Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با بیان اینکه فاز نخست موزه روستایی گلستان تا پایان امسال تکمیل می‌شود، گفت: ۸۰ خانه تاریخی در روستاهای استان شناسایی شده که در موزه روستایی استان بازچینی می‌شود. ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

ابراهیم کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان با بیان اینکه بخشی از آثار تاریخی استان گلستان در موزه سایر استان‌ها نگهداری می‌شود، اظهارداشت: موزه روستایی قرق یکی از پروژه‌های ملی استان در حوزه میراث فرهنگی است که کار ساخت آن از سال 95 آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تا سال 97 اعتبار چندانی به این پروژه اختصاص پیدا نکرده بود و میزان اعتبارات آنقدر کم بود که امکان اجرای پروژه وجود نداشت.

تصویب اعتبار 7 میلیاردتومانی برای تکمیل موزه روستایی قرق؛ دومین موزه خصوصی در گلستان افتتاح شدقزوین| موزه روستایی در الموت افتتاح می‌شودکرمانشاه| 2 موزه روستایی در شهرستان پاوه راه‌اندازی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با یادآوری تصویب 70 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت موزه روستایی گفت: این اعتبار در سفر سال گذشته هیئت دولت به استان مصوب شد. این اعتبار قرار است در مدت دو سال به این پروژه اختصاص داده شود.  فاز نخست موزه روستایی استان گلستان تا پایان امسال تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

کریمی با اشاره به شناسایی 80 خانه تاریخی در روستاهای استان برای انتقال به این موزه بیان داشت: در حال حاضر چهار بنای تاریخی روستاهای استان در این موزه بازچینی شده است.

وی در بخش دیگر سخنانش به توسعه گردشگری روستایی در استان اشاره کرد و گفت: استان گلستان 37 روستای هدف گردشگری دارد، هرچند تعداد این روستاها بیش از این است. بافت تاریخی و ارزشمند برخی از این روستاها مانند شاهکوه و فارسیان قانچی نیز ثبت ملی شده است.

انتهای پیام/ ز

R41471/P/S6,70/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۶۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نهضت ملی مسکن در روستاها به ۴۸۸ هزار واحد رسید

به گزارش قدس آنلاین، «مجید جودی» روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن را در روستاها اعلام کرد و گفت: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۴۸۸ هزار واحد مسکونی روستایی وارد فاز عملیاتی و اجرایی شد که از این میزان، معادل ۲۴۰ هزار واحد به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان شده است.

وی بیان‌داشت: از واحدهایی که از ابتدای اجرای طرح تاکنون وارد فاز اجرا شده، ۲۴۸ هزار واحد نیز در دست اجراست و در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قرار دارد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: سال گذشته بنیاد مسکن در بخش روستایی نهضت ملی مسکن ۲۵۰ هزار واحد را به بانک‌ها برای عقد قرارداد معرفی کرد که بانک‌ها تاکنون با ۱۰۵ هزار واحد قرارداد منعقد کرده‌اند.

جودی درباره تخصیص زمین و شناسایی آن در روستاها، توضیح داد: تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار قطعه زمین در روستاها شناسایی و تملک شده و کارهای اداری آن در حال انجام است که نزدیک به ۲۵۰ هزار قطعه در سامانه saman.mrud.ir بارگذاری شده و حدود ۸۰ هزار واحد زمین روستایی نیز به متقاضیان واگذار شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی گلستان با اعتبار ۱۶ هزار میلیارد تومان
  • اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم
  • پروژه‌های زیرساختی برای اربعین امسال تکمیل می‌شود
  • مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبفا درمازندران
  • واگذاری ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان امسال
  • نیاز به ۹۰‌ همت اعتبار برای تکمیل پروژه آزادراه حرم تا حرم
  • تکمیل طرح های راهداری مرکزی نیازمند ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • اجرای نهضت ملی مسکن در روستاها به ۴۸۸ هزار واحد رسید
  • اجرای ۱۵ طرح روستایی و عشایری در شهرستان میانه
  • پرونده مسکن مهر استان تهران تا پایان سال با مشارکت‌های مردم بسته می‌شود