Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول علمی اقتصادی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: تقریبا ۴۰ روستا با ۵ تانکر آبرسانی می‌شوند و این تعداد به مرور زمان درحال افزایش است.

سپهر صفابخش، مسئول علمی اقتصادی حوزه شهید حمیدرضا حسابی‌مقدم بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زابل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، در خصوص آبرسانی به روستا‌های شهرستان هیرمند گفت: شهرستان هیرمند به واسطه دارا بودن ۳۸۰ روستا از ۹۰۰ روستای منطقه سیستان و ۶۴ هزارهکتار زمین قابل کشت از ۱۵۰ هزار هکتار زمین منطقه سیستان و ۳ بازارچه مرزی از نقاط استراتژیک منطقه سیستان هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: موارد فوق اهمیت بالای این منطقه را نشان می‌دهد که بایستی توجه بیشتری به مردم ساکن این منطقه شود. متاسفانه سال هاست روستا‌های این شهرستان در فصل تابستان از مشکل کم آبی و بی آبی رنج می‌برند.
مسئول علمی اقتصادی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زابل تصریح کرد: با وجود اینکه «دوست محمد» تبدیل به یک شهرستان شده است، اما لوله کشی آب و فاضلاب شهری ندارد و لوله کشی این منطقه هنوز هم همان لوله کشی آب و فاضلاب روستایی ۳۰ سال گذشته است که به دلایل افزایش جمعیت و خشکسالی به وجود آمده است. در این ۳۰ سال نیز این خط لوله پاسخگوی نیاز‌های منطقه نبوده است.

 صفابخش اظهار کرد: با وجود اینکه لوله کشی آب و فاضلاب شهری سال ۸۸ برای شهرستان‌های منطقه سیستان تصویب و اجرایی شده، اما برای شهرستان هیرمند با وجود تصویب این طرح مسکوت مانده است که بسی جای تامل دارد.

وی افزود: خط دوم لوله کشی آب و فاضلاب روستایی نیز که از سال ۹۴ آغاز شده طبق وعده‌هایی که داده شده قرار هست تا مهرماه ۹۸ تکمیل شود.

مسئول علمی اقتصادی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زابل  بیان کرد: در حال حاضر تنها راهکاری که ارائه داده اند، انتقال آب با تانکر است که تمام تانکر‌های فعال ۵ عدد است و این تعداد کم جوابگوی نیاز‌های موجود نیست و ما شاهدیم آبرسانی هر ۲ تا ۳ روز یکبار در روستا‌ها انجام می‌گیرد؛ روستا‌هایی در شهرستان وجود دارند که در حال حاضر ۷۰ روز است که بی آب هستند و این شرایط با ورود به مرداد ماه سخت‌تر هم خواهد شد.  
وی تاکید کرد: تقریبا ۴۰ روستا با ۵ تانکر آبرسانی می‌شوند و این تعداد به مرور زمان درحال افزایش است. باید تلاش‌های بیشتری جهت تهیه یا اجاره تعداد بیشتری تانکر‌ها صورت بگیرد تا بازه‌های آبرسانی در تابستان کاهش پیدا کند و پیگیری جدی از جانب مسئولان مربوطه جهت تکمیل خط دوم لوله کشی آب و فاضلاب روستایی و لوله کشی آب و فاضلاب شهری جهت رفع کامل این مشکل صورت بگیرد تا دیگر از سال آینده شاهد این مشکلات نباشیم.    

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی زابل شهرستان هیرمند منطقه سیستان مشکل کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۴۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل آب‌شرب ۷۶۵ خانوار روستایی در میاندوآب حل شد

حسین اصغری رئیس اداره آب و فاضلاب میاندوآب گفت: در پی ریزش چاه مجتمع آبرسانی، روستا‌های جارچلو، قرمز خلیفه علیا و سفلی دچار و قطعی آب‌شرب شدند که بلافاصله اقدامات لازم برای برقراری دوباره آب‌شرب پایدار در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به جمعیت ۷۶۵ خانواری این سه روستا، اضافه کرد: عمر مفید چاه تأمین‌آب این روستا به دلیل استفاده بیش از حد سپری و دچار ماسه‌دهی شده بود که اکیپی از اداره آب و فاضلاب و اتفاقات ضمن حضور در محل اقدام به حل مشکل کردند.

رئیس اداره آب و فاضلاب میاندوآب بیان کرد: به‌منظور کاهش هزینه و تسریع در رفع مشکل به وجود آمده، اقدام به لوله‌گذاری به طول ۲۰۰ متر و تأمین آب شرب از محل تصفیه‌خانه شد.

اصغری با بیان اینکه هم اکنون مشکلی در این زمینه وجود ندارد، ادامه داد: آب شرب پایدار این روستا‌ها تأمین شده و مشکلی در این زمینه نداریم.

شهرستان میاندوآب، شهری با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی و کریدور شمال غرب کشور بوده و پل ارتباطی بین استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و زنجان به شمار می‌رود و از جایگاه بسیار مهمی در منطقه برخوردار است و در سال ۱۴۰۰ نیز دو بخش مرحمت‌آباد و باروق با تفکیک از این شهرستان به شهرستان‌های چهاربرج و باروق ارتقا یافتند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مشکلات آبرسانی در روستاهای بخش گابریگ از زبان اهالی
  • آبرسانی به ۵ هزار روستا در کشور
  • آبرسانی به ۵۰۰۰ روستای کشور
  • ۵۸۰ روستای آذربایجان شرقی دارای مشکل آبی است
  • مشکل آب‌شرب ۷۶۵ خانوار روستایی در میاندوآب حل شد
  • بررسی مشکلات آب و فاضلاب روستای بخشکندی شهرستان سلماس
  • ۶۰۰ هزار مترمکعب تصفیه خانه وارد مدار شد/آبرسانی به ۵۰۰۰ روستا
  • برخورداری ۱۲۱ روستای آذربایجان شرقی از آب پایدار در خردادماه
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستای استان مرکزی
  • اجرای طرح آبرسانی پایدار در ۲۱۱ روستای ایلام