Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانى؛ در دوران ریاست سیف بر بانک مرکزی کشور، نرخ دلار از ۳۱۷۷تومان در روزهای آغازین مدیریت وی، به ۱۱۴۰۰تومان در روزهای پایانی زمامداری‌اش رسید و این یعنی قیمت این ارز پرطرفدار در بازه زمانی چهار ساله حدود ۲۷۶درصد گران شده است.

محمود بهمنی در سال‌های۸۸ تا ۹۲ سکان بانک مرکزی را در دست گرفت و دومین مدیری است که نرخ ارز در دوران فعالیتش با رشد چشمگیری مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلار در زمان فعالیت وی با ۲۲۵درصد افزایش، از ۹۷۷تومان به ۳۱۷۷تومان رسید.

طهماسب مظاهری رییس یکساله بانک مرکزی بود و دلار در دوران مدیریت او فقط حدود ۴درصد گران شد.

بر این اساس قیمت دلار در سال۱۳۸۶ حدود ۹۳۶تومان بود که در سال۸۷ به ۹۷۷تومان رسید.

اما دلار، در دوران ریاست عبدالناصر همتی فراز و نشیب‌های بسیاری را تجربه کرد.

طبق بررسی‌های انجام شده؛ قیمت دلار، مرداد ماه سال گذشته و همزمان با آغاز به کار عبدالناصر همتی به عنوان رییس کل جدید بانک مرکزی ۱۱۴۰۰تومان بود. ارزش این ارز پرطرفدار به رغم نوسان‌های قیمتی که پشت سر گذاشت، در آخرین روز تیرماه امسال ۱۱۹۰۰تومان ارزش‌گذاری شد و این یعنی؛ هر دلار آمریکا طی یک سال اخیر، فقط ۴درصد رشد قیمت را در کارنامه خود ثبت کرده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نرخ دلار بانک مرکزی نرخ ارز قیمت دلار قیمت دلار دلار آمریکا بانک مرکزی دلار طهماسب مظاهری محمود بهمنی نرخ ارز قیمت دلار ولی الله سیف بازار ارز عبدالناصر همتی افزایش قیمت ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۴۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم انگلیس ماندگار است؟

عضو کمیته سیاست پولی بانک مرکزی انگلیس اظهار کرد: بانک مرکزی با کاهش نرخ بهره فاصله زیادی دارد.

به گزارش ایسنا، جاناتان هسکل، عضو کمیته سیاست پولی بانک مرکزی انگلیس (BoE) گفت که کاهش نرخ بهره در مسیر طولانی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: داده‌های تورم دریافتی در مورد آنچه واقعا برای ما اهمیت دارد حاوی اطلاعات مفیدی نیست و بیانگر تورم مداوم و زمینه‌ای است.

هسکل می‌گوید که رشد دستمزدها بسیار بالاست و احتمالا خودش به آرامی کاهش می‌یابد.

وی همچنین نسبت به بازار کار ابراز نگرانی کرد که نشان دهنده افزایش تعداد مشاغل خالی برای همان تعداد افراد جویای کار است که نشان می‌دهد جویندگان کار ممکن است در مسیر اشتباهی قرار گرفته یا مهارت‌های مغایر با کار ارائه شده داشته باشند.

هسکل نتیجه گرفت که به نظر نمی‌رسد ارقام سرفصل تورم فعلی راهنمای خوبی باشد و هشدار داد که کاهش نرخ‌ها فرآیندی طولانی و آهسته خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • این زن چگونه ناجی روسیه و پوتین شد؟
  • تصاویر| موزه آبگینه و سفالینه‌های ایران
  • منتظر ارزانی خودرو باشیم یا گرانی؟
  • سوئیفت و راه‌اندازی پلتفرم جدید برای ارز دیجیتال بانک‌های مرکزی
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ فروردين
  • تورم انگلیس ماندگار است؟
  • سقوط بیت‌کوین
  • نرخ جدید سود سپرده های بانکی در سال جاری + جزئیات
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۸ فروردين
  • تحلیلگران در مسیر صعود بیت‌کوین سردرگم شدند