Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان،سیامک آرمان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرلنگه گفت: مرحله دوم عملیات آبخیزداری دیوار حفاظتی حوزه لمزان با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

وی افزود: این طرح شامل سیل بند از نوع دیوار حفاظتی وزنی (سنگی ملاتی و با نمای سنگ مالون) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرلنگه گفت: از مهمترین اهداف اجرای این طرح هدایت رواناب، مهار و جلوگیری از گسترش سیلاب، کاهش اثرات مخرب سیلاب‌های احتمالی در تاسیسات زیربنایی از قبیل شهرسازی، برق و آب و ایجاد آثار اجتماعی مثبت به لحاظ جلوگیری تخریب ابنیه، تاسیسات و زمینه‌های کاربری مختلف در حاشیه رودخانه است.
انتهای پیام/ز


اجرای طرح آبخیز داری در بندرلنگه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست طبیعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۵۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۴۰ درصدی اجرای فیبر نوری در بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر؛ معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات که معین فیبر نوری استان بوشهر است در بازدید از اجرای این طرح در مرکز استان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار صداوسیما گفت: یکی از برنامه‌های مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیشرفت زیرساخت‌های حوزه ارتباطات استان‌ها در نسل آینده ارتباطات، اینترنت پرسرعت و دسترسی پرسرعت به خدمات دولت است که با فیبر نوری امکان‌پذیر می‌شود.

محمد خوانساری افزود: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پیگیری و پیشبرد طرح فیبر نوری برای هر استان یک معین از میان معاونان خود را مأمور کرده که برای استان بوشهر رئیس سازمان فناوری اطلاعات تعیین شده است.

معین فیبر نوری استان بوشهر اضافه کرد: در استان بوشهر دو اپراتور «صبانت» و «ایرانسل» مسئولیت حفاری برای فیبر، تجهیز کارگاه، نصب تجهیزات و ارائه خدمات به مردم، خانواده‌ها و کسب‌وکار‌ها را بر عهده دارند.

خوانساری ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌های این حوزه را بخش خصوصی انجام داده و دولت وظیفه قاعده‌مندسازی و تنظیم‌گری و دادن مجوز‌ها و پروانه‌ها به شرکت‌های دارای شرایط است که مشغول اجرای طرح در شهر هستند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات بیان کرد: در انجام این برنامه باید همکاری و هماهنگی خیلی نزدیکی میان شهرداران و مجموعه سرمایه‌گذاران حوزه فیبر نوری برای ارئه خدمت به مردم وجود داشته باشد.

معین اجرای فیبر نوری استان بوشهر آمار داد که پیش‌بینی شده برای فیبر نوری شهر بوشهر ۱۰۰ کیلومتر حفاری شود که تا کنون بیش از ۴۰ کیلومتر آن انجام شده است.

محمد خوانساری افزود: هرچند در کنار اجرای این طرح و به انجام رسیدن نقاطی از آن، در برخی نقاط برای ۸۶۰ نفر این سرویس برقرار شده و به تدریج کار در حال پیش‌برد است.

او اضافه کرد: برنامه‌ای که برای تمامی اپراتور‌ها ریخته شده این است که تا پایان سال همه شهر‌های استان بوشهر پوشش فیبر نوری داشته باشند؛ این کار زیر نظر سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیو با مجوز وزارت ارتباطات و با هماهنگی استانداری و شهرداری‌ها است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پوششی که در دستور کار است این است که باید فیبر نوری در فاصله ۳۰۰ متری هر خانه و کسب‌وکار فراهم شود تا به آنان خدمات‌دهی شود.

خوانساری افزود: اگر شخصی، خانواده‌ای و یا کسب‌وکاری این سرویس را درخواست کرد باید تا یک ماه این سرویس برای او فراهم شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات همچنین درباره افزایش آنتن‌دهی در روستا‌ها به‌ویژه روستا‌های هدف گردشگری گفت: اولویت نخست ما در فیبر نوری، جا‌هایی است که جمعیت بیشتری از مردم به‌طور ثابت در آن وجود دارند؛ البته برای جا‌های گردشگری که افراد به‌شکل ثابت رفت‌وآمد ندارند تقویت شبکه تلفن همراه در اولویت است و برای این کار، زیرساختی که شبکه موبایل را تقویت می‌کند، فیبر نوری است.

خوانساری ادامه داد: جا‌هایی که نیاز باشد برای تقویت آنتن‌های شبکه‌های موبایل و ارتقای شبکه تلفن همراه از نسل ۳ به نسل ۴ و بالاتر از آن، فعالیت‌هایی انجام می‌شود؛ موضوع فیبر نوری تکمیل‌کننده زیرساخت‌هایی است که در شبکه تلفن همراه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • این سد از بروز فاجعه انسانی در سیستان و بلوچستان جلوگیری کرد
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارات سیل با اجرای عملیات آبخیزداری
  • ۲۰۷ میلیون مترمکعب سیلاب‌های شمال کرمان مدیریت شد
  • پیشرفت ۲۰ درصدی اجرای قانون حدنگار در اراضی کشاورزی استان
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان دامغان
  • پیشرفت ۴۰ درصدی اجرای فیبر نوری در بوشهر
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه
  • نشست بین المللی شورای حکام مدیریت جامع حوزه‌های آبخیزداری
  • پیشرفت ۶۵ درصدی طرح‌های هادی روستایی در چهارمحال و بختیاری
  • نرخ بالای هدررفت آب در سیلاب‌ها / تعارض منافع مانع اجرای آبخیزداری در کشور