Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبری با بیان‌اینکه تا پایان ۳۱ تیرماه عملیات انتقال زائران خانه خدا به عربستان به نیمه رسید، گفت: از ۳۶۱ پرواز برنامه‌ریزی شده، ۱۸۸ پرواز انجام شده است. میانگین تاخیر در پروازها نیز ۲۲ دقیقه است.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: «کامران اکبری» از انتقال بیش از نیمی از حجاج کشورمان تا پایان روز دوشنبه، 31 تیرماه به عربستان خبرداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول عملیات نقل حج تمتع 98 اظهار کرد: بر این اساس از 361 پرواز برنامه ریزی شده برای انتقال زائران کشورمان به سرزمین های وحی توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی«هما» تا کنون 188 پرواز انجام شده و به این ترتیب، عملیات اعزام زائران ایرانی از نیمه گذشته است.

 

وی با اشاره به اینکه تقریبا همین تعداد پرواز نیز برای برگشت حجاج کشورمان برنامه ریزی شده است، افزود: :عملکرد ایران ایر در انتقال حجاج تا کنون به بهترین نحو با ایمنی کامل و کمترین تاخیر انجام شده و تحقق  این امر ناشی از «همت، مدیریت و مراقبت» متخصصان، کادر پروازی و همه کارکنان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران است.

 

اکبری میانگین تاخیر پروازهای ایران ایر را تاکنون حدود 22 دقیقه ذکر و بیان کرد: با توجه به حجم پروازها این میزان ، رقم قابل قبولی است.

 

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از پروازهای حجاج ایرانی به دلیل حضور به موقع مسافران، آمادگی هواپیما و کادر پروازی با تعجیل و زودتر از برنامه اعلامی، انجام شده، ادامه داد: دو مورد تاخیر ناشی از نقص فنی هواپیما در ساری و گرگان موجب شده است میانگین تاخیر عملیات پروازی به 22 دقیقه برسد.

 

مسئول عملیات نقل حج تمتع 98 ابراز امیدواری کرد: روند کنونی در زمینه انتقال حجاج تا پایان عملیات رفت و برگشت ادامه یابد.

 

وی  تاکید کرد: تاکنون عملیات انتقال حجاج از ایستگاه های پروازی کرمانشاه، یزد، گرگان، ساری، زنجان، زاهدان، بیرجند و اهواز به پایان رسیده و انتقال حجاج از طریق ایستگاه های تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، ارومیه، کرمان و هرمزگان نیز همچنان ادامه دارد و پروازهای حجاج از طریق فرودگاه های همدان و رشت نیز در روزهای آینده آغاز می شود.

 

به گفته وی ، آخرین پرواز حجاج ایرانی به سوی مدینه روز 9 مرداد و از شهرهای تهران، مشهد و تبریز انجام می شود.

 

این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت، آخرین روز انتقال حجاج از طریق فرودگاه جده به مکه مکرمه را نیز  14 مرداد از شهرهای تهران، مشهد و ارومیه اعلام کرد.

 

اکبری همچنین از همکاری عربستان در پذیرش زائران ایرانی و انجام تشریفات مربوط به کنترل گذرنامه و ترخیص آنان در فرودگاه های جده و مدینه ابراز رضایت کرد و گفت: به دلیل تعامل خوب ماموران در این دو فرودگاه، حجاج در کوتاهترین زمان ممکن از آن خارج می شوند.

 

انتقال تمامی حجاج ایران در سال جاری توسط ایران ایر (هما) صورت می گیرد.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند کتابخانه های عمومی شیراز نماز جمعه خراسان جنوبي بهزیستی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده مناطق سیل زده بوشهر خراسان جنوبی حج تمتع ۹۸ حج اعزام زائران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۵۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراه داشتن ۱۴ قلم دارو در عربستان برای زائران حج ممنوع است

سردار رضا بنی اسدی فر با اشاره به اعزام نخستین گروه زائران عمره از فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: این داروها شامل هیرومرفین، آمپول پتیدین، آمپول مرفین، شربت اکسپکترانت کدئین، قرص و آمپول ترامادون، قرص متیل فنیدات، آمپول و قرص بوپرنورفین، آمپول و قرص دیازپام، قرص استامینوفن کدئین، شربت و قرص متادون است.

