Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار ورامین گفت: با توجه به حجم عظیم رفت‌وآمد شهروندان جنوب شرق به تهران، در حوزه حمل‌ونقل ریلی این بخش از استان تهران به استقلال ریلی نیاز دارد.به گزارش بلاغ،حسین کاغذلو فرماندار ورامین در جلسه طرح جامع بروزرسانی خطوط ریلی جنوب شرق استان تهران که با حضور مسئولان شهرستان‌های ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت و مسؤولان راه‌آهن و شهرداری تهران در محل فرمانداری ورامین برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این جلسه با هدف به حداقل رساندن معضلات خطوط ریلی تشکیل‌شده تا با بررسی مشکلات و اتخاذ تصمیمات درست، مردم از نتایج آن منتفع شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هرچند که با همکاری مسؤولان استان تهران و شهرستان‌های جنوب شرق در حوزه حمل‌ونقل ریلی شهرستان‌های جنوب شرق تهران، اتفاقات خوبی صورت گرفته است ولی همچنان مشکلاتی وجود دارد که باعث شده خدمت‌رسانی به مردم با مشکل مواجه شویم.

کاغذلو افزود: درگذشته قطاری اختصاصی از تهران به سمت قرچک، ورامین و پیشوا حرکت می‌کرد که بعدها، ایستگاه پایانی این مسیر به گرمسار منتقل شد که این اقدام، تردد مردم دشت ورامین به تهران را با مشکلات زیادی روبرو کرد.

فرماندار ورامین بیان کرد: با توجه به حجم عظیم رفت‌وآمد شهروندان جنوب شرق به تهران، در حوزه حمل‌ونقل ریلی این بخش از استان تهران به استقلال ریلی نیاز دارد.

وی تأکید کرد: افزایش تعداد سرویس‌دهی قطار شهری‌ از ۴ سرویس به ۸ سرویس هستیم که باید در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

حکمت امیری شهردار پیشوا در ادامه جلسه بررسی مشکلات خطوط ریلی دشت ورامین اظهار کرد: با وجود آن که رویکرد اولیه ایجاد قطار شهری برای جنوب شرق استان تهران مناسب بود ولی برخی از اقدامات بدون مطالعه و تغییر رویکردهای اولیه برای مردم مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی افزود: در تمام کشورها در تهیه نقشه ریلی، کلان‌شهرها با مناطق اطراف دیده می‌شود درصورتی‌که نقشه مطالعاتی قطار حومه‌ای در استان تهران، بدون در نظر گرفتن شهر تهران طراحی‌شده که این امر مشکلاتی را برای تردد مردم به همراه دارد.

شهردار پیشوا خاطرنشان کرد: مسؤولان ریلی کشور نگاه ویژه به دشت ورامین داشته باشند که بیش از ۱۰۰ هزار سفر به سمت تهران از دشت ورامین به سمت تهران انجام می‌شود.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۴۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰ برابری صادرات راه آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳

تین نیوز

میزان صادرات ریلی راه آهن تهران در نخستین ماه سال ۱۴۰۳ به بیش از ۵ هزار تن رسید که این رقم ۱۰ برابر میزان صادرات در مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، میزان صادرات ریلی اداره کل راه آهن تهران در یک ماه اول سال ۱۴۰۳ با عبور از مرز ۵ هزار تن رشدی ۱۰ برابری را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است.

بخش عمده این محمولات که شامل شمش آهن- کلاف مفتول- سنگ نمک و محموله صادراتی ماکارونی است از مرکز لجستیک آپرین (بندر خشک) بارگیری و به مقاصد خود در کشور ترکیه صادر گردیده است.

لازم به ذکر است پیش بینی می شود با رفع موانع حضور گمرک در بندر خشک ریلی آپرین، میزان حمل و نقل ریلی در بخش بین الملل شامل صادرات، واردات و ترانزیت با ادامه روند روبه رشد جهش قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته باشد.

اداره کل راه آهن تهران دارای سه گمرک با اتصال ریلی مستقیم است که گمرکات غرب و شهریار از طریق ایستگاه نیکپسندی و گمرک بندر خشک آپرین از طریق ایستگاه آپرین به شبکه سراسری راه آهن متصل می شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • راهپیمایی نمازگزاران جمعه در پیشوا در حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق + فیلم
  • مردم پیشوا در حمایت از عملیات سپاه علیه اسراییل راهپیمایی کردند
  • مردم پیشوا در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل راهپیمایی کردند
  • حرکت قطارهای جنوب شرق بدون معطلی
  • استاندار کرمان: سیل جنوب استان تلفات جانی نداشت
  • مسیر ریلی راه آهن زاهدان_میرجاوه مسدود شد
  • برگزاری تمام الکترونیک دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • با مسیر ریلی تبریز آذربایجان، مرکز هاب لجستیکی منطقه بیشتر آشنا شویم
  • تولید ۱۲۰ هزار تن گندم و ۵۰ هزار تن جو در ورامین