Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@22:52:45 GMT

باید به الزامات نظام مهارتی پایبند باشیم

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۵۱۸۵

باید به الزامات نظام مهارتی پایبند باشیم

سلیمان پاک سرشت امروز (سه شنبه) در نشست خبری به مناسبت بزرگداشت هفته ملی مهارت که در محل سازمان فنی و حرفه ای برگزار شد اظهارداشت: مقامات کشور همواره از تعبیر مهارت استفاده می کنند و رهبر معظم انقلاب نیز امسال را به عنوان سال رونق تولید و مهارت نامگذاری کردند که نشان دهنده اهمیت توانمند سازی نیروی انسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امسال تحول نهادی با اجرایی شدن قانون جامع آموزش فنی و حرفه ای و مهارت را شاهد بودیم و پس از یک دهه، شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی تشکیل شد و از زمان تشکیل این شورا مهارت به میز تصمیم گیری برگشت.
پاک سرشت گفت: شرایط ویژه کشور در خصوص محدودیت صادرات فرصت، مغتنمی را به وجود آورده تا بر روی منابع انسانی سرمایه گذاری کنیم.
وی بیان کرد: در وزارت کار نیز نهضت مهارت افزایی را دنبال می شود و همکاری خوبی برای عملیاتی کردن برنامه ها در جریان است.
وی اظهارداشت: در ٢ سال گذشته اصلاحات اساسی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای انجام شد که از جمله آنها می توان به حکمرانی و مدیریت محلی راهبرد اشاره کرد و منظور از آن این است که تصمیم گیری ها از اقتضائات محلی پیروی کند و این نیازمند لوازمی است که یکی از آنها افزایش اختیارات استانهایی که در بخشنامه ای ابلاغ شده است.
رییس سازمان فنی و حرفه ای افزود: در گام بعدی داده های لازم در خصوص بازار کار و نیروی انسانی را در گزارش های جداگانه در اختیار مراکز آموزشی استان‌ها قرار دادیم و آنها را ملزم کردیم تا متناسب با این داده ها برنامه ریزی کنند.
وی اظهارداشت: در استان‌ها باید همگرایی برای گفتگو در زمینه مهارت ایجاد می شد و بنابراین شورای مهارت تشکیل شد و علاوه بر آن اتفاق خوب امسال، اختصاصی شدن درآمدهای مراکز فنی و حرفه ای است تا مراکز از آورده منابع برای توسعه اهداف خود استفاده کنند.
پاک سرشت بیان کرد: همچنین اصلاح مقرراتی و ساختاری داشتیم تا سهل تر عمل کنیم.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تهران مهارت اموزی فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۵۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۸۴ هزار بانوی خوزستانی از آموزش‌های مهارتی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، شهرام ملایی هزاروندی با بیان اینکه زنان خانه‌دار و سرپرست خانوار در اولویت مهارت‌آموزی هستند، گفت: ۸۴ هزار و ۷۴ نفر از بانوان خوزستان در دوره‌های آموزش مهارتی آموزشگاه‌های بخش دولتی و خصوصی در سال ۱۴۰۲ شرکت کردند.   وی افزود: آموزش‌های مهارتی ویژه بانوان با هدف کسب و ارتقای مهارت، کارآیی و کارآفرینی نیروی انسانی در بخش‌های خدمات، صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر اجرا شد.   ملایی هزاروندی ادامه داد: این آموزش‌ها در مراکز آموزشی بخش دولتی و خصوصی در سال گذشته معادل ۱۰ میلیون و ۵۶۸ هزار و ۹۰۶ نفر ساعت آموزش مهارتی ویژه بانوان ارائه شده است.   مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه بیشتر آموزش‌های مهارتی ارائه شده در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای ارائه شدند، اضافه کرد: از مجموع آموزش‌ها، ۲ میلیون و ۹۵۶ هزار و ۴۳ نفر ساعت در آموزشگاه‌های مراکز دولتی و ۷ میلیون و ۶۱۲ هزار و ۸۶۳ نفر ساعت آموزش در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای سراسر استان ارائه شده است.   وی می‌گوید: از ۸۴ هزار و ۷۴ نفر دوره که برای بانوان برگزار شد، ۶۲ هزار و ۱۲۱ نفر آن در بخش غیر دولتی و ۲۱ هزار و ۹۵۳ نفر در مراکز ثابت دولتی اجرا شده است.   ملایی هزاروندی با بیان این که بیشترین رشته‌های مورد استقبال بانوان در مراکز ثابت دولتی و آموزشگاه‌های آزاد بخش خصوصی در بخش خدمات بوده است، گفت: این آموزش‌ها با ۸ میلیون و ۸۱۱ هزار و ۵۱۸ نفر ساعت برگزار شد که در بخش خصوصی شامل؛ رشته‌های آرایش و پیرایش، بهداشتی و فناوری اطلاعات و در مراکز دولتی در رشته‌های صنایع دستی، هنر‌های تجسمی و طراحی دوخت بوده است.   وی ادامه داد: با توجه به تحولات بازار کار در سال‌های اخیر مهارت‌آموزی همواره مورد توجه جدی قرار گرفته است تا افراد، متناسب با نیاز بازار کار آموزش و مهارت‌های لازم را فرا بگیرند، بنابراین ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با بازار کار، کوتاه‌ترین مسیر برای تامین اشتغال پایدار و رفع دغدغه‌های درآمدی زنان سرپرست خانوار است.   ملایی هزاروندی گفت: امیدواریم با فعالیت کارگاه‌های آموزشی با تمام ظرفیت، بتوان گام موثری در جهت مشارکت بانوان در تولید و رشد اقتصادی کشور برداشت.   ۵۵ مرکز دولتی و یک‌هزار و ۵۵۰ آموزشگاه آزاد فنی وحرفه‌ای با مجوز رسمی از اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای در خوزستان فعال است.

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۸۴ هزار بانوی خوزستانی از آموزش‌های مهارتی
  • رونمایی از کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در مدرسه علمیه مروی
  • رونمایی کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش
  • برگزاری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران در دانشگاه فنی و حرفه ای
  • بیش از ۵۰ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند
  • ۱.۵ تریلیون دلار اندازه بازار آموزش‌های مهارتی تا ۲۰۳۰
  • رشد ۲۰ درصدی اجرای آموزش‌های مهارتی در خوزستان
  • ارائه ۲۱ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • مهارت آموزی بیش از ۲ هزار عشایر و روستایی در دوره‌های فنی و حرفه‌ای
  • ارائه ۲۱ میلیون نفرساعت آموزش ‌مهارتی‌ در خوزستان در سال گذشته