریمه شد. ماموران کنفدراسیون فوتبال آسیا تمام نواقص ورزشگاه‌های ما را به شکل ویژه‌ای رصد می‌کنند و اگر مواردی که تذکر داده اند حل نشود، بلافاصله جریمه می‌کنند. خودمان باید به فکر باشیم و اجازه ندهیم این جریمه‌ها تکرار شود.

شاید تقویم رقابت‌ها فشرده شود، اما استانداردسازی ورزشگاه‌ها امنیت تماشاگران را افزایش می‌دهد

گرشاسبی درباره اینکه آیا با تعویق برگزاری رقابت‌های لیگ برتر تا زمان تکمیل مراحل استانداردسازی ورزشگاه‌ها موافق است یا خیر، گفت: من موافق استانداردسازی ورزشگاه‌ها هستم چرا که در نهایت این کار منجر به افزایش امنیت تماشاگران می‌شود، اما باید بحث فشردگی رقابت‌ها را در نظر بگیریم. تقویم رقابت‌های لیگ با برنامه‌های فیفا و AFC زمان بندی شده است و هر چه رقابت‌ها بیشتر به تعویق بیفتد با توجه به برگزاری اردو‌های تیم ملی، لیگ قهرمانان آسیا و حضور تیم‌ها در لیگ برتر، تیم‌ها تقویم فشرده تری خواهند داشت. به همین دلیل مدیران باشگاه‌ها و مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان‌های مختلف باید هرچه سریع‌تر ورزشگاه‌ها را مجهز کنند.

بیشتر بخوانید:

مصطفوی: دولت باید به فدراسیون فوتبال پول قرض بدهد

قنبرزاده: فدراسیون فوتبال فعالیت هایش را با هماهنگی نهاد‌های نظارتی انجام می‌دهد

موفق‌ترین مدیران تاریخ فدراسیون فوتبال چه کسانی هستند؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لیگ برتر فوتبال اخبار ورزشی فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۳۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور آرای جدید کمیته استیناف فدراسیون فوتبال

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، آرای صادره کمیته استیناف فدراسیون فوتبال به شرح زیر است:   در خصوص استیناف باشگاه فرهنگی ورزشی گهر زمین سیرجان نسبت به رأی کمیته محترم انضباطی فدراسیون فوتبال که به موجب آن حکم بر محرومیت تیم فوتسال تجدیدنظرخواه از انجام یک مسابقه خانگی و پرداخت هفتصد میلیون ریال جریمه به جهت اخذ سه اخطار توسط بازیکنان و پرتاب بطری توسط تماشاگران به داخل زمین مسابقه مقابل تیم مس سونگون ورزقان که مصادف تعلیق شش ماهه محرومیت شده صادر گردیده است با عنایت به مجموع محتویات پرونده و استدلالات مندرج در رای صادره، ایراد و اعتراض موثری که خدشه بر دادنامه معترض عنه وارد نماید بعمل نیامده، مستنداً به ماده ۱۰۶ مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال ضمن رد اعتراض دادنامه صادره، با حذف تخلف فحاشی از سوی تماشاگران تائید و اعلام می‌گردد. رأی صادره قطعی است.   در خصوص استیناف باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس کرمان به طرفیت آقای عیسی پرتو نسبت به رأی کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال که به موجب آن حکم بر محکومیت تجدیدنظرخواه به به پرداخت ۸ میلیارد و ۷۵ میلیون ریال بابت دستمزد فصول ۱۴۰۰ الی ۱۴۰۲ به انضمام ۱۷۶ میلیون و ۳۵ هزار ریال بابت هزینه دادرسی در حق تجدیدنظرخوانده صادر شده است اولاً هزینه‌های مربوط به حق عضویت از شمول مطالبات خواهان بدوی کسر و در واقع دعوی نسبت به این قسمت رد شده است ثانیاً تمام اختلافات فی مابین در قالب یک دعوی قابلیت حل و فصل را دارد لذا در خصوص پرداخت هزینه‌های سفر شخصی بازیکن و نیز ورود خسارت به هتل محل اسکان به مبلغ ۲۱ میلیون و ۳۶۰ هزار ریال تجدیدنظرخواهی وارد است لذا با عنایت به مجموع محتویات پرونده و استدلالات مندرج در رای صادره، مستنداً به ماده ۱۷ آئین دادرسی کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال با اصلاح محکوم به به مبلغ ۸ میلیارد و ۵۳ میلیون و ۶۴۰ هزار ریال و اصلاح هزینه دادرسی بر اساس محکوم به، دادنامه صادره، تائید و اعلام می‌گردد این رأی قطعی است.   در خصوص اعتراض باشگاه فرهنگی ورزشی پاسارگاد نور به عنوان متضرر غیر مستقیم نسبت به دادنامه این کمیته که دلالت بر نقض دادنامه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در اعلام نتیجه ۳ بر صفر بازی بین تیم‌های پاسارگاد پایتخت (سورنا تهران) و شهروند جوان نور به نفع تیم اخیر داشته است و تیم سورنای تهران از تخلف انتسابی برائت حاصل نموده از آنجائیکه مطابق بند ۱ ماده ۱۷ مقررات انضباطی صرفاً اشخاص حقیقی و حقوقی که رای مستقیماً راجع به آنها است حق اعتراض به رای دارند و مفاد بند ۲ همان ماده حکایتی از ایجاد حق برای ثالث به منظور اعتراض به آرا صادره ندارد و صرفاً درجریان دادرسی می‌توانند وارد شوند و با صدور حکم قطعی حق اعتراض برای ثالث منتفی است؛ لذا قرار رد درخواست باشگاه فرهنگی ورزشی پاسارگاد نور صادر و اعلام میشود این رای قطعی است.   در خصوص استیناف باشگاه فرهنگی ورزشی خوشه طلایی ثنا به طرفیت آقای سجاد اژدر نسبت به رأی کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال که به موجب آن حکم بر محکومیت تجدیدنظرخواه به پرداخت ۷ میلیارد ریال بابت دستمزد قرارداد فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به انضمام ۱۵۲ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال بابت هزینه دادرسی در حق تجدیدنظرخوانده صادر شده است نظر به اینکه حسب توافق فی مابین به شرح ذیل فرم فسخ توافقی قرارداد مقرر بوده باشگاه مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بازیکن پرداخت و در غیر اینصورت اصل بدهی به مبلغ ۷ میلیارد ریال را پرداخت نماید که با توجه به استنکاف از پرداخت حکم معترض عنه اصدار یافته است و تجدیدنظرخواه طی لایحه تقدیمی صرفاً اعلام اعتراض نموده و از ارائه هرگونه دلیل و مدرکی که دلالت بر پرداخت نماید خودداری نموده لذا با عنایت به مجموع محتویات پرونده و استدلالات مندرج در رای صادره، ایراد و اعتراض موثری که خدشه بر دادنامه معترض عنه وارد نماید بعمل نیامده، مستنداً به ماده ۱۷ آئین دادرسی کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال ضمن رد اعتراض، دادنامه صادره، عیناً تائید و اعلام می‌گردد این رأی قطعی است.   در خصوص استیناف باشگاه فرهنگی ورزشی خوشه طلایی ثنا به طرفیت آقای احسان پیر هادی نسبت به رأی کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال که به موجب آن حکم بر محکومیت تجدیدنظرخواه به پرداخت مبلغ یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال بابت باقیمانده دستمزد قراردادی و ۱۹۰ میلیون ریال بابت وجه التزام ناشی از تاخیر در پرداخت قسط اول و ۱۹۰ میلیون ریال بابت وجه التزام ناشی از تاخیر در پرداخت قسط دوم بنابر توافق حاصل در قرارداد فی مابین جمعاً به مبلغ یک میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال به علاوه ۱۸۸ میلیون و ۳۶ هزار ریال بابت هزینه دادرسی در حق تجدیدنظرخوانده صادر شده است نظر به دفاعیات به عمل آمده منعکس در پرونده و با عنایت به مجموع محتویات پرونده و استدلالات مندرج در رای صادره، ایراد و اعتراض موثری که خدشه بر دادنامه معترض عنه وارد نماید بعمل نیامده، مستنداً به ماده ۱۷ آئین دادرسی کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال ضمن رد اعتراض، دادنامه صادره، عیناً تائید و اعلام می‌گردد این رأی قطعی است.   در خصوص استیناف باشگاه فرهنگی ورزشی تن تاک به طرفیت آقای محمدرضا سرحدی نسبت به رأی کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال که به موجب آن حکم بر محکومیت تجدیدنظرخواه به پرداخت مبلغ ۳۱۵ میلیون ریال بابت باقیمانده دستمزد قرارداد فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ و ۱۱ میلیون و ۸۲۶ هزار و ۵۰۰ ریال بابت هزینه دادرسی در حق تجدیدنظرخوانده صادر شده است نظر به اینکه مفاد لایحه اعتراضیه تجدیدنظرخواه دلالتی بر پرداخت دین و انکار ادعای مطروحه ندارد لذا با عنایت به مجموع محتویات پرونده و استدلالات مندرج در رای صادره، ایراد و اعتراض موثری که خدشه بر دادنامه معترض عنه وارد نماید بعمل نیامده، مستنداً به ماده ۱۷ آئین دادرسی کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال ضمن رد اعتراض، دادنامه صادره، عیناً تائید و اعلام می‌گردد این رأی قطعی است. ­

دیگر خبرها

  • راهکار استقلال برای حل بدهی به سانتاکلارا
  • راهکار استقلال برای حل شدن ماجرای بدهی به سانتاکلارا
  • صدور آرای جدید کمیته استیناف فدراسیون فوتبال
  • راهکار استقلال برای مجوز حرفه‌ای درماجرای بدهی به سانتاکلارا
  • شوک سال جدید به استقلال، زود خنثی شد!
  • خروج رکود بازار مسکن تنها با اتکا به توان مردم در ساخت‌وساز امکان‌پذیر است
  • ستاره‌های فوتبال در نوروز پولدار شدند!
  • راز کمک ۱۳ میلیاردی فدراسیون به استقلال فاش شد
  • اعلام آرای کمیته استیناف فدراسیون فوتبال
  • شکایت پرسپولیس از استقلال رد شد