وی گفت: اعزام زائران با امنیت کامل و در آرامش شروع شده و در ۱۱ ایستگاه پروازی ادامه خواهد یافت.

این مقام انتظامی ادامه داد: پلیس فرودگاه‌های فرماندهی یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با آمادگی کامل تا ۱۳ اردیبهشت عملیات رفت را به پایان خواهد رساند.

وی افزود: امسال با هماهنگی صورت گرفته، همه پروازها توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران صورت می پذیرد و بیش از پنج هزار زائر عمره و خدمه از طریق فرودگاه های مشخص شده، اعزام خواهند شد.

فرمانده یگان های انتظامی و حفاظتی فراجا با تصریح بر اینکه پلیس فرودگاه‌های سراسر کشور عملیات حج عمره را به عنوان یک فرصت خدمت به زائران خانه خدا می‌دانند، خاطر نشان کرد: کارکنان پلیس فرودگاه‌ها پس از اعزام زائران عمره، آمادگی لازم را برای برگزاری عملیات حج تمتع کسب می‌کنند.

پس از بیش از ۹ سال توقف، عملیات عمره و اعزام زائران خانه خدا و سرزمین از بامداد فردا - دوشنبه ۳ اردیبهشت - از ۱۱ فرودگاه کشور در سراسر کشور آغاز و تا ۱۳ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

قرار است زائران خانه خدا در قالب ۱۱ پرواز به ترتیب از فرودگاه‌های مشهد (۳ اردیبهشت)، زاهدان (۴ اردیبهشت)، اهواز (۵ اردیبهشت)، تبریز (۶ اردیبهشت)، یزد (۷ اردیبهشت)، کرمان (۸ اردیبهشت)، بندرعباس (۹ اردیبهشت)، ساری (۱۰ اردیبهشت)، اصفهان (۱۱ اردیبهشت)، شیراز (۱۲ اردیبهشت) و مشهد (۱۳ اردیبهشت) و و همچنین در قالب ۱۱ پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم کشور عربستان خواهند شد.

در عملیات حج عمره امسال پنج هزار و ۷۲۰ زائر خانه خدا عازم سرزمین وحی می‌شوند، که دو هزار و ۸۶۰ زائر از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و دو هزار و ۸۶۰ زائر از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) برای انجام این فریضه مقدس عازم عربستان می‌شوند.

تمامی پروازها توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود و آخرین پرواز برگشت زائران در تاریخ ۲۳ اردیبهشت خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • همراه داشتن ۱۴ قلم دارو در عربستان برای زائران حج ممنوع است
  • همراه داشتن این دارو‌ها در عربستان ممنوع است
  • ۵۰ درصد حجاج از ترمینال «سلام» فرودگاه امام (ره) اعزام می‌شوند
  • اولین اعزام زائران حج عمره پس از ۹ سال انجام شد | اعلام زمان نخستین پرواز حج تمتع | مدت حضور حجاج در عربستان چند روز است؟
  • اعزام نخستین گروه از زائران عمره به عربستان پس از ۹ سال
  • نخستین گروه از زائران عمره راهی عربستان شدند/ آغاز اعزام به حج تمتع 24 اردیبهشت 1403 + عکس ها
  • پایان انتظار ۹ ساله / نخستین گروه زائران عمره راهی عربستان شدند
  • پایان انتظاری ۹ ساله / نخستین گروه زائران عمره راهی عربستان شدند
  • پایان انتظاری ۹ ساله / نخستین گروه از زائران عمره راهی عربستان شدند
  • نخستین گروه از زائران عمره راهی عربستان شدند