Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح روز قم، یکی از موضوعاتی است که در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم مطرح و مورد استقبال قرار گرفت و روز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به قم به عنوان محور برنامه های این روز قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، با تصویب شورای فرهنگ عمومی قم ، ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به این شهر مقدس به نام «روز قم» نام‌گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم، طی جلسه ای به ابعاد این روز پرداخته و خواستار برگزاری مراسمات مختلف در این ایام شد.

 

«حسن مالکی نژاد» در خصوص شکل گیری طرح روز قم گفت: این روز مهم و حساسی است که باید از آن استفاده کرده و در راستای معرفی ابعاد گسترده جایگاه قم کوشید.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم عنوان داشت: تمام دنیا به قم توجه داشته و از سویی نیز برای تخریب آن نیز تلاش می شود و با توجه به جایگاه شهر مقدس قم، باید همواره ابعاد مختلف این شهر بررسی و تبیین شود.

وی به ظرفیت های موجود در قم اشاره کرد و گفت: قم از جنبه های مختلف دارای ظرفیت های بسیاری است که از جمله آن می توان به وجود اماکن مقدسه، مراجع عظام تقلید، موسسات دینی و فرهنگی، ظرفیت های علمی و اجتماعی و... اشاره کرد.

مالکی نژاد گفت: برای برنامه های روز قم تلاش خواهد شد تا کارها به صورت برنامه ریزی شده بوده و از خدمات اجتماعی در آن بهره ببریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم گفت: امسال برنامه روز ملی قم به صورت استانی برگزار می شود ولی از سال های آینده به صورت ملی و فراملی برگزار خواهیم کرد.

 

*تشکیل دبیرخانه دائمی روز قم

«سید ابراهیم معتمدی» نیز در جلسه بررسی روز قم گفت: برنامه ریزی برای تشکیل دبیرخانه دائمی روز قم در دستور کار است و از سال آینده به صورت بین المللی کارها را دنبال خواهیم کرد.

قائم‌ مقام شهردار قم بیان داشت:  این دبیرخانه برای جریان سازی فرهنگی باید تشکیل و برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های انجام‌شده را دنبال کند.

وی بیان داشت: اهداف اجرای برنامه‌های ویژه روز قم، افزایش احساس تعلق مردم به شهر قم از خروجی‌هایی است که باید از برنامه‌های ویژه این روز حاصل شود.

معتمدی گفت: ظرفیت های قم باید معرفی و بسترهای کار فراهم شود و از سوی دیگر میراث ناملموس قم ظرفیت بسیار گسترده ‌ای دارد که مغفول مانده و برای مردم معرفی نشده است و باید این کار نیز صورت گیرد.

 

*روز قم باید پتانسیل های این شهر را به منصه ظهور بگذارد

«علی لقمان پور» نیز در این جلسه گفت: معرفی جایگاه علمی و دانشگاهی قم امر مهمی است که موجب شکل گیری تمدن نوین اسلامی و نقش موثر و حیاتی خواهد بود.

«مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش ‌های دفاع مقدس قم» ابراز داشت: قم ظرفیت های ناشناخته ای دارد که باید در روز قم به آنها اشاره شود و این پتانسیل ها را به منصه ظهور گذاشت.

وی تحولات سیاسی در قم را مورد اشاره قرار داد و گفت: قم یکی از شهرهایی است که تحولات سیاسی از ابتدای انقلاب در آن شکل گرفته و باید تشریح و تببین شود.

 

*محوریت برنامه های روز قم با آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) باشد

«مهدی مقیمی» نیز به هویت شهر قم اشاره کرد و گفت: در روز قم باید این امر مورد توجه قرار گرفته و در راستای معرفی هویت و اصالت قم اقدام شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم تاکید کرد: تقویت هویت قمی و افتخار به قمی بودن شهروندان از برنامه‌های اصلی سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری در برگزاری برنامه‌های ویژه روز قم است.

وی گفت: محوریت برنامه های روز قم باید آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) باشد و نباید از ظرفیت های این مکان غفلت کنیم.

 

* اولین جشنواره تولیدات رسانه‌ای فاطمی رونمایی می شود

حجت الاسلام «مهدی احمدی» هم گفت: آستان مقدس برنامه های خاصی را در این ایام دارد و آماده اجرای برنامه های مشارکتی هستیم.

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: ما به دنبال مردمی شدن برنامه ها هستیم و همواره در این زمینه برنامه ریزی خواهیم کرد.

وی بیان داشت: در روز قم، اولین جشنواره تولیدات رسانه‌ای فاطمی و کتاب اولین کنگره شعر فاطمی رونمایی خواهد شد.

پایان پیام/343

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله اعرافی اعرافی بیرجند استان البرز مسکن حج مقام معظم رهبری نماز جمعه قم حرم حضرت معصومه س قم آستان مقدس حرم حضرت معصومه س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۳۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی، نماینده مجلس: به جای تغییر در تیم اقتصادی دولت باید به دنبال بهبود سیاست‌ها بود/ اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز به شدت تاثیرگذار است

سید شمس الدین حسینی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به جماران گفت: به جای تغییر باید دنبال بهبود بود و بهبود نیز با جابه‌جایی افراد اتفاق نمی‌افتد بلکه با بهبود سیاست و روش‌ها مقدم بر تغییرات افراد است.

حسینی گفت: روز گذشته جلسه‌ای با قالیباف رئیس مجلس و کمیسیون‌های اقتصادی، چون جهش تولید، برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی در خصوص بهبود روش‌ها داشتیم. البته ما تصمیم نمی‌گیریم بلکه در چارچوب نظارتی کار را دنبال کنیم. ما در آستانه انتقال مجلس یازدهم به دوازدهم هستیم رویکرد صحیح این است که بهبود سیاست‌ها را پیش بگیریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز تاثیرگذار است، یا نه، گفت: بله، اتفاقات در حوزه بین‌الملل در قیمت ارز بسیار تاثیرگذار است.

دیگر خبرها

  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است
  • شهرداری به دنبال ارائه کیفیت خدمات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب است
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • معرفی برگزیدگان سومین جشنواره پژواک/ وعده معاون صدا برای برگزاری دور چهارم به صورت بین‌المللی
  • چهارم اردیبهشت ؛ روزی به نام رادیو
  • برخورد با مراکز غیرمجاز سقط جنین به‌صورت جدی دنبال می‌شود
  • اعضای دولت به صورت شبانه‌روزی برای حل مشکلات و توسعه کشور می‌کوشند
  • نشست خبری بیست ویکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)
  • حسینی، نماینده مجلس: به جای تغییر در تیم اقتصادی دولت باید به دنبال بهبود سیاست‌ها بود/ اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز به شدت تاثیرگذار است
  • روزی به افتخار هنر چهارم