Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی شهردار تهران عصر دوشنبه ۳۱ امرداد برای حضور در آیین اختتامیه جشنواره فیلم شهر به تالار وحدت رفت تا به همراه چند تن از سفرای کشورهای خارجی، سینماگران، هنرمندان و مدیران از برگزیدگان این جشنواره تقدیر کند.

او در ابتدای سخنان خود در این مراسم ضمن خوش‌آمدگویی به هنرمندان با بیان این‌که خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفت: بزرگداشت افرادی که در فضای هنری و سینمای ایران زحمت کشیده‌اند، کمترین کاری است که مدیران ارشد می‌توانند انجام دهند.  

حناچی ادامه داد: جشنواره فیلم شهر، همان‌طور که از اسمش پیداست، منتسب به یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای زندگی بشری یعنی تمدن با ریشه لغوی مُدُن یا همان شهر است. شاید بتوان شهر را بزرگ‌ترین تحولی دانست که توسط بشر پدید آمده است.  

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در این جشنواره ها موضوعاتی دیده می‌شوند که به طور طبیعی به‌نظر نمی‌آیند و از چشم شهروندان به دور می‌مانند. این جشنواره‌ها در تشویق هنرمندان به خلق آثار هنری تاثیر بسیار دارند و اگر این قبیل جشنواره‌ها نباشند، انگیزه‌های تولید نیز کاهش می‌یابند. این موضوع مختص سینما نیست؛ هنرهای تجسمی نیز تا وقتی به عرصه جشنواره‌ها راه پیدا نکرد، تولیدات کمتری داشت.  

او یکی دیگر از تاثیرات این دست جشنواره‌ها را تشویق قریحه و ذوق زیبایی‌شناسانه شهروندان دانست و تصریح کرد: تقویت قریحه و ذوق زیبایی‌شناسانه چیزی است که به‌شدت نیازمند آن هستیم و کمتر هم به آن توجه می‌شود؛ این‌که بتوانیم آستانه زیبایی‌شناسی مردم را بالا ببریم و آن‌ها را متقاضی زیبایی‌های بیشتر کنیم. شاید این امر یکی از وظایف ما مدیران شهری نیز باشد که آن را تعقیب خواهیم کرد.

شهردار تهران در ادامه توجه به ارزش‌ها و زیبایی‌هایی موجود در جامعه و نمایش قبح و زشتی‌ها به موثرترین شکل ممکن را از دیگر توانایی‌ها و امکانات سینما و فیلم دانست و گفت: هیچ‌وقت از یاد نمی‌برم که فیلم «درباره الی» چگونه توانست قبح دروغ را نشان دهد؛ چیزی‌که در دین و آیین ما نیز به‌شدت مذموم است در یک فیلم سینمایی به بهترین و واقعی‌ترین شکل ممکن به نمایش گذاشته شد.

او با بیان این‌که خوشحال هستم جشنواره فیلم شهر بسیاری از ارزش های نهفته تهران را به نمایش درآورده است، عنوان کرد: در سال‌های ۸۰ تا ۸۴، در وزارتخانه کتابی چاپ کردیم به نام «میدان توپخانه تهران» که وضعیت این میدان را در دوره‌های مختلف به تصویر می‌کشید. بعدها یک هنرمند مستندساز از این کتاب فیلمی ساخت و حالا امروز شهرداری تهران به دنبال توسعه عرصه پیاده در این میدان است.  

پیروز حناچی شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: از همه شما عزیزان دعوت می‌کنم تا به تماشای فیلم «زمستان است» بنشینید که درمورد خیابان لاله‌زار تهران است و به‌زودی به نمایش در خواهد آمد؛ این فیلم با پشتیبانی شهرداری تهران و دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی ساخته شده و به نمایش در خواهد آمد. با تماشای این فیلم بخشی از ارزش‌های این شهر تاریخی را خواهید دید که پشت دود و مه مغفول مانده است.

