Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@03:33:47 GMT

جشنواره توانمندی عشایر اردبیل در شورابیل

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۴۵۸۲

جشنواره توانمندی عشایر اردبیل در شورابیل

مدیر کل امور عشایری استان اردبیل از برگزاری چهارمین جشنواره توانمندی‌های عشایر استان اردبیل در شورابیل همزمان با هفته اردبیل خبر داد.

به گزارش ایسنا، معرفت آذری در جلسه هماهنگی برگزاری این جشنواره در اردبیل اظهار کرد: در این جشنواره تلاش می‌کنیم تا میراث غنی جامعه عشایری استان را در بخش‌های مختلف معرفی کنیم تا عشایر ایل شاهسون و طوایف و ایلات زیرمجموعه آن معرفی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: در این جشنواره که همراه با برپائی توانمندی‌های جامعه عشایری در بخش‌های تولید محصولات دامی، زراعی و صنایع دستی خواهد بود، زندگی ساده عشایر به خوبی به نمایش گذاشته خواهد شد.


مدیر کل امور عشایری استان اردبیل افزود: در سال رونق تولید جامعه عشایری استان اردبیل با مجموعه تولیداتی که در حوزه‌های مختلف به ارزش 20 هزار میلیارد ریال دارد، قادر است به تحول و تحرک اقتصادی استان و حتی کشور کمک کند که در این زمینه باید حمایت‌ها و همراهی لازم را با این جامعه توانمند انجام دهیم.


آذری ادامه داد: این جشنواره سوم مرداد ماه در مجتمع شورابیل برگزار خواهد شد که انتظار می‌رود با تعامل دستگاه‌های مختلف به ویژه در بخش گردشگری و فرهنگی بتوانیم این رویداد را که همزمان با هفته اردبیل خواهد بود به شایستگی برگزار کنیم.


وی به تنوع تولیدات جامعه عشایری استان اردبیل اعم از 43 هزار تن شیر، 5 هزار تن پنیر، یک هزار و 500 تن پشم، 8 هزار تن محصولات باغی و زراعی و 23 هزار مترمربع صنایع دستی اشاره کرد و افزود: جامعه عشایری به این تولیدات نقش مهمی را در تقویت اقتصاد استان و عرضه محصولات باکیفیت ایفا می‌کند.


مدیر کل امور عشایری استان اردبیل تلاش مجموعه مدیریت عشایری استان در رفع مشکلات و دغدغه‌های عشایر کوچرو و ساکن در مناطق مختلف را یادآور شد و تصریح کرد: ما نسبت به مرمت و تسطیح یک هزار و 400 کیلومتر راه عشایر اقدام کردیم.


آذری بیان کرد: در تامین آب شرب عشایر غیرتمند 9 دستگاه تانکر خریداری و در اختیار شهرستان‌ها قرار گرفت تا آب مورد نیاز جامعه عشایری به خوبی تامین شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اردبيل امور عشایری استان اردبیل شورابیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۴۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل امورعشایری استان در جلسه شورای عشایری شهرستان فریدونشهر گفت: هر ساله در فصل کوچ، بیش از چهارهزارخانوارعشایری با بیش از ۲۳۰ هزار راس دام از مناطق قشلاقی به شهرستان فریدونشهر کوچ می‌کنند.


مختار اسفندیاری افزود: به منظور کمک به معیشت عشایر ۴۵۰ هکتار از اراضی دیم منطقه گاوخفت و گوکان با احداث سد گاوخفت تبدیل به اراضی آبی شده و آماده کشت محصولات کشاورزی از سوی عشایر است.


وی با بیان اینکه جمعیت عشایری استان اصفهان ۲ دهم درصد کل جمعیت استان را تشکیل می‌دهند گفت: عشایربا تولید سالیانه ۲۴۰ تن گوشت قرمز، بیش از ۳۰ درصد گوشت قرمزاستان را تامین می‌کنند.


مدیرکل امور عشایری استان شاخص توسعه زیرساخت‌های حوزه عشایری را حدود ۷۰ درصد بیان کرد و افزود: شاخص توسعه عشایر قبل از انقلاب کمتر از ۱۰ درصد بود.


فرماندار شهرستان فریدونشهر هم با اشاره به توزیع سالیانه بیش از ۷ هزار سیلندر گاز بین خانوار‌های عشایری این شهرستان گفت: به منظور تردد آسان عشایر هر ساله بیش از ۳۵۰ کیلومتر از ایل راه‌ها و جاده‌های عشایری شهرستان فریدونشهر مناسب سازی و تیغ زنی می‌شود.


محمد جواد صفا افزود: عشایر شهرستان فریدونشهر ۵۰ درصد تولیدات دامی شامل گوشت وپروتئین؛ شیر ولبنیات؛ پشم و صنایع دستی تولید می‌کنند.


عشایر شهرستان فریدونشهر در ۳۵ سامانه عرفی در چهار دهستان پیشکوه و پشتکوه موگویی، چشمه لنگان و قلعه سرخ در ۱۸۰ هزارهکتاراز مراتع و اراضی ملی مستقر می‌شوند..

دیگر خبرها

  • ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت
  • عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود
  • پنل خورشیدی بین همه عشایر استان بوشهر توزیع می شود
  • خدمات آموزشی دانش آموزان عشایر استان بوشهر مطلوب نیست
  • توزیع پنل‌های خورشیدی میان عشایر برای حفظ جنگل‌ها ضروری است
  • نشست چیستی و چرایی فرهنگ و هویت عشایری در دهدشت برگزار شد
  • کوچ برگی از زندگی متفاوت عشایر+فیلم
  • زمان کوچ عشایر از ۱۵ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت است