Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@15:03:17 GMT

بولتون در مورد ایران با وزیر دفاع ژاپن گفت و گو کرد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۳۳۷۶

بولتون در مورد ایران با وزیر دفاع ژاپن گفت و گو کرد

به گزارش تلویزیون دولتی «ان. اچ. کی»، وزیر دفاع ژاپن در این دیدار که دوشنبه شب در وزارت دفاع این کشور صورت گرفت از بولتون بابت تلاش هایش برای تقویت اتحاد امنیتی ژاپن و ایالات متحده سپاسگزاری کرد.

بولتون هم گفت: آنها موضوع های مهم بسیاری برای گفت و گو دارند و اتحاد میان دو کشور، به خاطر مسایل بین المللی مختلف، در مرحله حساسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بولتون پیش از آن با تارو کونو، وزیر خارجه ژاپن دیدار کرده بود.

کونو و بولتون درباره روابط میان ژاپن و کره جنوبی گفت و گو کردند، که بر سر مساله کار اجباری زمان جنگ جهانی و محدودیت هایی که توکیو بر صادرات مواد حساس به کره جنوبی اعمال کرده، به سردی گراییده است کونو در این دیدار موضع ژاپن را بیان داشت.

بولتون گفت که او و کونو، گفت و گوی بسیار سازنده ای درباره طیف گسترده ای از مسایل داشتند.

این گفت و گوها در حالی انجام می شود که تنش ها در خاورمیانه در حال افزایش است بولتون در پاسخ به این پرسش که آیا درباره ایران نیز صحبت کردند بیان داشت که همه موارد مربوط به امنیت ملی پوشش داده شد.

بولتون روز گذشته همچنین در توکیو با «شوتارو یچی» رئیس شورای امنیت ملی و از نزدیکان «آبه شینزو» معاون نخست وزیر ژاپن دیدار و گفت و گو کرد.

ایالات متحده آمریکا ماه گذشته بعد از آنکه دو نفتکش اروپایی و ژاپنی در دریای عمان مورد حمله قرار گرفتند ادعا کرد قصد دارد با هدف تأمین عرضه انرژی در جهان با تشکیل یک ائتلاف بین المللی از تنگه هرمز حفاظت کند اما تا کنون درخواست‌های واشنگتن با خیلی از کشورها از جمله ژاپن و کره جنوبی برای پیوستن به این ائتلاف نتیجه‌ای نداشته است.

روز پنجشنبه ۲۳ خرداد دو فروند کشتی نفتکش در دریای عمان هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند اولین شناور ساعت ۸ و ۵۰ دقیقه صبح پنجشنبه در فاصله ۲۵ مایلی بندر جاسک ایران دچار حادثه شد و نفتکش دوم هم یک ساعت بعد در فاصله ۲۸ مایلی این بندر دچار حریق شد یکی از کشتی‌ها از قطر عازم تایوان و کشتی دوم از عربستان سعودی راهی سنگاپور بود.

این دومین حمله به نفتکش‌های خلیج فارس در ماه‌های اخیر است دو نفتکش عربستان و امارات روز ۲۲ اردیبهشت در نزدیکی بندر «الفجیره» امارات عربی متحده هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۳۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلیپین: ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد

دولت فیلیپین مدعی شد ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرده و آن‌ها به این کشور بازگشته‌اند.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه فیلیپین روز چهارشنبه اعلام کرد ۱۸ ملوان این کشور که در نفتکش سنت‌نیکلاس حضور داشتند، به سلامت به کشور خود بازگشته‌اند.

۲۱ دی ماه ۱۴۰۲ بود که ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد به‌دنبال تخلف کشتی «سوئز راجان» و سرقت نفت ایران توسط آمریکا، نفتکش یاد شده با نام جدید سنت‌نیکلاس توقیف شد.

نفتکش سوئز راجان در اردیبهشت ۱۴۰۲ محموله نفت متعلق به جمهوری اسلامی ایران را با هدایت آمریکا سرقت و به بنادر آن کشور منتقل کرده و در اختیار آمریکا قرار داده بود.

ارتش همچنین اعلام کرد این نفتکش به تلافی سرقت نفت توسط رژیم آمریکا توقیف شده است.

فیلیپین اعلام کرد ملوانان این کشور به صورت گروهی به این کشور رسیدند و آخرین گروه ۶ نفره از آن‌ها، هفته گذشته وارد فیلیپین شدند.

دولت فیلیپین در بیانیه خود از جمهوری اسلامی ایران نیز تشکر کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افغانستان منبع تروریسم است
  • فیلیپین؛ ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • فیلیپین : ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌ نیکلاس را آزاد کرد
  • فیلیپین: ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • لژیونری که انتظار‌ها را برآورده کرد
  • تفاوت نفتکش با کشتی های حمل گاز LNG را بدانید (فیلم)
  • آستین: محافظت از غیرنظامیان در غزه یک موضوع اخلاقی است!
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • هشدار آلمان به اسرائیل در خصوص حمله جدید | مردم نمی توانند به یکباره ناپدید شوند
  • سی‌ان‌ان: خرید و انتقال فوری سلاح، محور دیدار گالانت و آستین است