Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@17:09:57 GMT

۱۸۰۰ خانواده مددجوی کمیته امداد قزوین توانمند شدند

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۴۵۲۳

۱۸۰۰ خانواده مددجوی کمیته امداد قزوین توانمند شدند

مجید مؤمنی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۴۰۰ نفر از مددجویان خانواده‌های تحت پوشش که در مسابقات قرآنی شرکت کرده بودند در مراسمی مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی افزود: یکی از کارهای اصلی ما آشنایی مددجویان با قرآن و سیره اهل بیت (ع) و آموزش خانواده‌ها با امور قرآنی است که در این راستا برنامه‌های متنوعی پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین تصریح کرد: اردوی زیارتی شوق زیارت از دیگر برنامه‌های فرهنگی این نهاد است که در سال گذشته ۵۸۰۰ نفر به این سفر معنوی اعزام شدند و امسال هم ۶ هزار نفر به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

مؤمنی بیان کرد: اردوی شوق زیارت با کمک خیرین امسال هم با استقبال خوب مددجویان اجرا خواهد شد.

وی اظهار داشت: برای عزیمت ۴۰۰ نفر از مددجویان به مشهد مقدس مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای بلیت رفت و برگشت، تغذیه و اسکان زائران پیش بینی شده که از سوی خیرین تأمین شده است.

تحویل ۳۵۰ مسکن به مددجویان

مؤمنی در ادامه از تأمین مسکن مددجویان خبر داد و اظهار داشت: در سال ۹۶ تعداد ۳۵۰ واحد و در سال گذشته ۷۰۸ واحد مسکونی به مددجویان واگذار شده که در طول دو سال گذشته ۱۰۶۰ واحد تحویل افراد فاقد خانه تحویل داده شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین یادآور شد: امسال هم برنامه ریزی کرده ایم با ساخت و تحویل ۳۵۰ واحد مسکونی به مددجویان دارای شرایط لازم دیگر هیچ خانواده مددجوی سه نفره بدون مسکن نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: اشتغال مددجویان از دیگر برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی استان است تا بتوانیم در مدت ۵ سال با توانمند سازی افراد آنها را از پوشش این نهاد خارج کرده و آنها را خودکفا کنیم.

مؤمنی افزود: در حال حاضر ۲۹ هزار و ۶۸۰ نفر از مددجویان از این نهاد مستمری دریافت می‌کنند و ۷۷۰۰ خانوار هم تحت پوشش تک خدمات هستند که جمعاً ۳۷ هزار خانوار تحت پوشش قرار دارند.

وی گفت: در استان قزوین ۱۴۵ هزار خانوار در رسیدگی به امور نیازمندان و مددجویان مشارکت می‌کنند و ۱۸۲ هزار نفر با این نهاد ارتباط دارند تا به امور آنها رسیدگی شود و خوشبختانه به ازای هر خانواده تحت پوشش تعداد ۴ خانوار با ارتباط خود با این نهاد در کارها همراهی و مشارکت می‌کنند.

۱۸۰۰ خانواده در استان توانمند شدند

مؤمنی در ادامه تصریح کرد: با اقدامات انجام شده تاکنون ۱۸۰۰ خانواده توانمند شده و از پوشش نهاد کمیته امداد خارج شده اند و تا پایان سال هم ۲ هزار خانواده از پوشش این نهاد خارج خواهند شد.

وی اظهار داشت: برای ایجاد اشتغال برای هر نفر ۲۰ میلیون تومان تسهیلات داده می‌شد و امسال این مبلغ تا ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین یادآور شد: در سال گذشته ۴۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان پرداخت شد.

مؤمنی بیان کرد: در سال گذشته ۲۸۲ میلیارد تومان به صورت وام و کمک‌های مردمی به مددجویان اختصاص داده شد که تعهد استان ۱۸۵ میلیارد تومان که با کمک مردم و امام جمعه، بسیج، رسانه‌ها، استانداری و سایر نهادها توانستیم اعتبارات خوبی را به مددجویان اختصاص دهیم و ۲۸۲ میلیارد تومان جذب امور شد.

واگذاری ۲۰۰ دستگاه میوه خشک کنی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین اظهار داشت: برای ایجاد اشتغال مددجویان همچنین امسال ۲۰۰ دستگاه میوه خشک کن به زنان سرپرست خانوار تحویل شده است.

وی بیان کرد: این دستگاه‌ها با ۱۵ میلیون تومان تسهیلات تهیه شده و برای هر خانوار در ماه یک میلیون و تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان درآمد خواهد داشت.

مؤمنی افزود: همچنین اولین کارگاه تولید گلیم قزوین در محمود آباد نمونه قزوین راه اندازی شده تا به اشتغال مددجویان کمک شود.

کد خبر 4673910

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیته امداد قزوین خودکفایی مددجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۴۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس کمیته امداد در این مراسم با تاکید بر ضرورت حفظ عزت و کرامت مددجویان، گفت: مددجویان ولی‌نعمتان ما هستند و وظیفه داریم زمینه بهترین برنامه فرهنگی یعنی زیارت امام رضا (ع) را برای این خانواده‌ها فراهم کنیم.

بختیاری افزود: برای ساخت این مجموعه اقامتی شهرداری، شورای شهر و همه دستگاه‌ها پای کار آمدند و این طرح با الگوگیری از زائرسرای کرامت یک به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه زائرسرای شماره یک کرامت در سال ۱۴۰۱ میزبان ۱۴ هزار ۱۶۱ زائر و ۱۰۵ گروه اردویی بودگفت: این عدد در سال ۱۴۰۲ به ۱۸ هزار و ۶۳ مددجو افزایش یافت که با بهره برداری از مجموعه شماره ۲ کرامت باید برای میزبانی از ۴۰ هزار زائر برنامه‌ریزی کنیم تا مددجویان به همراه خانواده‌های خود به زیارت امام هشتم (ع) مشرف شوند.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه این زائرسرا امکان افزایش ۵۰ درصدی زیارت مددجویان را فراهم کرده است، افزود: زائرسرای کرامت ۲ سالانه ۲۰ هزار مددجو را پذیرا خواهد بود.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی