Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابعی در سوریه از کشته شدن یک غیرنظامی در نتیجه وقوع انفجاری در منطقه "القدم" واقع در شهر دمشق خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه "سانا"، رسانه‌های محلی سوریه اعلام کردند که یک خودروی بمب‌گذاری شده در منطقه "القدم" منفجر شد و در نتیجه این انفجار یک غیرنظامی کشته شد.

این انفجار بعد از حداقل یک ماه از وقوع انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در بزرگراه "المزة" در دمشق که در نتیجه آن دو تن زخمی شدند، رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش سوریه موفق شد در سال ۲۰۱۸ پس از توافق بر سر خروج نیروهای مسلح از این منطقه، محله "القدم" واقع در جنوب دمشق را باز پس بگیرد.

از سوی دیگر، رسانه‌های محلی سوریه از حمله راکتی به مناطق شهر حلب و حومه حماة خبر دادند.

رسانه‌های محلی اعلام کردند که تروریست‌ها مناطق "الجمیلیة" و "الحمدانیة" واقع در شهر حلب در شمال سوریه را هدف قرار دادند و در نتیجه آن هفت تن کشته شدند.

پیشتر گروه‌های تروریستی مستقر در حومه غربی حلب محله‌ "الجدیدة" واقع در شهر حلب را مورد هدف قرار دادند که در نتیجه آن یک غیرنظامی کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

منابع مذکور همچنین اعلام کردند: همزمان با این حمله، حمله راکتی در محوطه دانشگاه تشرین واقع در شهر لاذقیه رخ داد.

مناطق حومه حماة تقریبا روزانه در معرض حملات راکتی قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر، در پی حملات موشکی گروه‌های تروریستی به روستای "ناعور جورین" و "السقیلبیة" در حومه شمال غربی حماة هفت غیرنظامی از جمله دو کودک کشته و چند تن دیگر نیز زخمی شدند.

تروریست‌ها در عصر روز دوشنبه در منطقه کاهش تنش در ادلب کمین کردند و با تعدادی موشک روستای "ناعور جورین" را هدف قرار دادند و یکی از آن موشک‌ها به خودرویی برخورد کرد و منجر به کشته شدن هفت غیرنظامی از جمله دو کودک و زخمی شدن چند تن دیگر شد.

پیشتر در نتیجه حمله راکتی گروه‌های تروریستی مستقر در شهر "الهبیط" واقع در حومه جنوبی ادلب و "کفر زیتا" واقع در حومه شمالی حماة به محله‌های مسکونی در شهرک "السقیلبیة" در حومه شمالی حماة، چهار غیرنظامی از جمله یک کودک زخمی شدند.

در پی این حمله تروریستی خسارت‌هایی به منازل، مغازه‌های تجاری و دارایی‌های شهروندان سوری وارد شد.

در همین راستا، یک منبع پزشکی در بیمارستان "السقیلبیة" اعلام کرد: چهار غیرنظامی از جمله یک کودک در نتیجه حملات راکتی تروریست‌ها زخمی شدند و به بیمارستان انتقال یافتند و امدادرسانی‌های اولیه و درمان و معالجه پزشکی لازم برای آنها انجام شده است.

از سوی دیگر، یگان‌های ارتش سوریه مستقر در حومه شمالی حماة در پاسخ به حملات تروریست‌ها موفق شدند تعدادی از مکان‌های شلیک موشک در شهرک‌های "الهبیط" و "کفرزیتا" را تخریب کنند و چند تن از تروریست‌ها را از پای درآورند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سوريه انفجار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۶۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله شدید هوایی رژیم صهیونیستی به حلب سوریه

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما شبکه خبری قدس تصاویری از حملات شدید هوایی رژیم صهیونیستی به شهر حلب در شمال سوریه پخش کرد.

برخی منابع سوری اعلام کردند مواضع و انبار‌های تسلیحاتی در نزدیکی فرودگاه حلب، کارخانه‌های وزارت دفاع سوریه در مناطق السفیره و کفرجوم در غرب حلب و چندین نقطه دیگر هدف ۱۵ حمله هوایی قرار گرفته است.

برخی رسانه‌ها هم مدعی شدند که در این حملات شمار زیادی شهید یا زخمی شدند که از سال ۲۰۲۰ تا کنون بی سابقه بوده است.

 

بیانیه وزارت دفاع سوریه درباره حملات موشکی و پهپادی رژیم صهیونیستی و تروریست‌ها به حلب
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت دفاع سوریه اعلام کرد: حدود ساعت ۱:۴۵ بامداد جمعه (به وقت محلی)، دشمن صهیونیستی از طریق حریم هوایی منطقه اثریا در جنوب شرق حلب، مواضعی را در حومه حلب هدف تجاوز هوایی قرار داد.

همزمان با این تجاوز، گروه‌های تروریستی ساکن ادلب و حومه غربی حلب هم تلاش کردند غیرنظامیان را در حلب و حومه آن هدف حمله پهپادی قرار دهند.

در این حملات شماری از نظامیان و غیرنظامیان شهید یا مجروح شدند و به اموال عمومی و خصوصی خسارت‌هایی وارد شد.

 

دیگر خبرها

  • دمشق حملات رژیم صهیونیستی به حلب را محکوم کرد
  • حمله سنگین رژیم صهیونیستی به سوریه همزمان با حمله تروریست‌ها
  • جزییات حمله سنگین رژیم صهیونیستی به سوریه همزمان با حمله تروریست‌ها
  • آخرین جزئیات از حملات رژیم صهیونیستی به حومه ادلب/ شهادت شماری غیرنظامی و نظامی
  • حمله جدید اسرائیل به سوریه / رویترز : 33 کشته
  • حمله شدید هوایی رژیم صهیونیستی به حلب سوریه
  • حمله اسرائیل به حومه دمشق پایتخت سوریه
  • مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در حومه دمشق
  • حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه