Web Analytics Made Easy - Statcounter



معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران برای تسلیم پیام مکتوب رئیس جمهور ایران به رئی جمهور فرانسه به پاریس سفر کرد.

به گزارش فارس، «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور عازم پاریس شد.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت که عراقچی در این سفر پیام مکتوب روحانی را تسلیم «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که «امانوئل بون»، مشاور دیپلماتیک رئیس‌جمهور فرانسه اخیرا به تهران سفر کرده بود تا با مقامات ایران درباره حفظ توافق هسته‌ای گفت‌وگو کند.

سفر امانوئل بون به تهران، دومین سفر او به ایران در یک ماه گذشته است و امانوئل ماکرون نیز چهار گفت‌وگو با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و دو گفت‌وگو با حسن روحانی در خصوص برجام داشته است.

مشاور دیپلماتیک رئیس جمهور فرانسه در تهران عنوان کرده بود:«امانوئل ماکرون به دنبال دستیابی به ابتکارات مشترک برای ایجاد آتش بس در جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران بوده و معتقد است که این اقدام به کاهش تنش‌های رو به تزاید در منطقه منجر خواهد شد.»

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۳۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد کمک فرانسه به برزیل برای ساخت زیردریایی اتمی

رئیس‌جمهور در سفر به برزیل به همتای خود گفت آماده کمک به این کشور آمریکای لاتین برای ساخت زیردریایی اتمی است.

به گزارش ایسنا، «امانول ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه که به برزیل سفر کرده است، گفت پاریس آماده کمک به برازیلیا برای توسعه زیردیایی با قابلیت اتمی است.

ماکرون که روز چهارشنبه و در جریان مراسم راه‌اندازی سومین زیردریایی دیزلی کلاس «ریاچوئلو» با طراحی فرانسوی سخنرانی می‌کرد، گفت: «می‌خواهم فصل جدیدی را برای زیردریایی باز کنیم و درحالی‌که کاملا به تمام تعهدات منع اشاعه احترام می‌گذاریم، به سمت پیشران هسته‌ای حرکت کنیم. فرانسه در کنار شما خواهد بود».

برنامه توسعه زیردریایی برزیل در سال ۲۰۱۸ و پس از انعقاد توافق امنیتی میان «لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور این کشور و «نیکلا سارکوزی» رئیس‌جمهور پیشین فرانسه با هدف برنامه‌ریزی برای مدرن‌سازی نیروی دریایی برزیل تنظیم شد.

تاکنون تنها پنجم عضو دائم شورای امنیت و همچنین هند زیردریایی‌های اتمی در اختیار دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشنهاد کمک فرانسه به برزیل برای ساخت زیردریایی اتمی
  • حضور هندبالیست ایرانی در المپیک پاریس
  • ماکرون پیمان مرکوسور را رد کرد
  • پیام معاون رئیس‌جمهور برای درگذشت زهرا شجاعی
  • تهدید بمب گذاری در بیش از ۵۰ مؤسسه آموزشی در پاریس
  • عصبانیت آمریکا از دست ماکرون
  • وقت آن است که ماکرون، نفاق را کنار بگذارد
  • آمریکا از دست ماکرون عصبانی است
  • اظهارنظر مکرون درباره امنیت المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • عقب‌نشینی کیهان از ادعای «خواب روحانی» در شب حمله به عین‌الاسد