Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: بوریس جانسون که گزینه احتمالی جایگزینی ترزا می‌ -نخست وزیر انگلیس است- با وعده خروج از اتحادیه اروپا در تاریخ تعیین شده با وجود تردید‌های بروکسل، قمار پرخطری را آغاز کرده است.

نخست وزیر محافظه‌کار احتمالی آینده انگلیس تهدید برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) بدون توافق را در ۳۱ اکتبر مطرح کرده، اما همزمان به دنبال یافتن نقطه نظرات مشترک با بروکسل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راهبرد جانسون چیست و بخت موفقیت وی در این میان چقدر است؟

در شرایط ایده‌آل بوریس جانسون می‌تواند به توافق خروج جدیدی به جای توافقی که ترزا می‌ در مورد آن مذاکره کرده بود و سه بار در پارلمان انگلیس رد شد، دست یابد. اما از دیدگاه خود جانسون هم این مسئله با توجه به تعطیلات تابستانی نمایندگان پارلمان و روی کار آمدن مسئولان جدید هم در لندن هم در بروکسل دور از دسترس است.

در این میان تنها امکان چند هفته مذاکره در ماه‌های سپتامبر و اکتبر باقی می‌ماند و این در حالی است که توافقی که ترزا می‌ به دست آورد حاصل ۱۷ ماه مذاکره دشوار بود که در نهایت به توافقی ۵۸۵ صفحه‌ای منجر شد.

به علاوه اتحادیه اروپا نیز مدام تاکید می‌کند خواهان ایجاد تغییر در روابط آتی خود که در توافق برکسیت به آن اشاره شده است، نیست.

یکی دیگر از گزینه‌های مطرح در مورد بوریس جانسون این است که تنها بخش‌های خوب توافق ترزا می‌ را در پارلمان به تصویب برساند. این شامل بند‌هایی که در مورد آن‌ها توافق وجود دارد مانند حقوق شهروندان اروپایی، مسئله امنیت و همکاری دیپلماتیک است. به این ترتیب مسئله بک استاپ یا طرحی که اروپا برای جلوگیری از ایجاد مرز سخت میان ایرلند شمالی که جزئی از قلمرو انگلیس به شمار می‌رود و جمهوری ایرلند، در دوره پسابرکسیت از توافق کنار گذاشته می‌شود.

خبرگزاری فرانسه در ادامه نوشت: جانسون راهبردی را در پیش گرفته است که نوعی ابهام سازنده دارد. به ویژه در مورد ۳۹ میلیارد پوندی که لندن قرار است در چارچوب برکسیت به اتحادیه اروپا بپردازد.  این رقم می‌تواند به عنوان یک ابزار فشار برای به دست آوردن یک توافق از بروکسل باشد که موجب تمدید قوانین تجاری کنونی تا زمان دستیابی به توافق جدید و امضای آن می‌شود.

به منظور جلوگیری از بازگشت مرز ایرلند در این دوره انتقالی، جانسون استفاده از برخی راه حل‌های فناوری یا معافیت‌ها را پیشنهاد داده است. وی اطمینان می‌دهد که همه مشکلات تا پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی آتی انگلیس در ماه مه سال ۲۰۲۲ حل خواهد شد.

راه حل دیگری که باقی می‌ماند به دست آوردن امتیازات بیشتر از اروپایی‌هاست. اما بروکسل باید از دادن امتیازات بیشتر خودداری کند تا به یک روال عادی در میان مخالفان اروپا تبدیل نشود.

به همین دلیل است که تهدید برکسیت بدون توافق، معنا می‌یابد. این سناریو که برای جامعه تجار تردیدبرانگیز است در مقایسه با اروپا که اقتصادی بزرگ و متنوع دارد برای انگلیس تبعات فاجعه‌بارتری خواهد داشت.

این راه حل همچنین توافق صلح در ایرلند شمالی را که به چند دهه خشونت پایان داد به خطر می‌اندازد آن هم بدون در نظر گرفتن این مسئله که این شکستی دیپلماتیک برای انگلیس خواهد بود. وی اطمینان داده است که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در ۳۱ اکتبر، حتی بدون توافق، هیچ تعرفه گمرکی جدیدی به دنبال نخواهد داشت. اما این مسئله بدون توافق دوجانبه لندن و بروکسل، آنچه که جانسون آن را نادیده می‌گیرد، محقق نخواهد شد.

بنابر اعلام جانسون، اتحادیه اروپا به هر حال از همکاری نفع می‌برد، اما خود بیش از همیشه بر آمادگی برای قطع غیرمنتظره روابط در ۳۱ اکتبر تاکید می‌کند.

اما آیا راهبرد بوریس جانسون نتیجه بخش خواهد بود؟

رویکرد جانسون بدگمانی‌های بسیاری به دنبال داشت به ویژه آنکه برخی اظهارات اخیر وی تردید‌هایی هم ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انگلیس اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۳۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آی‌اواس17.5 به افراد اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد که اپ‌ها را از وب‌سایت‌ها دانلود کنند

ایتنا - توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند اپ‌های قابل دانلود را در وب‌سایت‌های خود ارائه دهند، باید فرآیند تأیید محضری (Notarization) اپل را به اجرا در آورند، باید حداقل دو سال سابقه عضویت در برنامه توسعه‌دهنده اپل داشته باشند، و توسعه‌دهنده باید مستقر در اتحادیه اروپا یا دارای شعبه‌ای در آنجا باشد. به‌تازگی اپل iOS 17.5 beta 2 را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد؛ اهمیت این نسخه از این جهت که است که حاصل ناچار شدن اپل به پیروی از قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از GSMArena، از iOS 17.5 به بعد دارندگان آیفون در منطقه اتحادیه اروپا قادر خواهند شد که اپ‌ها را از وب‌سایت‌ها دانلود کنند – اقدامی که با عنوان سایدلودینگ شناخته می‌شود. دیگری نیازی به مراجعه به اپ استور اپل یا هر فروشگاه اپ دیگری برای این موضوع نیست. اپل همچنین، به لطف DMA، از iOS 17.4 پشتیبانی از اپ‌استورهای جایگزین را آغاز کرده است.

به این ترتیب امکان یافتن اپ‌ها قدری منعطف‌تر می‌شود. البته اپل این قابلیت را کاملاٌ رایگان در اختیار قرار نمی‌دهد. توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند اپ‌های قابل دانلود را در وب‌سایت‌های خود ارائه دهند، باید فرآیند تأیید محضری (Notarization) اپل را به اجرا در آورند، باید حداقل دو سال سابقه عضویت در برنامه توسعه‌دهنده اپل داشته باشند، و توسعه‌دهنده باید مستقر در اتحادیه اروپا یا دارای شعبه‌ای در آنجا باشد.

 
و البته فقط اینها نیست. تنها اپ‌هایی که در سال گذشته یک میلیون نصب اول یا بیشتر سالانه در iOS در اتحادیه اروپا داشته‌اند واجد شرایط توزیع به این روش هستند. بنابراین، هنوز دیوارهای اپل وجود دارد، اما کوتاه‌تر شده‌اند.. خبر خوب این است که اپ‌های دانلود شده از وب‌سایت‌ها را می‌توان مانند سایر اپ‌های پشتیبان‌گیری، بازیابی و به‌روزرسانی کرد.
 
هنگامی که کاربر می‌خواهد چنین اپی را نصب کنید، یک برگه سیستم می‌بیند که نام اپ، نام توسعه‌دهنده، توضیحات اپ و اسکرین‌شات‌هایی از آن را نشان می‌دهد، و باید به آن برنامه‌نویس مجوز صریح دهید تا اپ خود را نصب کند. کاربران فقط می‌توانند از این ویژگی در داخل اتحادیه اروپا و فقط در آیفون‌ استفاده کنند.
 
مزیت همه این‌ها برای توسعه‌دهندگان این است که آنها مجبور نخواهند بود برای اپ‌هایی که در وب‌سایت‌ها توزیع می‌شوند مبلغی از فروش اپلیکیشن‌ها را به اپل بپردازند. اما این بدان معنا نیست که آنها چیزی پرداخت نخواهند کرد - اپل برای هر نصب سالانه بیش از یک میلیون در سال گذشته کارمزد 0.5 یورویی موسوم به «هزینه فناوری اصلی» را طلب می‌کند. خوشبختانه، این هزینه حداقل برای موسسات غیرانتفاعی، موسسات آموزشی و نهادهای دولتی معاف شده است.

دیگر خبرها

  • آی‌اواس17.5 به افراد اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد که اپ‌ها را از وب‌سایت‌ها دانلود کنند
  • حذف بازی تکراری از مراحل دوم به بعد جام حذفی انگلیس در فصل آینده
  • تغییر شیوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس از فصل آینده
  • نحوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس تغییر کرد
  • تغییر شیوه برگزاری بازی‌های جام حذفی انگلیس از فصل آینده
  • آغاز تحقیقات اتحادیه اروپا درباره تیک‌تاک لایت
  • رسمی؛ قرارداد دنیله ده روسی با آاس رم تمدید شد
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است