Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: باتوجه به اینکه مجموعه توزیع برق در گذشته تنها اختیار بررسی کنتوربرق را داشت درحال حاضر با صدور حکمی از سوی دادستانی این مجموعه توانایی ورود به منازل و مراکز استخراج بیت‌کوین و اقدام به بررسی کامل را دارد. ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

محمد الله‌داد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به فعالیت بیت‌کوین در استان مرکزی اظهار داشت: تاکنون قانون مشخصی مبنی بر تعیین نرخ ماینرها و یا بیت‌کوین به تصویب نرسیده و به این سبب قابلیت برخورد قانونی با خارج‌کنندگان ارز مجازی از مجموعه توزیع نیرو صلب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی فزود: درحال حاضر فعالان حوزه بیت‌کویین به‌صورت غیرمجاز در استان مرکزی درحال استخراج ارز مجازی هستند و در این زمینه از برق خریداری شده مختص حوزه کشاورزی و صنعتی استفاده می‌کنند، همچنین باید گفت سازمان گمرکات کشور ورود دستگاه‌های استخراج بیت‌کوین را ممنوع و این دستگاه‌ها به‌صورت قاچاق به کشور وارد می‌شوند.

مدیرعامل توزیع نیروی برق استان مرکزی تصریح کرد: براساس ابلاغیه صادر شده از مجموعه توانیر و حکم صادر شده از دادستانی فرایند استخراج بیت‌کوین در هر محلی گزارش و مشاهده شود ضمن قطع برق براساس دستورالعمل‌های صادر شده قوانین مربوطه اعمال می‌شود.

تولید بیت کوین با قیمت برق صادراتی/ ماینرها باید ارز را به کشور برگردانند

56 «ماینر» بیت کوین در استان سمنان کشف و ضبط شد

بوشهر|مزرعه استخراج ارز دیجیتال«بیت کوین» در دشتستان شناسایی و کشف شد

الله‌داد ادامه داد: هیئت دولت درحال حاضر مسئله بیت‌کوین را مورد بررسی قرار داده و ممکن است قوانینی مبنی بر نحوه و نرخ استفاده از این فرایند تعیین شود، تاکنون تعداد 50 نقطه که استخراج بیت‌کوسن در آن به انجام می‌رسید در استان مرکزی کشف و از فعالیت آنها ممناعت شده است.

وی عنوان کرد: پیرو احکام صادر شده توسط شخص دادستان درحال حاضر مجموعه توزیع نیروی برق در صورت اطلاع از فعالیت بیت‌کوین مجوز ورود دارد، این درحالی است که در گذشته درصورت اطلاع از فعالیت تنها قادر به بررسی کنتور برق بودیم اما اکنون می‌توانیم بطور کامل در مسئله ورود یابیم و مانع تداوم فعالیت مراکز شناسایی شده شویم.

مدیرعامل توزیع نیروی برق استان مرکزی خاطرنشان کرد: درحال حاضر مدت زمان یک هفته از تاریخ صدور مجوز ورود به منازل و مراکز استخراج بیت‌کویین می‌گذرد و براساس این حکم اگر به مرکزی ورود یابیم و با بررسی کنتور برق آن متوجه شویم میزان مصرف نامتعارفی به ثبت رسیده می‌توانیم نسبت به اعمال قانون و بررسی گسترده‌تر اقدام کنیم.

انتهای پیام/ن

R41371/P/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۴۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسائل و مشکلات کوی امام علی(ع) اراک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ در این نشست که در مسجد فاطمه زهرا(س) کوی امام علی(ع) شهر اراک برگزار شد، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: مردم منطقه مشکلات خود را در حوزه‌های مختلف اجتماعی فرهنگی و معیشتی مطرح کردند و مقرر شد این جلسات با حضور میدانی مدیران در محلات مختلف برگزار شود تا بتوانیم حداقل قسمتی از این مشکلات را در مدت کوتاه مرتفع کنیم.
باقری افزود: این نشست‌ها به صورت مستمر در محلات و مناطق حاشیه نشین به خصوص شهر ساوه نیز برگزار خواهد شد.

استاندار مرکزی در این نشست حمایت از گروه‌های مردم را یک تکلیف دانست که باید مورد توجه جدی دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.
مخلص الائمه افزود: گروه‌های مردمی نیز باید وظایف خود را به خوبی انجام دهند و امور مختلف را در مسیر درست پیگیری کند.
 برنامه ریزی برای برگزاری برنامه‌های دهه کرامت از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل و مشکلات کوی امام علی(ع) اراک
  • هاوینگ بیت کوین چیست؟ همه چیز درباره Halving
  • راه اندازی پویش حفاظت از محیط زیست
  • هاوینگ بیت کوین چیست؟ همه چیز درباره Halving (+فیلم و نمودار)
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • برخورد بازدارنده دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • اراک؛ مقصد بعدی اتوبوس های برقی/ درخواست از دولت برای احداث ایستگاه های شارژ
  • سرمایه‌گذاری‌های قانونی در حوزه استخراج رمز دارایی حمایت می‌شوند
  • حمایت از سرمایه‎ گذاری‌های قانونی در حوزه استخراج رمزدارایی
  • کشف سه دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز در شهر یاسوج