Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-18@06:40:20 GMT

تسهیلات دولت برای مناطق مرزی

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۳۸۳۴

تسهیلات دولت برای مناطق مرزی

به گزارش سرويس ساير رسانه ها خبرگزاری تقریب به نقل از شبکه خبر:
رحمانی فضلی در دهمین جلسه  توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور گفت: با اقدامات صورت گرفته در مبارزه با قاچاق، 50 درصد سوخت از مبادی رسمی با مجوز وقیمت های مناسب صادر می شود.
 
وزیر کشور افزود: باید اقدامات زیر ساخت عمرانی، توسعه ای، سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی در مناطق مرزی را طوری پیش ببریم که امنیت را تقویت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی ادامه داد: محور اصلی امنیت در مناطق مرزی شرایط زندگی، سرمایه گذاری، تولید، اشتغال و خدماتی است که به مردم ارائه می شود.
 
 وزیر کشور گفت: طبق مصوبات قبلی 50درصد سود تسهیلات برای کسانی که در این مناطق سرمایه گذاری می کنند را دولت و 100 درصد سرمایه گذاری در این مناطق را هم دولت توسط بیمه ها تضمین می کند.
 
رحمانی فضلی ادامه داد: در این جلسه مصوب شد با توجه به اهمیت سرمایه گذاری در امور زیربنایی در این مناطق، هر استان 10 طرح را با اولویت ارائه دهد که با 100 درصد تخصیص از طرف سازمان برنامه مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
 
وی ادامه داد : موضوع گمرکات و بحث ایکس ری ها نیز از مسائل مهمی است که در این جلسه مطرح شد. مصوب شد از طریق دولت کمک هایی صورت گیرد تا در زمان مناسب ایکسری ها که ساخت داخل هستند تامین شوند.
 
رحمانی افزود: پیشنهاد دیگری در این جلسه مطرح و تصویب شد که باید رئیس جمهور آن را تایید کند. این پیشنهاد برای تقویت امنیت در مناطق مرزی و تشویق مرزبانان نیروی انتظامی، مرزبانی و امنیتی است که باید حق کشف برای این افراد در نظر بگیریم .
 
وی گفت : موضوع سوخت نیز از مسائل بسیار مهمی است که در جلسات قبل تصمیمات خوبی برای آن گرفته و این تصمیمات امروز گزارش  شد.
 
با هماهنگی وزارت نفت، سوخت در  استان های مرزی شرق وغرب را در اختیار تعاونی ها و مسئولین منطقه قرار می دهیم تا آن ها سوخت را با قیمت مناسب به مرز صادر کنند.
 
رحمانی فضلی ادامه داد: از محل درآمدهای سوخت صادره شده به مرز، کمکهای نقدی به مردم این مناطق تا شعاع 20 کیلومتری انجام و زیرساخت های مدارس تقویت می شود.
 
همچنین در برخی مناطق، شیر برای بچه ها در مدرسه از این محل تامین می شود.
 
وی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز تقاضا این بود که سهمیه بنزین اضافه شود و در  گازوئیل هم متناسب با روشی که در بنزین اعمال شده ، عمل شود. بنابراین در صورت توافق با وزارت نفت اقدام خوبی برای مبارزه با قاچاق سوخت در این مناطق انجام می شود .  

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۳۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رزمایش نظامی ارتش چین در مناطق مرزی با میانمار

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، فرمانددهای منطقه جنوب ارتش آزادی‌بخش خلق چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که امروز چهارشنبه رزمایش نظامی ارتش چین در مرزهای نزدیک به میانمار آغاز شد.

در این بیانیه همچنین آمده است که ارتش چین همیشه آماده پاسخگویی به شرایط اضطراری است و قاطعانه از حاکمیت، ثبات مرزها و امنیت جان و مال مردم محافظت می‌کند.

ساعاتی پیش «دونگ جون» وزیر دفاع چین تأکید کرد که «ارتش آزادی‌بخش خلق چین هرگز فعالیت‌های جدایی‌طلبان در تایوان را تحمل نخواهد کرد.»

آن‌گونه که وزارت دفاع چین به نقل از دونگ جون منتشر کرده، وزیر دفاع چین در گفت‌وگوی تصویری با «لوید آستین» همتای آمریکایی خود تأکید کرده است که «نظامیان چین و ایالات متحده باید برای صلح و ثبات نهایت اهمیت را قائل شوند و راه‌هایی را برای همزیستی و براساس اعتماد بیابند.»

وی در ادامه گفت: ایجاد روابط بین نیروهای مسلح کشورها بر اساس برابری و احترام که غیر تقابلی خواهد بود، باعث فضای همکاری عملی و ایجاد تدریجی اعتماد متقابل می‌شود.»

وزیر دفاع چین در این گفت‌وگو همچنین تأکید کرد که مسئله تایوان هسته اصلی منافع پکن است و دراین‌باره نباید منافع چین نقض شود.

پکن تایوان را قلمرو مستقل چین می‌داند و هشدار داده است که هر گونه تلاش برای اعلام یک کشور مستقل به معنای جنگ است. به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، شی جین‌پین، رییس‌جمهور چین اخیراً این نکته را برای جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، هنگام دیدار این دو در کالیفرنیا روشن کرد.

شی جین‌پینگ به بایدن اعلام کرد که چین «فضای زیادی» را برای اتحاد مجدد مسالمت آمیز با تایوان فراهم می‌کند، اما هیچ گونه حرکت جدایی طلبانه این جزیره خودمختار را تحمل نخواهد کرد.

کد خبر 6080682

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی مناطق مرزی لبنان را با بمب‌های فسفری هدف قرار داد
  • واریز سهمیه بنزین به هر کد ملی از این ماه | خبر مهم درباره یارانه بنزین به هر کد ملی
  • سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می شود؟
  • آغاز رزمایش نظامی ارتش چین در مناطق مرزی با میانمار
  • سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • اختصاص بنزین به شماره ملی قابل اجراست
  • دولت زیرساخت‌های لازم را برای فعالیت بازارچه مرزی ایلام فراهم کرد
  • ضرورت اجرای دقیق قانون تازه تصویب ساماندهی تجارت مرزی
  • تحقق ۱۵۰درصدی تعهد اشتغال خوروبیابانک دریک سال گذشته
  • اجرایی شدن قانون جدید تجارت مرزی در خصوص کولبری و ملوانی