Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@20:04:18 GMT

حاشیه هایی از جنس معدن همراه با چاشنی نقد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۵۰۶۷

حاشیه هایی از جنس معدن همراه با چاشنی نقد

روابط عمومی سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) برای برگزاری این نشست فرصت ۳۰ دقیقه‌ای را پیش بینی کرده بود، اما با تجدید نظر به ۶۰ دقیقه تغییر یافت.

خداداد غریب پور پس از اینکه مطلع شد به تعداد صندلی های سالن کنفرانس طبقه دوازدهم ساختمان ایمیدرو در خیابان قرنی خبرنگاران حضور یافته اند، به جمع آنها به همراه دو تن از مشاوران و یکی هم بعد اضافه شد، آمد، هرچند که دقایقی به اندازه انگشتان دو دست از زمان اعلامی سپری شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلسه با درخواست فرستادن صلوات از سوی غریب پور رسمیت یافت و حسین منصوری مدیر روابط عمومی ایمیدرو باب سخن گشود و فلسفه برپایی این جلسه را توضیح داد و ابراز امیدواری کرد در نخستین فرصت لازم، نشست مطبوعاتی رئیس هیات عامل ایمیدرو برگزارشود.

منصوری این را هم گفت: فرصت جلسه یک ساعت پیش بینی شده و چون محدودیت زمان وجود دارد، خبرنگاران حاضر ضمن معرفی خود، یک مطلب در ارتباط با مباحث مربوط به ایمیدرو سوال، یا نقدی نسبت به عملکرد اگر وجود دارد، مطرح شود و این را هم ذکر کرد که جلسه مصاحبه مطبوعاتی نیست.

مدیر روابط عمومی ایمیدرو که سخنش به انتها رسید، از خبرنگار ریش سفید جلسه به عنوان پیشکسوت دعوت کرد تا صحبت خود را آغاز کند، اما غریب پور گفت: اجازه بدهید این توضیح را اضافه کنم، تاکنون به عنوان رئیس هیات عامل ایمیدرو کمتر از مصاحبه های خبری استقبال کردم، اما در حواشی همایش های و کنفرانس ها پاسخگوی پرسش اسحاب رسانه بوده ام.

غریب پور اضافه کرد: بنابراین زمانی باید به استقبال جمع خبرنگاران رفت که فعالیتی انجام شده باشد و کارها براساس برنامه طراحی شده، پیش برود و این توضیح را داد که از نشست در صدا و سیما نیز تاکنون استقبال نکرده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو برای اینکه تکلیف سقف جلسه را روشن سازد، گفت: برحسب ضرورت در ساعت ۱۸ جلسه ای در حضور وزیر صنعت دارم که بلافاصله با ترک این نشست باید خود را به دفتر دکتر رحمانی برسانم.

پس از توضیحات کوتاه رئیس هیات عامل ایمیدرو، نوبت به خبرنگار پیشکسوت رسید که ضمن تشکر از برپایی این نشست، خطاب به غریب پور گفت، ابتدای انتصاب جنابعالی به این سمت، نسبت به عملکرد شما در این بخش خوشبین نبودم، اما با گذشت زمان نظرم تغییر کرد و تنها درخواستم در این فرصت، تداوم برگزاری نشست های ماهانه است که لزوما نباید جنبه مصاحبه مطبوعاتی داشته باشد.

حدود ۲۵ نفر خبرنگار و تصویر بردار در این نشست حاضر بودند که البته کوپن برخی ۲ نفره بود ( خبرنگار به همراه دبیر رسانه ) و اکثریت نفرات، انفرادی در این جلسه مشارکت داشتند و با اندکی اغماض می توان گفت: کفه عدالت از نظر جنسیت هم رعایت شده بود و معادل آقایان، خانم های خبرنگار در نشست فرصت حضور یافتند.

درخواست برای بازدید از رسانه، پرهیز از انتخاب گزینشی خبرنگاران در نشست های خبری، رویکرد به رسانه های بین المللی با توجه به چند زبانه بودن آنها، فرصت تهیه گزارش های میدانی، برپایی جلسه در ارتباط با فعالیت های اکتشافی ایمیدرو، ضرورت نقش پررنگ ایمیدرو به عنوان یک سازمان توسعه ای در فضای رسانه، ارتباط با رسانه های مادر با توجه به نقشی که از لحاظ مخاطب در جامعه دارند، تبیین و تشریح مباحث اکتشاف برای غنی سازی اطلاعات خبرنگاران، پرهیز از ارتباط یکسویه با رسانه که فقط نشر دهنده اخبار ایمیدرو نباشند، شفاف سازی در زمینه مالکیت معادن و نقش ایمیدرو در این عرصه، تشریح مباحث سرمایه گذاری و ارایه اطلاعات دقیق به منظور جلب سرمایه گذاران به این بخش، بازتاب دادن به اخبار مثبت برای کم اثر سازی اخبار منفی منتشره توسط دشمن، درخواست برای گفت وگوهای اختصاصی، فرصت سازی برای نقد عملکرد و استقبال از این امر به منظور تعالی بخشی به روند عملکرد ایمیدرو، تداوم برنامه های بازدید از معادن وصنایع معدنی به منظور رشد آگاهی عمومی از فعالیت های دردست انجام و یا تکمیل پروژه ها گوشه هایی از مباحث مطرح شده خبرنگاران در این نشست بود.

غریب پور که در ۲۶ آذر ماه ۹۷ در آیین معارفه در سازمان ایمیدرو حاضر شده بود، گفته بود: حرمت انسانها و اخلاق مداری اولویت اول من است، در این نشست هم با صبوری و اخلاق نیکو و حوصله، دقیق به سخنان خبرنگاران گوش داد و مطالب آنها را یادداشت کرد که حق مطلب ادا شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو به خبرنگاران توضیح داد: چنانچه نمی تواند به هنگام پاسخگوی آنها باشد، عذرخواهی کرد و این امر را ناشی از کثرت جلسات و برنامه ها دانست و در عین حال در ارتباط با سخن یکی از خبرنگاران که گفت: از شما بابت حضور در فرودگاه گرگان که در برنامه هفته گذشته از یکایک خبرنگاران تشکر کردید، قدردانی می کنم، اظهار داشت؛ این حکم وظیفه است که شما رنج سفر را با مشکلات آن پذیرا شدید و میزبان باید حداقل از شما تشکر کند. 

 

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۵۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست ساماندهی اشتغال اتباع در کردستان

اولین جلسه کارگروه ساماندهی اشتغال و بازارکار اتباع خارجی در سال‌جاری به ریاست جناب عبدالملکی مدیرکل محترم امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کردستان باحضور ادارات مرتبط برگزارگردید.

دراین جلسه ضمن بررسی وضعیت اشتغال اتباع خارجی مجاز و غیرمجاز در سال گذشته ، نیازسنجی بازارکار و بکارگیری اتباع خارجی در حوزه های مختلف شغلی مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.

در این جلسه همچنین با تشکر از انجام  گشت های تیم بازرسی اشتغال حوزه اتباع خارجی در سطح استان بر مداومت بر این امر تاکید گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سراسری
  • نشست ساماندهی اشتغال اتباع در کردستان
  • معامله ۴۲۱۰ کیلوگرم اوراق شمش طلا در بورس کالا
  • ارزش معاملات گواهی سپرده شمش طلا ایمیدرو؛ ۱۴۷ هزار میلیارد ریال
  • ارزش معاملات گواهی سپرده شمش طلا ایمیدرو به ۱۴۷ هزار میلیارد ریال رسید
  • کارت شرکت در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ منتشر شد
  • احتمال سقوط سنگ/ در حاشیه جاده چالوس توقف نکنید
  • مسائل معادن شن و ماسه دوکوهک فارس بررسی می‌شوند