کد خبر 448919

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهرداری سازمان فرهنگی هنری شهرداری پیروز حناچی جشنواره سینما فیلم ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۵۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورا تقوا و تعهد را سرلوحه کارهای خود قرار دهند

بازرس کل استان ایلام گفت: شورای اسلامی شهر به عنوان نمایندگان مردم و شهردار به عنوان منتخب شورا باید تقوا، تعهد و خدمتگزاری را سرلوحه کار خود قرار دهند زیرا مردم ما بسیار نجیب و قدرشناس هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری و شورای اسلامی شهر ایلام، مالک روشنی اظهار کرد: شهردار باید بررسی کند در طول مدتی که در تصدی سمت شهرداری بوده است چه کارهای انجام داده و چه کارهای انجام نداده است تا با تجربه و تحلیل آنچه روی داده و نداده بتواند برنامه‌ای جامع برای ادامه راه تدوین کند.

وی افزود: شهردار ایلام بومی است و مشکلات شهری را بیشتر لمس می‌کند، اعضای شورا نیز باید کمک کار باشند و به سمت وحدت و همدلی حرکت کنند.

بازرس کل استان ایلام خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر نباید با دودستگی مانع کار شوند، مردم می‌گویند ما به شورا رأی دادیم که به شهردار برنامه بدهند و از او کار بخواهند، هر زمان که مسئولیتی را قبول می‌کنیم باید دندان طمع را بکشیم و چیزی برای خود نخواهیم چراکه مردم ما مردم آگاهی هستند و در عصر ارتباطات نیز همه چیز روشن است.

بازرس کل استان ایلام اضافه کرد: در بحث ساخت‌وسازهای غیرمجاز شهرداری باید مقتدر ظاهر شود و برخوردهای لازم و قانونی را داشته باشد، هرگونه تعرض و زمین‌خواری باید خط قرمز باشد.

روشنی تاکید کرد: چه دلیلی دارد که بعضی مصوبات شورای شهر اجرایی نمی‌شود، اگر قانونی هست باید اجرا شود، به عنوان مثال میدان میوه و تره‌بار یکی از نیازهای ضروری شهر است که موجب ساماندهی بازار می‌شود و بی نظمی را از بین می‌برد، دیگر پروژه ضروری و مهم عمرانی آسفالت معابر است که باید انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه ساخت و سازها باید منطبق بر قوانین و اصول و آئین نامه‌های مهندسی باشد، گفت: چرا در حالی که طرح جامع ابلاغ شده است، اما صدور پروانه بر اساس طرح تفصیلی صورت می‌پذیرد. این موضوع باید تعیین تکلیف بشود چراکه برخی افراد به این امر معترض هستند و حق هم دارند.

بازرس کل استان ایلام تصریح کرد: سایت بازیافت زباله، تأمین و نگهداری ماشین آلات، شناسایی املاک و غرفه‌ها و ساماندهی آن‌ها نیز باید در دستور کار شورا و شهرداری قرار بگیرد.

وی ادامه داد: با هیچکس تعارف نداریم، مدیریت در بعضی واحدها و سازمان‌های شهرداری ضعیف عمل می‌کند که مشکلاتی را برای شهرداری و شهروندان به وجود آورده است که باید چاره‌اندیشی و تغییرات جدی ایجاد شود، زیرا با هیچکس تعارف نداریم.

بازرس کل استان ایلام گفت: هر کجا ببینیم حق مردم تضعیف می‌شود، من مدیر را می‌شناسم و مدیر را ملزم به پاسخگویی می‌کنم.

روشنی افزود: مدیران اقدامات خود و دستگاه‌های متبوع را رسانه‌ای کنند، چراکه مردم باید از خدمات نظام باخبر شوند و این جهاد تبیین است.

کد خبر 746804

دیگر خبرها

  • لحظه دوست داشتن و دوست داشته شدن، لحظه واقعی زندگی است
  • این خبرها را از دست ندهید
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • «مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است
  • جزییات برگزاری جشنواره اقوام تشریح شد/ نمایش انسجام ملی در سینما
  • شهرداری‌های استان اصفهان اولویت طرح‌ها را مشخص کنند
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در سوم اردیبهشت‌
  • هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در همدان انجام می‌شود
  • اعضای شورا تقوا و تعهد را سرلوحه کارهای خود قرار دهند