Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@06:53:52 GMT

شهروندان سمنانی کتاب را در درب منزل دریافت می کنند

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۴۴۳۴

شهروندان سمنانی کتاب را در درب منزل دریافت می کنند

بابایی، با اشاره به راه اندازی تلفن ۲۱۲۰ جهت تسهیل درتحویل کتاب به اعضای اولین کتابخانه تلفنی غیرحضوری کودک، نوجوان و بزرگسال گفت: : شهروندان سمنانی با عضویت در کتابخانه تلفنی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان می توانند به صورت رایگان کتاب

«عباس بابایی» درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در سمنان،با اشاره به اهمیت فرهنگ کتاب وکتابخوانی گفت: سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان در جهت اشاعه فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی سعی دارد به راحت ترین شکل ممکن کتاب ها را در اختیار شهروندان شهر اخلاق قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان، بهترين دوران براي نهادينه كردن عادت به مطالعه و فرهنگ سازي اصولي در زمينه كتابخواني در يك جامعه را توجه به كودكان و نوجوانان  دانست وگفت: در مطالعه کتاب و اشاعه فرهنگ کتابخوانی مانند دیگر امور باید استقامت وجود داشته باشد و ارزش و اهمیت کتاب باید مود توجه قرار گیرد.

 

وی کتاب را یکی از راه‌های رشد فکری و بصیرت عنوان کرد و اظهار داشت: ارزش کتاب در دوران کنونی حتی با گسترش نفوذ فضاهای مجازی پابرجاست زیرا ماندگاری کتاب در ذهن بیشتر است.

 

بابایی با تاکید بر اینکه امروز باید کتاب و فرهنگ مطالعه جایگاه اصلی خود را پیدا کند ادامه داد: کتاب و کتابخوانی باید در جامعه نهادینه و باید به مطالعه و کتابخوانی اهتمام جدی شود.

 

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان، در ادامه با بیان اینکه شهروندان سمنانی با عضویت در کتابخانه تلفنی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان می توانند از طریق تماس با شماره 2120 کتاب سفارش دهند و به صورت رایگان کتاب را دریافت کنند  اذعان داشت: اعضا پس از خواندن کتاب، درخواست کتاب جدید داده و پیک با ارائه کتاب مورد نظر کتاب قبلی را دریافت می کند.

 

وی کلیه خدمات در کتابخانه سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان را  رایگان عنوان کردوگفت: همچنین اعضا می توانند برای دریافت و خواندن کتاب در محیطی کاملا آرام، زیبا و فرهنگی، به کتابخانه شهرداری سمنان واقع در بلوار معلم غربی، فرهنگ سرای امید خانواده مراجعه و  از دیگر امکانات این مجموعه نیز استفاده کنند.

 

بابایی از فعالیت کتابخانه شهرداری سمنان در دو بخش «رنگین کمان» که مخصوص رده سنی شش تا 18 سال و «باران» خبردادو گفت: در كتابخانه تلفني رنگين كمان كودكان سمناني از طريق تلفن به عضويت اين كتابخانه در مي آيند و سپس ليست كتابها و خدمات كتابخانه براي اعضا ارسال و بصورت رايگان از مزاياي اين كتابخانه بهره مند مي شوند.

 

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان، اضافه كرد: تمام فرآيند عضويت،دريافت و تحويل كتاب در اين كتابخانه بصورت تلفني و ازطريق پيك كتاب شهرداري انجام می گیرد.

 

وی با اشاره به مزاياي اين كتابخانه گفت: از مزایای دیگر این طرح این است که والدين با خيال آسوده و بدون هيچگونه نگراني از تردد كودكان خود ،در درب منزل از خدمات اين كتابخانه بهره مند مي شوند و طبيعي است كه اشتیاق به مطالعه در کودکان و نوجوانان در پدر و مادر و دگر اعضاي خانواده نيز مؤثر خواهد بود.

 

بابایی افزود: برگزاري مسابقات كتابخانه ،خلاصه نويسي كتاب و برنامه هاي ديگري نيز با هدف ارتقاء فرهنگ مطالعه و ترغيب كودكان به مطالعه در کتابخانه رنگین کمان انجام مي گيرد.

 

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان،در ادامه با بیان اینکه  کتابخانه تلفنی «باران» به صورت تلفنی برای بزرگسالان و میانسالان که توان آمدن به کتابخانه را ندارند طراحی شده است افزود:این کتابخانه در امتداد کتابخانه رنگین کمان بوده که با ارتباط بانسل نو، باب جدیدی را برای کودک و نوجوانان بازکرده است تابتوانیم سرانه کتابخوانی را در استان افزایش دهیم و شاهد رونق رشد فرهنگی باشیم.

 

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند خراسان جنوبي مسکن روزنامه ارزانی شبستان قم شیراز حائری بانوان ترویج فرهنگ مطالعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۴۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان از اجرای برنامه‌های متنوع ویژه هفته فرهنگی برای شهروندان این منطقه خبر داد و گفت: تور اصفهان‌گردی به همت اداره فرهنگی اجتماعی منطقه به‌منظور بازدید از ابنیه تاریخی و گردشگری اصفهان ویژه هفته فرهنگی اصفهان در محلات منطقه از امروز تا پنجم اردیبهشت و هشتم اردیبهشت ویژه خانواده‌ها از ساعت ۱۵ برگزار می‌شود.
محمدمهدی کریمی افزود:در این برنامه شهروندان از سه مکان تاریخی (پل خواجو، میدان امام و مسجد جامع عتیق) بازدید می‌کنند و در این بازدید استادان گروه تاریخ دانشگاه اصفهان به‌منظور راهنمای تور و توضیح اماکن تاریخی با گردشگران همراه می‌شوند.
مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان گفت: در هر روز از اجرا پنج دستگاه اتوبوس ویژه شهروندان اختصاص داده شده و شهروندان از خدمات این تور به‌صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند.

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • راه اندازی تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی در اصفهان
  • رضایت شهروندان از خدمات شهرداری تهرانی در روز عید فطر
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند
  • شمار ورزشکاران سازمان‌یافته استان سمنان به بیش از ۴۶ هزار نفر رسید
  • پاسداشت روز زمین پاک در یزد
  • «ابدواره» سهراب سپهری در کاشان برگزار شد