Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@09:52:20 GMT

بازدید معاون اول رئیس جمهور از آزادراه همت-کرج

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۴۳۸۱

بازدید معاون اول رئیس جمهور از آزادراه همت-کرج

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز سه شنبه اول مرداد ۹۸، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور از آزادراه همت-کرج بازدید کرد.

در جریان این بازدید خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون اول رئیس جمهور را در جریان جزئیات فعالیت عمرانی احداث آزادراه همت- کرج قرار داد.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، در حال حاضر ۱۱۶۰ کیلومتر آزادراه در دست ساخت است که طی سالهای ۹۸ و ۹۹ بخش مهمی از این آزادراه ها، به بهره برداری خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آزادراه هایی که طی دو سال آینده افتتاح خواهند شد، شامل قطعه اول آزادراه تهران- شمال، آزادراه کنار گذر جنوبی تهران به طول ۱۵۸ کیلومتر با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی که از آبیک به چرمشهر وصل می شود و استان های تهران و البرز را از گره ترافیکی نجات خواهد داد.

به گفته خادمی، آزادراه همت- کرج به طول ۱۴.۶ کیلومتر، آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان به طول ۶۳ کیلومتر که تاپایان سال به بهره برداری می رسد؛ ضمن اینکه آزادراه خرم آباد- بروجرد به طول ۶۷ کیلومتر با پیشرفت ۸۰ درصدی به عنوان بخشی از آزادراه اراک- خرم آباد، آزادراه ارومیه- تبریز که تا یک ماه آینده قطعه ۴ آن به بهره برداری می رسد و نهایتاً آزادراه اصفهان- شیراز به طول ۲۲۴ کیلومتر است که مجموعاً طول آزادراه هایی که طی این دو سال افتتاح خواهد شد، ۵۸۶ کیلومتر خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تاکنون برای احداث این آزادراه ها ۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان منابع دولتی هزینه شده که با مجموع سرمایه گذاری های بخش خصوصی برای ساخت این آزادراه ها به ۱۷ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خاطرنشان کرد: طی یک ماه اخیر، رئیس سازمان برنامه و بودجه از دو آزادراه همت- کرج و قطعه یک تهران- شمال بازدید کرد و ۱۰۰ میلیارد تومان برای آزادراه همت- کرج و ۳۰۰ میلیارد تومان برای آزاد راه تهران- شمال اختصاص داده شد؛ اما ۵ واحد مسکونی معارض در سر راه این آزادراه قرار دارد که برای تخریب آنها باید ۲۵ میلیارد تومان به مالکان این واحدها نقدا پرداخت شود.

وی افزود: قطعه اول آزاد راه همت- کرج به طول ۵.۵ کیلومتر زیر بار ترافیک است. قطعه دوم این آزادراه به طول ۴.۵ کیلومتر در دست ساخت است که موانع زیادی بر سر راه آن بود و بخش زیادی از معارض ها از سر راه احداث آن برداشته شده است. قطعه آخر این آزادراه نیز به جاده چالوس متصل می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بخشی از آزادراه همت- کرج نیز به داخل شهر کرج متصل می شود؛ ضمن اینکه بخشی از مسیر نیز بر مسیر رودخانه کرج و توسط شهرداری این شهر ساخته خواهد شد که ترافیک را به کنارگذر شمالی کرج می برد.

وی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران درباره راه آهن شلمچه به بصره در عراق اظهار داشت: هفته آینده هیاتی از شرکت ساخت به عراق برای بازدید از اراضی مورد نظر اعزام خواهد شد؛ این در حالی است که منطقه احداث این خط آهن منطقه جنگی بوده و باید پاکسازی شود.

خادمی گفت: عراقی ها نیز پذیرفته اند که روال قانونی انتقال زمین به شرکت ساخت برای احداث این خط آهن در دولت عراق طی شود.

کد خبر 4673920 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری وزارت راه و شهرسازی آزادراه تهران شمال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۴۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مصوبه رئیس جمهور

وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان سمنان از چندین پروژه بخش کشاورزی بازدید کرد و بازدید از قطب دامپروری شهرستان مهدی‌شهر یکی از برنامه‌های وزیر در استان سمنان بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مهدی‌شهر، محمدعلی نیکبخت که در قالب سفر دوم استانی رئیس جمهور و هیئت دولت به استان سمنان سفر کرده بود با حضور در شهرستان مهدی‌شهر از طرح قطب دامپروری این شهرستان بازدید کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در حاشیه بازدید محمدعلی نیکبخت از مجتمع پرواربندی دام سبک مهدی شهر گفت: این واحد در مساحت 25 هکتار و دارای ظرفیت 25 هزار رأس دام سبک پرواری است.

محمدرضا قاسمی با بیان اینکه این طرح از سال گذشته شروع به فعالیت کرده است گفت: تاکنون در حدود 100 میلیارد ریال برای مجوزها، طرح، مشاوره طرح، تسطیح زمین و همچنین خرید منابع آبی سرمایه‌گذاری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای قطب دامپروری شهرستان مهدی‌شهر را 723 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: کل سرمایه‌گذاری انجام شده 823 میلیارد ریال بوده و تاکنون 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

قاسمی گفت: با بهره‌برداری از این واحد برای 50 نفر به صورت مستقیم و 850 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

گفتنی است در حال حاضر برای اجرای این طرح سه فاز تعریف شده است که یک بخش آن مطالعات اولیه درباره ایجاد قطب دامپروری در حوزه شهرستان مهدی‌شهر است.

بخش دیگر احداث و راه‌اندازی مرکز تحقیقاتی نژاد خاص سنگسری است که جهاد دانشگاهی متولی آن است و در فاز سوم یا فاز تکمیلی مطالعات برای کل پهنه جغرافیایی شهرستان با ایجاد 5 مجتمع دامی و تشکیل زنجیره تولید از واحدهای تولیدی خوراک دام گرفته تا واحدهای پرورش و نگهداری و بعد واحدهای کشتارگاهی و قطعه‌بندی و بازاریابی فروش برای گوشت و همچنین شیر و سایر فرآورده‌ها و محصولات آن با تأکید بر فرآورده‌های سنتی حوزه شهرستان مهدی‌شهر و تجاری‌سازی و بازاریابی و فروش پیش‌بینی شده است.

از دیگر تحولاتی که با ایجاد قطب دامپروری در شهرستان مهدی‌شهر به وجود می‌آید ایجاد ظرفیت‌های دیگر در بخش تولید گوشت قرمز و شیر است و م متناسب با امکانات زیربنایی به‌ویژه آب مورد نیاز برای راه‌اندازی این واحدهای ظرفیت‌های جدید در تولید دام سبک شهرستان ایجاد شده تا وضعیت موجود به سطح قابل قبولی ارتقا یابد.

گفتنی است وزیر جهاد کشاورزی پس از بازدید از  قطب دامپروری شهرستان مهدی‌شهر از نمایشگاه توانمندی‌های عشایری استان بازدید کرد و با تولیدکنندگان و تشکل‌ها و تعاونی‌های عشایری و کشاورزی کشاورزی این استان گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/361/.

دیگر خبرها

  • خزعلی: رمز رونق تولید "مشارکت همگانی" است
  • دستورات رئیس جمهور برای حل برخی مسائل اولویت‌دار استان سمنان مورد پیگیری قرار گرفت
  • نشست حل مساله در استان سمنان برگزار شد
  • نشست حل مسئله در استان سمنان برگزار شد
  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مصوبه رئیس جمهور
  • تسلیت معاون اول رییس‌جمهور در پی درگذشت «پرویز داوودی»
  • بازارچه خاص بانوان در سمنان احداث می‌شود
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/۳۰ فروردین ماه
  • نیاز به ۹۰‌ همت اعتبار برای تکمیل پروژه آزادراه حرم تا حرم
  • دلیل توقیف کشتی اسرائیلی از زبان معاون حقوقی رئیس جمهور