پیشنهادی برای ارایه یارانههای فرهنگی برای جذب مخاطب / روایتی از «قاضی و مرگ»
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۶۰۳۳
تهیهکننده فیلم " قاضی و مرگ" بر این اعتقاد است که ارایه یارانههای فرهنگی به اقشار مختلف و حمایت از توزیع فیلمها بر تماشاگران سینمای "هنروتجربه" میافزاید.
مهدی کوهیان در گفتگو با ایسنا درباره اکران این فیلم در گروه «هنروتجربه» گفت: این فیلم در گروه «هنروتجربه» تاکنون اکران خوبی داشته است و با توجه به این که تماشای این فیلم محدودیت سنی دارد، مورد توجه بزرگسالان قرار گرفته است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی افزود: تجربه خوبی را از اکران این فیلم در گروه «هنروتجربه» داشتیم و خوشحالم که این کار مورد توجه قرار گرفته و دیده شده است.
کوهیان راه اندازی گروه «هنروتجربه» را اتفاق بسیار مهمی در سینمای ایران دانست و اظهار کرد: راه اندازی گروه «هنروتجربه» اتفاق مثبتی در سینمای مستند، کوتاه و مخاطب خاص بوده و به دیده شدن این فیلم ها کمک کرده است اما به هر حال اشکالاتی هم به آن وارد است که این اشکالات به دلیل نو و تازه بودن این تجربه در سینمای ایران است و رفته رفته با کسب تجربیات بیشتر، این مشکلات نیز مرتفع خواهد شد.
این تهیه کننده سینما با اشاره به لزوم جذب مخاطبان بیشتر برای گروه «هنروتجربه» بیان کرد: «هنروتجربه» میتواند در دانشگاهها، مراکز آموزشی، پژوهشکدهها و محافل هنری حضور بیشتری داشته باشد و به اقشار مختلف مردم که مخاطب این فیلم ها هستند، توجه داشته باشد تا به این ترتیب با ایجاد فضایی برای جذب مخاطبان بیشتر، شاهد افزایش مخاطبان فیلم هایی باشیم که در این گروه اکران می شود.
کوهیان همچنین به اهمیت حمایت از توزیع و پخش فیلم ها اشاره کرد و یادآور شد: در سینمای ما بیشتر از تولید فیلمها حمایت میشود که اگر این حمایتها، توزیع و پخش فیلم ها را نیز شامل شود، افزایش مخاطبان بیشتر را به دنبال خواهد داشت.
وی یکی از راهکارهای جذب بیشتر مخاطبان را ارائه یارانه های فرهنگی دانست و در این باره توضیح داد: می توان با ارائه یارانه های فرهنگی به اقشار مختلف مردم، بر میزان مخاطبان سینمای گروه «هنروتجربه» افزود.
تهیه کننده «قاضی و مرگ» در پایان درباره موضوع این فیلم هم بیان کرد: انتخاب موضوع با کارگردان فیلم آقای حسن خادمی بود که پژوهشگر اجتماعی است و یکی از موضوعاتی که به آن پرداخته، قتل، جنایت و قصاص بوده است و در طول تحقیقاتی که داشتند با آقای محمدی، قاضی پروندههای جنایی آشنا شدند و سرانجام به تولید این فیلم منجر شد.
مستند «قاضی و مرگ» داستان زندگی شخصی و حرفهای نورالله عزیزمحمدی یکی از شناختهشده ترین قاضیهای جنایی ایران است که گفته شده است بیش ازچهار هزار حکم قصاص در پروندههای جنایی صادر کرده است که از آن جمله میتوان به پروندههای آمنه، قاتل سریالی شهر کرج، جنایت سعادت آباد (میدان کاج) و… اشاره کرد.
در این مستند به یکی از مهمترین اتفاقات زندگی نورالله عزیزمحمدی که به قتل رسیدن پدر این قاضی و تصمیمگیری او برای بخشش یا درخواست قصاص است، اشاره شده است.
انتهای پیام
منبع: ایسنا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۶۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
پشت پرده فروش ۱۲۰۰ میلیارد تومانی سینمای ایران! آیا رواست که سرمایهها اینگونه از کشور خارج شوند؟
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سال گذشته فروش بالای هزار میلیارد تومانی گیشه برای سینمای دچار بحران در جذب مخاطب یک اتفاق مهم و اساسی به شمار میرفت. در میان خیل فیلمهایی که دخل و خرج خود را نمیتوانستند با هم مطابقت بدهند و اصلا بود و نبود آنها بر پرده سینما فرقی نمیکرد و حتی ساخته شدن بسیاری از آنها شکست مطلق برای سازندگان بود، گیشه بالای هزار میلیاردی (البته فقط برای چند فیلم) خوشحال کننده بود.
حتی این عدد آنچنان شوقی ایجاد کرد که به سرعت آن را به کل سینما چسباندند و مسئولان آن را جزو افتخارات دوران کاری خود میدانند و از این فروش به عنوان تحول در سینما یاد میکنند.
خیلی هم خوب؛ به هر حال اتفاق خوب، خوب است و باید از آن حرف زد، ولی نکته قابل اهمیت اینکه باید آن را آنالیز کرد و دلایل و چرایی آن را بررسی کرد. برای شما پرسش نیست که چرا فقط چهار یا پنج فیلم توانستند رقمهای گیشه را جابهجا کنند؟ چرا اکثر فیلمها نه تنها بازگشت مالی نداشتند که هزینههای اولیه ساخت را هم برنگردانند؟
براساس گزارش اعتمادآنلاین، تعارف که نداریم، کیفیت چند فیلم پرفروش را حداقل خودمان میدانیم، اینکه چه جنسی به مخاطب ارائه دادیم قبل از همه خودمان مطلعیم، پس نمیتوانیم مدعی شویم کیفیت باعث جذب مخاطب فروش این چند فیلم شده است. البته که فضای کمیک و شاد حاکم بر فیلم و حضور بازیگران شناختهشده در فروش فیلم تاثیرگذار هستند، اما دلیل اصلی و کافی نیست، چرا که فیلمهای کمدی دیگری هم سال گذشته اکران شدند اما به فروش این چند فیلم نرسیدند.
ماجرا چیست؟
سال گذشته ۲۲ مرداد بود که قربان نجفی کارگردان فیلم «فصل ماهی سفید» در گفتوگو با اعتماد درباره نحوه تبلیغات فیلمها در ماهوارهها گفته بود: رسانههای خارجی فارسیزبان هفتهای ۵ هزار تا ۱۵ هزار دلار از فیلمساز میگیرند تا فیلمهایشان را در رسانهشان تبلیغ کنند.
همان زمان قربان نجفی توضیح داده بود متاسفانه یکی از همین فیلمهای روی پرده مبلغ گزافی حدود ۲۵۰ هزار دلار به این ماهوارهها داده و تمام تبلیغات را برای فیلمش گرفته و البته همین دوستان سینماگر ما قیمت را بالا بردهاند تا دست کسی به تبلیغات آنجا هم نرسد.
دقت کنید، این نکات را سینماگری که سال گذشته فیلم روی پرده اکران داشته و طبیعتا از مناسبات اکران و تبلیغات فیلمها اطلاع داشته بیان کرده است.
اینکه فیلمها چرا و چگونه در ماهوارهها و شبکههای فارسی زبان تبلیغ میکنند اصلا موضوع این نوشته نیست. حتی اینکه آیا تبلیغات ماهوارهها در جذب مخاطب تاثیر دارد هم منظور نظر ما نیست، آنچه قابل تحلیل است مبلغ هنگفتی است که پشت فروش هزار و دویست میلیاردی سود سینمای ایران نهفته است و اینکه سال گذشته پخشکنندهها برای تبلیغ فیلمشان هزینههای بالایی به ماهواره دادند تا فیلمشان دیده شود و مخاطب از آن استقبال کند.
ما گفته قربان نجفی مبنی بر اینکه رقم ۲۵۰ هزار دلار برای تبلیغ یک فیلم شده را حساب نمیکنیم، اما شما در نظر بگیرید تعداد فیلمهایی که سال گذشته در شبکه جم تبلیغ داشتند چقدر بوده؟ بالای ۱۰ فیلم سال گذشته در شبکه جم تبلیغ داشتند، از فسیل و هتل و شهر هرت گرفته تا ویلای ساحلی و هاوایی و…، آن هم نه یک بار و حتی ده بار، به طرز مشمئزکنندهای بیشتر از هزار بار. تبلیغ فیلمها آنقدر زیاد بود که لابهلای این تبلیغها سریالها و برنامههای جم هم پخش میشد، از زیرنویس گرفته تا تیزر و عکس و… فیلمهای در حال اکران سینماهای ایران از سر و روی شبکه جم می بارید. کمااینکه در حال حاضر هم وضع برای فیلمهای تمساح خونی و بیبدن و سال گربه همینگونه است.
حالا شما خودتان محاسبه کنید برای تبلیغات هزار باره فیلمها در شبکههای جم چقدر هزینه شده باشد خوب است؟
بر اساس شنیدههای موثق ما، سال گذشته از سینمای ایران رقم بیش از صد میلیارد تومان به شبکه ماهوارهای جم تبلیغ داده شده و پخشکنندهها چنین رقم بالایی را برای تبلیغ فیلمشان هزینه کردهاند.
بله، یکونیم میلیون دلار ارز از کشور خارج شده است.حالا این پرسش به وجود میآید که با توجه به این پرداخت بالا به ماهوارهها، آیا سود اصلی از اکران فیلمهای کمدی را سینمای ایران برده یا ماهوارهها؟
سریالهای پلتفرمها که از همان دقایق ابتدایی انتشار ، بلافاصله در ماهوارهها با زمانبندی کامل پخش میشود، تبلیغات فیلمهای ایران که به ماهوارهها داده میشود…. آیا رواست که سرمایههای کشور اینگونه از کشور خارج شود؟
ما در روزهای آتی به واکاوای و چرایی این موضوع خواهیم پرداخت!
۵۷۵۷
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896837