Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@21:44:24 GMT

سالمندآزاری رتبه سوم مراجعات ۱۲۳ اصفهان

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۴۸۸۷

سالمندآزاری رتبه سوم مراجعات ۱۲۳ اصفهان

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه سالمند آزاری در تماس‌های اورژانس اجتماعی پس از کودک آزاری و همسرآزاری رتبه سوم را دارد، گفت: معلول آزاری نیز در رتبه چهارم تماس های ۱۲۳ قرار دارد.

مجتبی ناجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه شهرداری اصفهان به دنبال ثبت اصفهان به عنوان شهر دوستدار سالمند است، اظهار کرد: شهرداری اصفهان با پیگیری‌های خوب خود سعی کرده است که موانع شهری را برای تردد سالمندان برطرف کند و این افراد به وسیله نقلیه عمومی دسترسی خوبی داشته باشند که خوشبختانه این امور توسط شورای سالمندان در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز تاسف از اینکه برخی خانواده‌ها توجه خوبی به سالمندان ندارند، افزود: برخی خانواده‌ها نیازهای سالمندان به خصوص نیازهای بهداشتی، درمانی آنها را مورد غفلت قرار می‌دهند و این سالمندان اظهار می‌کنند توجه لازم از سوی خانواده را برای مراجعه به اماکن درمانی دریافت نمی‌کنند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با تاکید بر لزوم فعالیت بیشتر سمن‌ها و تشکل‌های سالمندان، اظهار کرد: بهتر است مراکزی چون کانون بازنشستگان یا دیگر مراکز این چنینی حمایت بیشتری از این قشر به منظور برآوردن نیازهای آنان داشته باشند، اما در هر صورت توجه خانواده و اطرافیان مهمتر از نقش ارگان‌ها و تشکل‌هاست و خانواده نباید از مسئولیتی که در ازای سالمندان دارد شانه خالی کند.

وی در خصوص غفلت فرزندان از والدین خود گفت: متاسفانه برخی فرزندان به خاطر بعد مسافت یا عدم دسترسی به والدین سالمند تا حدودی وظایف خود در قبال آنها را مورد غفلت قرار می‌دهند که لازم است به این دسته افراد تامین نیازهای سالمندان را گوشزد کرد.

مراکز روزانه سالمندان باعث کاهش افسردگی و شادابی سالمندان است

وی با بیان اینکه در خصوص مصادیق سالمندان‌آزاری تصریح کرد: سالمندآزاری به صورت ضرب و شتم که در مورد کودکان انجام می‌شود، نیست بلکه غفلت از نیازهای درمانی، غذایی، اقتصادی و روحی روانی سالمندان است که باید تامین و رسیدگی به سالمند را جوانان و خانواده‌ها به عنوان یک ارزش و امر مقدس درنظر بگیرند.

ناجی با اشاره به احادیث دینی و توصیه بسیار در مورد سالمندان اظهار کرد: به گفته روایات سالمندان همچون پیامبر برای یک امت هستند که به نظر می‌رسد توجه به ویژگی‌های مثبت سالمندان در جوانان تا حدودی کمرنگ شده است، هر چند معتقد به ایجاد رابطه یکطرفه نیستیم به طوری که تنها سالمند از حمایت جوانان بهره‌مند باشند بلکه اعتقاد داریم دیگران هم باید بتوانند از تجارب سالمندان استفاده کنند و این رابطه دو سویه باعث تقویت تعامل بین فردی خواهد بود.

وی در خصوص اهمیت خانه‌های سالمندان روزانه با روش‌های جدید گفت: مراکز اقامتی شبانه تا حدودی منسوخ شده‌اند و مراکز روزانه برای خروج سالمندان از فاز تنهایی بسیار تاثیرگذار هستند و به زندگی آنها نظم و ساختاری می‌دهد که از حالت روزمرگی و یکنواختی خارج شوند.

معاون اجتماعی بهزیستی با اشاره به افسردگی سالمندان تصریح کرد: بسیاری از سالمندان به دلیل زندگی تکراری دچار افسردگی می‌شوند اما حضور در مراکز روزانه به خصوص مراکزی که برنامه‌ها و آموزش‌های متنوعی دارند و مشارکت سالمندان را جذب می‌کنند، بسیار اثرگذار هستند و علاقمندیم در تمام محلات اینگونه مراکز ایجاد شود تا ایاب و ذهاب و دسترسی به آنها برای سالمندان تسهیل شود.

وی با تاکید بر اینکه حضور سالمند در جمع همتایان خود باعث ایجاد همدلی است، افزود: با حضور در کنار هم به نوعی گروه درمانی یا آموزش عمومی برای آنان ایجاد می‌شود چرا که وقتی سالمندان دور هم هستند اشتراک نظر و مشارکت در بین آنها اتفاق می‌افتدو در خصوص مسائل و مشغله‌های مشترک می‌توانند تبادل تجربه داشته باشند و به نوعی از جانب یکدیگر خدمات حمایتی را دریافت می‌کنند.

ناجی با بیان اینکه سالمند آزاری در تماس‌های اورژانس اجتماعی پس از کودک آزاری و همسرآزاری رتبه سوم را دارد، گفت: معلول آزاری نیز در رتبه چهارم تماس های ۱۲۳ قرار دارد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: افسردگی بهزیستی خانواده سالمند سالمند آزاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۴۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات بانکی به افراد بالای 65 سال بدون صف در شعب بانک ملت

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، طرح منزلت در راستای احترام به مقام و منزلت سالمندان با اختصاص کلید مجزا در دستگاه نوبت دهی شعب و همچنین سامانه نوبت دهی غیرحضوری در شعب این بانک اجرایی شده است.

بر اساس این گزارش، از شماره 400 الی 449 دستگاه های نوبت دهی شعب، به مراجعین حضوری دارای سن 65 سال یا بالاتر در قالب طرح منزلت اختصاص یافته است. با اجرای طرح منزلت در بانک ملت، تکریم سالمندان گرانقدر در دریافت خدمات بانکی در دستور کار تمامی شعب این بانک قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آسیب‌شناسی حوزه جمعیت در استان مرکزی آغاز شده است
  • خدمت بی منت به سالمندان آسايشگاه نشاط مهريز
  • کسب رتبه های برتر کاراته کاهای زیر ۲۱ سال اصفهانی
  • کسب رتبه برتر کشتی گیر اصفهانی در مسابقات بین المللی جام موحد
  • فیلم/ عمل زیبایی یا حیوان آزاری؟
  • ارائه خدمات بانکی به افراد بالای 65 سال بدون صف در شعب بانک ملت
  • (ویدیو) عمل زیبایی یا حیوان آزاری؟!
  • عمل زیبایی یا حیوان آزاری؟!
  • اصفهان نیازمند هسته مدیریت نرم گردشگری است
  • اسکان یک میلیون و ۲۸۱ هزار مسافر نوروزی در شهر زندگی/ اصفهان رتبه پنجم جذب سفر را دارد