Web Analytics Made Easy - Statcounter

یافته‌های جدید محققان نشان می‌دهد تشخیص اشتباه بیماری‌ها، منجر به معلولیت همیشگی و مرگ افراد بسیاری در سراسر جهان می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هر ساله تشخیص اشتباه بیماری‌ها، آسیب‌های جدی به سلامت افراد وارد می‌کند؛ این خطاها در همه زمینه‌های پزشکی و بیشتر در شرایط اورژانسی یا معاینات سرپایی اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از ۱۰ هزار نوع بیماری وجود دارد که هرکدام دارای علائم متفاوتی است، بنابراین تشخیص اشتباه بر اساس علائم موجود، موضوع دور از ذهنی نیست.

گروهی از محققان آمریکایی به منظور پی بردن به اینکه کدام بیماری‌ها بیشتر دچار تشخیص اشتباه شده و کدام یک منجر به فوت یا معلولیت افراد می‌شود، اطلاعات پزشکی ۱۱ هزار فرد را مورد بررسی قرار دادند. آن‌ها بیماری‌ها را بر اساس یک سیستم استاندارد خاص دسته بندی کردند تا رایج‌ترین آسیب‌هایی که به خاطر تشخیص اشتباه، رخ می‌دهد شناسایی کنند.

یافته‌های جدید حاکی از این بود که سه نوع بیماری شامل عفونت‌ها، سرطان‌ها و مشکلات عروقی، بیشترین درصد تشخیص اشتباه را به خود اختصاص می‌دهد. به گفته محققان بیش از یک سوم این اشتباهات که به مرگ و معلولیت همیشگی افراد منجر شده است، به سرطان‌ مربوط می‌شود. این میزان برای مشکلات عروقی ۲۲ درصد و برای عفونت‌ها تا حدود ۱۳.۵ درصد کاهش یافته است.

تشخیص اشتباه امراض دیگر  نظیر سکته قلبی، مننژیت، التهاب ریه، لخته خون در پا و ریه، سرطان‌های پوست، پروستات و سینه که زیر شاخه سه دسته بیماری‌های ذکر شده بود نیز مشکلات و عواقب جبران ناپذیری برای سلامت افراد به همراه داشت.

به گفته محققان آمریکایی اگر بتوان راه‌هایی برای  مقابله با تشخیصات اشتباه پزشکی پیدا کرد، جان نیمی از افراد  که ممکن است بر اثر این اتفاقات ناخوشایند فوت کنند یا دچار معلولیت همیشگی شوند، نجات می‌یابد. بعضی از این روش‌ها شامل بهبود مهارت‌های پزشکان، استفاده از تکنولوژی‌های جدید برای تشخیص درست بیماری‌ها و آگاهی‌دادن به افراد برای مراجعه به پزشکان متخصص است.

نتایج این مطالعه در مجله Diagnosis منتشر شده است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بیماری پزشك تازه های پزشکی تشخیص مرگ و مير معلولیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۵۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر تاریخ آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ متن کامل اطلاعیه اداره کل نیروی انسانی و تشکیلات سازمان بهزیستی کشور به شرح ذیل است:
ثبت نام مجدد و امکان ویرایش اطلاعات متقاضیان اولین آزمون استخدامی اختصاصی معلولان در دستگاه‌های اجرایی کشور از روز چهارشنبه، ۲۹ فروردین سال جاری تا دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از طریق سایت مرکز آزمون جهاد دانشـگاهی به آدرس hrtc.ir صورت می‌گیرد؛ بنابراین متقاضـیان می‌تواننـد با مراجعه به سایت مذکور نسـبت به ثبت نام و یا ویرایش اطلاعات خود اقدام کننـد.
همچنین تاریـخ برگزاری آزمون نیز به روز پنجشنبه ۱۷ خرداد سال جاری تغییر کرده است.

دیگر خبرها

  • پزشکان هرگونه عوارض و اشتباه دارویی را اطلاع دهند
  • پزشکان هرگونه اشتباه دارویی را به سازمان غذا و دارو اطلاع دهند
  • تغییر تاریخ آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت
  • امکان ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت
  • بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است
  • بیشترین شعاع انفجار متعلق به کدام بمب است؟! شعاع انفجار انواع بمب‌های معروف دنیا را ببینید + ویدئو
  • تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی؛ ۷۸۲۳ نفر
  • هوش مصنوعی چقدر در پزشکی قابل اعتماد است؟
  • این بیماری در کمین کسانی که زبانشان تلخ می‌شود
  • بیشترین میزان بارش‌ها در کدام نقاط استان کرمان بوده است؟