Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان،  این در حالی است که از اوایل اردیبهشت امسال، بعد از فتوای آیت‌ا... مکارم شیرازی و دستور صریح رهبر انقلاب، این مسابقه و برخی مسابقات مشابه از شبکه‌های تلویزیون حذف شده بود.

رهبر انقلاب ۴ اردیبهشت امسال در دیدار با کارگردان گفتند: «باید فرهنگ کار و تولید و تلاش را ترویج دهیم و روحیه انتظار برای ثروت بادآورده را از بین ببریم و روش‌هایی شبیه بخت‌آزمایی را ترویج نکنیم که دستگاه‌های مختلف از جمله صداوسیما باید متوجه این معنا باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» به فاصله یک روز از بیانات صریح رهبر انقلاب، رئیس سازمان صداوسیما در دستوری به اداره کل بازرگانی این سازمان، اعلام کرد مسابقات این‌چنینی و حامیان مالی آن‌ها، باید از تلویزیون حذف شوند. از همان هفته دو برنامه «برنده باش» و «پنج ستاره» روی آنتن نرفتند و مسابقه «روبیکیو» نیز با تأخیری یکی دو هفته‌ای از کنداکتور کنار رفت.

با این حال چند روزی است عصرها برنامه «فرمول یک» شبکه یک، مسابقه «روبیکیو» را با همان شمایل سابق پخش می‌کند. محتوای برنامه به هیچ وجه دست نخورده و تنها نوعی روکش نوستالژی‌گونه به آن کشیده شده است؛ یعنی به جای یک مجری معمولی، از تصاویر اجرای زنده‌یاد منوچهر نوذری در «مسابقه هفته» سود می‌برد. این برنامه در سری جدید خود نیز مصداق کامل ترویج «روحیه انتظار برای ثروت بادآورده» است و شباهت بسیاری به بخت‌آزمایی دارد. مشخص نیست این برنامه در دوره جدید، با چه مجوزی به آنتن تلویزیون بازگشته است.

گفتنی‌ است «روبیکیو» بخشی از اپلیکیشن «روبیکا» است که تحت مالکیت شرکت «توسکا» قرار دارد و با قراردادی غیرشفاف و انحصاری، همه آگهی‌های بازرگانی و ارزش افزوده صداوسیما را در اختیار گرفته است. در همان زمان، انتقادات زیادی از این برنامه شد، اما به شفاف‌سازی یا لغو این قرارداد انحصاری منجر نشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اپلیکیشن بخت آزمایی مسابقه تلویزیونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۴۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید محتوای مناسب و اثرگذار در حوزه عفاف و حجاب ضروری است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان در جلسه ستاد عفاف و حجاب آذربایجان غربی با اشاره به دورانیشی مقام معظم رهبری در مطرح کردن تهاجم فرهنگی دشمنان نظام اسلامی در سه دهه گذشته،  گفت: متاسفانه توجه نکردن به این مسئله مهم در سالهای گذشته و غفلت کردن به این موضوع ، موجب شده که اکنون شاهد بهره برداری دشمنان از موضوع حجاب در جامعه هستیم .

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در موضوع حجاب و عفاف اظهار داشت: در حوزه عفاف و حجاب که یک مسئله شرعی و قانونی است ، تکالیف تمامی دستگاه ها و نهادها مشخص شده و ضروری است این تکالیف قانونی اجرا و کوتاهی در این زمینه قابل قبول نیست.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه در بخشی از جریان ترویج بی حجابی در جامعه شاهد ورود جریان های سازمان یافته مخالفین نظام اسلامی در داخل و خارج از کشور هستیم، اظهار داشت: فعالیت این افراد در ناهنجاریهای اجتماعی قابل مشاهد است و می بایست دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی برخورد جدی با این افراد داشته باشند.

معتمدیان در ادامه با اشاره به بیان ترویج بی حجابی در برخی از حوزه های صنفی نیز گفت: در کنار استفاده از ظرفیت های قانونی در برخورد با این صنوف ، ضروری است برنامه های فرهنگی و ایجابی نیز در این راستا برنامه ریزی شود.

وی همچنین  اجرای برنامه های مستمر فرهنگی و تبیین ابعاد مختلف اهمیت عفاف و حجاب در جامعه را ضروری دانست و گفت: رسانه ها و بویژه صدا و سیما با تولید محتوای مناسب و تشریح ابعاد مهم و اهمیت عفاف و حجاب در جامعه در ابعاد مختلف در ترویج این وظیفه شرعی و قانونی نقش موثری ایفا کنند.

استاندار آذربایجان غربی فضای مجازی را بستر مهمی برای ترویج شعائر اسلامی بویژه عفاف و حجاب عنوان کرد و اظهار داشت:  دستگاه های فرهنگی با تولید محتوای مناسب فرهنگی اثر گذار برای سنین و اقشار مختلف و انتشار در فضای مجازی می توانند در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب ورود جدی داشته باشند.

معتمدیان همچنین آماده سازی فضای عمومی شهر و آشنا کردن مردم با اهمیت عفاف و حجاب و حدود شرعی و قوانین مربوط به این حوزه را نیز در آگاهی مردم با آثار منفی بی حجابی موثر دانست.

دیگر خبرها

  • تولید محتوای مناسب و اثرگذار در حوزه عفاف و حجاب ضروری است
  • موشک چاله کن و بی‌بی‌سی فارسی؛ ماجرای یک راستی‌آزمایی
  • رسمی؛ تاریخ بازگشت شیمس به WWE اعلام شد
  • پخش مسابقه «شهروند و مافیا» از تلویزیون
  • هفته نحس لیورپول با 68 شوت به دروازه!
  • بازگشت آندره اونانا به سن سیرو برای تماشای مسابقه اینتر - کالیاری / عکس
  • پروژه پر سروصدای «نئوم» عربستان سعودی آب رفت!
  • بازگشت مدافع محروم به ترکیب استقلال
  • تقویت بنیان‌های فرهنگی در شهرستان فرخ‌شهر
  • اسرائیلی ها پای تلویزیون منتظر موشک های ایران نشسته اند