Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@19:02:07 GMT

نشست سبک زندگی اسلامی در دهلی نو

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۵۰۶۱

نشست سبک زندگی اسلامی در دهلی نو

به گزارش ايكنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ سی ودومین نشست دینی با موضوع سبک زندگی اسلامی ویژه ایرانیان مقیم دهلی نو با حضور مسئولان و کارکنان نهادها و خانواده‌ها برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌پور، نماینده ولی فقیه در هندوستان سخنان خود را با روایاتی از کتاب مفاتیح الحیات (کلیدهای زندگی) آیت‌الله عبدالله جوادی آملی آغاز کرد و گفت: در زمینه سبک زندگی اسلامی یک مبانی وجود دارد که ابتدا آن مبانی باید حل بشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولا زندگی ما مسلمانان علاوه بر عادت و رسومات شکل تقلیدی پیدا کرده است. نحوه تعامل زن و شوهر و پدر و مادر و فرزندان و در مجموع زندگی، جایگاه هنر در زندگی و غیره همه جا این مشکل وجود دارد.

وی افزود: سؤالی مطرح می شود که اصولا سبک زندگی اسلامی یعنی چه؟ مگر سبک زندگی بر مبنای علم و دانش نیست، پس اینجا نقش دین چیست. سبک زندگی باید براساس دانش و علم باشد و امروزه علم پیشرفت کرده است، زندگی متغیر شده و چه نیازی است که ما از دین برای سبک زندگی پیام بگیریم. پاسخ این است که میان علم و دین تضاد نیست، این دو مکمل یکدیگرند. رابطه بین علم و دین چیست. علم به منزله چراغ است و دین به منزله راهنما است.

وی گفت: امروزه بدترین جنایت‌ها، جنگ‌ها و ظلم‌ها با ابزار علمی دارد تحقق پیدا می‌کند، این یعنی این که علم به تنهایی نمی‌تواند سعادت بیاورد و این نتیجه فاصله‌گرفتن از دین است.

وی در ادامه با تأکید بر این نکته که ارزش‌های انسانی و ارزش‌های الهی و اخلاقی ثابت است و با تغییر ابزارها تغییری در آنها به وجود نمی‌آید، گفت: یکی از مناسک دینی، حج است که سفری روحانی است. این سفر آثار سیاسی دارد و با دو و نیم میلیون انسان از کشورهای مختلف و زبان‌ها و نژادهای مختلف ارتباط  معنوی و سیاسی پیدا می‌کند.

وی در پایان روایتی از حضرت علی (ع) را نقل کرد که فرموده‌اند: اگر بخواهید عقل و دین رفیق را بسنجید، در شش جا می‌توانید امتحانش کنید 1ـ  در معاشرت 2ـ در داد و ستد و معامله  3ـ دستیابی به یک مقام و پست، وقتی انسان به پست و مقام می رسد آیا ایمانش باقی است یا نه 4ـ برکناری از مقام، آنجا معلوم می‌شود که این انسان چقدر دیندار است. 5ـ ثروت، ثروت یک امتحان است که انسان خودش را نشان می‌دهد، وقتی انسان فقیر است خیلی دیندار و نمازخوان است ولی وقتی به ثروتی رسید از دین فاصله گرفت. 6 ـ تهیدستی و فقر. در این شش موقعیت انسان خودش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا سبک زندگی اسلامی دهلی نو قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۵۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری | اسرائیل تصمیمش را درباره ایران گرفت

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی پنجمین نشست خود را درباره ایران به پایان رساند.

به گزارش ایسنا، نشست روز سه‌شنبه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی درباره نحوه پاسخ به حمله تلافی‌جویانه ایران به مواضع نظامی این رژیم به پایان رسید.

یک مقام آگاه در گفتگو با شبکه سی‌ان‌ان این خبر را داد و به جزئیات این نشست اشاره‌ای نکرد.

این نشست که از ساعت ۱۲:۳۰ به وقت محلی آغاز شده بود، پنجمین دور از نشست‌های کابینه جنگ رژیم صهیونیستی پس از حمله تلافی‌جویانه ایران بود.

سی‌ان‌ان نوشته رهبران منطقه‌ای و همچنین متحدان و شرکای تل‌آویو خواستار خویشتن‌داری رژیم صهیونیستی شده‌اند.

امروز نیز شبکه ان‌بی‌سی خبر داده بود انتظار آمریکا از پاسخ اسرائیل، حمله‌ای محدود در خارج از ایران است.

«سرلشکر محمد باقری» رییس ستادکل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران هشدار داده «چنانچه رژیم صهیونیستی اقدامی علیه جمهوری اسلامی چه در خاک ما و چه در مراکز متعلق به ما در کشور سوریه و جای دیگری انجام دهد، عملیات بزرگتری انجام خواهد شد».

tags # اسرائیل سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح
  • نشست مجازی مقام‌های آمریکایی و صهیونیست درباره حمله به رفح
  • نشست مجازی مقام‌ های آمریکایی و اسرائیلی درباره حمله به رفح
  • انتقال مفهوم کرامت به مردم ضروری است
  • پویش «زندگی با آیه‌ها» طرح جدیدی برای فهم قرآن
  • ایران امروز قوی و مقتدر شده است
  • طرح ملی زندگی با آیه‌ها برای مدت طولانی اجرا می‌شود
  • از اول هم با سلبریتی‌ها مشکل نداشتیم
  • رونمایی از طرح پیشنهادی آمریکا به اسرائیل برای تلافی حمله ایران
  • فوری | اسرائیل تصمیمش را درباره ایران گرفت