Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@23:17:57 GMT

ظریف با رییس جمهور نیکاراگوا دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۵۳۲۰

ظریف با رییس جمهور نیکاراگوا دیدار کرد

دکتر محمد جواد ظریف در ادامه دیدارهای خود با مقامات نیکاراگوا با آقای دانیل اورتگا رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایمنا، به نقل از وزارت خارجه دکتر ظریف در این دیدار اظهار کرد: دولت آمریکا به رغم همه قوانین، مقررات و قطعنامه‌ها دست به تروریسم اقتصادی علیه ملت های مستقل می زند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با برشمردن زمینه‌های مختلف همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های تجاری، صنعتی، انرژی، کشاورزی، مالی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بر اراده کشورمان برای توسعه و تعمیق روابط دو جانبه تاکید کرد.

رئیس جمهور نیکاراگوا در این دیدار اظهار داشت: ما هرگز مفهوم تحریم آمریکا را قبول نداریم چون در چارچوب قوانین بین المللی نیست و این تحریم ها علیه مردم ما و شما یکجانبه و غیر قانونی است. همه از وضعیتی که آمریکا در جهان ایجاد کرده ناراحتند اما برخی به زبان نمی آورند. آنها با ابزار باج خواهی و با نقض قوانین تجارت بین المللی به جهانیان حتی به متحدین خود توهین می‌کنند. این رفتارها به ضد خودشان تبدیل می‌شود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آمریکای لاتین دیدار دوجانبه محمدجواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۵۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد

به گزارش جماران؛ خبرگزاری بلومبرگ ادعا کرد: به نظر می‌رسد رئیس جمهور آمریکا دستکم فعلاً علاقه‌ای به اجرایی کردن تحریم‌های نفتی ایران داشته باشد.

قانونی که جو بایدن را برای تشدید تحریم‌ها علیه نفت خام ایران تحت فشار قرار می‌دهد، در این هفته در مسیر تبدیل شدن به قانون  قرار دارد. اما انتظار نداشته باشید که رئیس جمهور به این زودی ها به طور کامل از اختیارات جدید خود استفاده کند.

تحریم‌های نفتی جدید برای ایران در آخر هفته به عنوان پاسخی به حمله به اسرائیل در اوایل ماه جاری توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد. نمایندگان مجلس وعده داده اند که دامنه محدودیت ها بر صادرات نفت خام ایران را با گسترش پوشش به بنادر، کشتی ها و پالایشگاه های خارجی که آگاهانه وارد تجارت می شوند، گسترش دهند. اما به نظر می‌رسد باید قصد ندارد فعلاً با امضای خود آن را به قانون لازم‌الاجرا تبدیل کند.

 

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است
  • مخبر: اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم است
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آیت‌الله رئیسی پاکستان را به مقصد سریلانکا ترک کرد
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • واکنش تایوان به تخصیص بسته کمک‌های مالی جدید آمریکا
  • در دیدار رئیسی با رئیس‌جمهور پاکستان چه گذشت؟
  • دیدار «پوتین» و «علی اف» در مسکو
  • روسیه: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار خواهیم داد
  • تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست