Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@20:56:52 GMT

انواع گوشت قابل عرضه در همدان درجه بندی می شود

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۵۹۳۹

انواع گوشت قابل عرضه در همدان درجه بندی می شود

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی همدان روز سه شنبه در بازدید از یک واحد بسته بندی گوشت در جمع خبرنگاران گفت: درجه بندی ها بر اساس استاندارهای جهانی از ای تا درجه دی دسته بندی می شوند.

آرش سامی افزود: در حال حاضر برچسب هایی از مشخصات گوشت شامل نوع، جنس و عضو حیوان بر روی گوشت نصب می شود که شهروندان می توانند با مشاهده آن ها گوشت مورد نیاز خود را تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: قصاب ها موظفند مهر و برچسب زده شده بر روی لاشه گوشت را به مشتریان خود نشان دهند و شهروندان نیز از خرید گوشت های بدون مهر دامپزشکی خودداری کنند.

سامی بیان کرد: 2 واحد یزرگ بسته بندی گوشت در همدان فعال هستند که یکی از سال ۸۰ با ظرفیت بسته بندی ۶ تن گوشت قرمز در روز و دیگری از سال ۸۸ با ظرفیت روزانه پنج تن کار می کنند.

وی با اشاره به روند کشتار تا بسته بندی گوشت قرمز اظهار داشت: دام زنده پس از ۲۴ ساعت استراحت، از نظر داشتن بیماری های خاص بررسی و در کشتارگاه ذبح شرعی می شود.

وی ادامه داد: لاشه برای ۲۴ تا ۷۲ ساعت در دمای چهار درجه سانتیگراد قرار می گیرد تا PH و اسیدیته گوشت کاهش یافته و در نتیجه ثابت شود.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی همدان با اشاره به اینکه با این روش بیماری هایی همچون تب کنگو  حذف می شود، عنوان کرد: پس از نظارت دامپزشک، گوشت به واحد های توزیع و بسته بندی منتقل می شود.

وی افزود: نشانه گذاری های دامپزشکی به صورت مهر و با استفاده از رنگ های خوراکی و به شکل مثلث، دایره و مربع صورت می گیرد.

سامی تاکید کرد: برچسب نشانه گذاری گوشت ها نیز بسیار مهم است که شامل نظارت اداره کل دام پزشکی در قبل، هنگام و بعد از ذبح می شود.

وی ادامه داد: در بسته بندی های صنعتی، عمر ماندگاری گوشت گاو از تاریخ صدور پنج روز و گوشت گوسفند سه روز تخمین زده شده است و شهروندان به مشخصات درج شده بر روی گوشت توجه کنند تا گوشت ها سالم سازی و نظارت بهداشتی شده باشند.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی همدان با اشاره به اینکه تمام مسئولیت گوشت ها نظارت شده بر عهده اداره کل دامپزشکی است، اظهار داشت: از مردم می خواهیم نکات بهداشتی ذبح را رعایت کنند و قربانی های خود را در کشتارگاه های دامپزشکی انجام دهند.

وی گفت: پنج کشتارگاه صنعتی در سطح استان فعال هستند و برخی شهرستان های استان های همجوار را نیز پوشش می دهند.

۹۹۰۴/2087

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان دامپزشکی گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۵۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم

 سوژه اصلی جلسه کارگروه تنظیم بازار این هفته، عرضه گوشت با قیمت‌های نامتعارف بود  که به دستور استاندار فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد.

 نظارت بر قیمت تالار‌ها و رستوران ها، عرضه کالا‌های اساسی و کاسبان امین هم از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • ضبط ۷۰۰ کیلوگرم لاشه گوشت مرغ در کرمانشاه
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • توقیف ۵۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز فاقد مجوز در تویسرکان
  • ‍ضبط و توقیف ظروف بسته بندی فراورده های غذایی در نیشابور