Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@06:47:22 GMT

قیمت برق رمز ارزها باید به نرخ صادراتی محاسبه شود

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۳۳۴۴

قیمت برق رمز ارزها باید به نرخ صادراتی محاسبه شود

رجبی مشهدی با اشاره به اینکه برای تولید هر بیت کوین تقریبا ۷۲ هزار کیلو وات برق مصرف می شود، گفت: طبیعتا نمی توان اجازه داد از برق یارانه ای استفاده شود و قیمت برق رمز ارزها باید به نرخ صادراتی محاسبه شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «مصطفی رجبی مشهدی» شب گذشته (دوشنبه 31 تیر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره صنعت رمزارز به بیان توضیحاتی پرداخت و با اشاره به  برای تولید هر بیت کوین تقریبا 72 هزار کیلو وات برق مصرف می شود، گفت: طبیعتا نمی توان اجازه داد از برق یارانه ای استفاده شود و قیمت برق رمز ارزها باید به نرخ صادراتی محاسبه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




سخنگوی صنعت برق در ادامه به بیان پیشنهادات وزارت نیرو برای استخراج رمزارزها پرداخت و گفت: یکی از پیشنهادات وزارت نیرو این بوده که سرورهای رمزارزها در زمان تابستان و پیک مصرف با محدودیت روبرو شوند و از طریق کنترهای هوشمند بحث نظارت ممکن است.


   «سعید زرندی»، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره صنعت رمزارز به بیان توضیحاتی پرداخت و با اشاره به اینکه باید حدی برای صنعتی شدن پدیده استخراج بیت کوین تعریف کرد، گفت: هنوز در وزارت صنعت، معدن و تجارت به این جمع بندی نرسیده ایم که این حد چقدر باشد آیا بر اساس میزان پردازش باشد یا مصرف برق یا شمار سرورها./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مقام معظم رهبری آیت الله اعرافی شیراز اعرافی روزنامه بیرجند حج ارزانی شبستان خراسان جنوبي رمزارز بیت کوین برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۳۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه برق تأسیسات گردشگری تعیین شد

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با اشاره به پیگیری «تعرفه خاص و ویژه گردشگری» در دولت، از تعیین تعرفه برق تأسیسات گردشگری بر اساس پایین‌ترین سطح بخش صنعت خبر داد.

اسماعیل برات به ایسنا گفت: با پیگیری‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نرخ برق تأسیسات گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی دارای پروانه بهره‌برداری از این وزارتخانه، در تمام فصول به میزان ۱۳۲ تومان به ازای هر کیلووات ساعت تعیین شد، که این نرخ در میان تعرفه‌های بخش صنعت، پایین‌ترین نرخ به شمار می‌آید.  

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: یکی از ابزارهای حمایتی برای توسعه گردشگری در کشور، بهره‌مندی فعالان این صنعت از تسهیلات و تعرفه‌های انرژی است و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با در نظر گرفتن توجیه اقتصادی نسبت به سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف اقدام می‌کنند و یکی از ملزومات و مؤلفه‌های اصلی تشویق سرمایه‌گذاران و حمایت از فعالان صنعت گردشگری، وجود مشوق‌های قانونی در زمینه انرژی است.

او با اشاره به ضرورت تعیین تعرفه خاص گردشگری، افزود: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در چارچوب ماده ۹ آئین‌نامه جز ۲ و ۳ موضوع تصویب‌نامه شماره ۱۷۲۵۳۱ هیأت وزیران، جلسات متعددی را با وزارت نیرو، نفت، شرکت آبفا، توانیر و شرکت ملی گاز ایران برگزار کرده و درصدد است تا تعرفه خاص ویژه صنعت گردشگری تصویب شود. خوشبختانه وزیر گردشگری این موضوع را از طریق وزارت نفت و نیرو، مورد پیگیری قرار داده و پس از آن، مکاتبات، جلسات و گفت‌وگوهای متعددی با مسؤولان در سطوح مختلف انجام شده است تا با رویکرد حمایت از تأسیسات گردشگری، «تعرفه خاص و ویژه گردشگری» در زمینه انرژی تهیه شود.  

برات درباره اهمیت تصویب «تعرفه خاص» نیز گفت: فارغ از اینکه نرخ نهایی تعرفه چه عددی خواهد بود، فی‌نفسه تعیین «تعرفه خاص گردشگری» گامی مهم و نقطه عطفی در حمایت دولت از هتل‌ها و تأسیسات گردشگری محسوب می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سقوط بیت‌کوین
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۸ فروردين
  • تحلیلگران در مسیر صعود بیت‌کوین سردرگم شدند
  • تعرفه برق تأسیسات گردشگری تعیین شد
  • بازار رمزارز‌ها / صعود دوباره بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۷ فروردين
  • صعود دوباره بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار
  • قیمت بیت کوین امروز دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳ / بیت کوین پرواز کرد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۶ فروردين
  • آخرین وضعیت قیمت رمز ارزها در بازار