Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:49:45 GMT

پیشنهادهای تکراری آزارم می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۶۵۳۳

پیشنهادهای تکراری آزارم می‌دهد

برایش فرقی نمی‌کند نقش جدی باشد یا طنز، کودک باشد یا بزرگسال، همین که خوب نوشته شده باشد، می‌پذیرد. رضا فیاضی را می گوییم که با درخشش در مجموعه کودک «قصه های تابه‌تا» در میان کودکان برای خود شهرتی کسب کرد. بازی در بیش از یک صد سریال تلویزیونی و فیلم سینمایی او را در زمره یکی از رکوردداران سینما و تلویزیون قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او که این روزها از پیشنهاد بازی در نقش‌های تکراری حسابی گله دارد، می گوید: «فقط نقش یک فرد روسیه ای را سه بار بازی کرده ام. نقش های تکراری خسته ام می کند و دوس دارم اگر قرار است نقشی را بازی کنم برایت جذابیت داشه باشد.»

با او به گفت و گو نشستیم تا نظرش را درباره وضعیت دوبله سینما و تلویزیون، پیشنهاد نقش های تکراری و دیگر موضوعات بپرسیم. 

این روزها سریال روزگار قریب با بازی شما از شبکه آی فیلم انگلیسی روی آنتن است. نظرتان درباره دوبله سریال‌های ایرانی در آی فیلم چیست؟

راستش را بخواهید، کاری از آی فیلم با دوبله ندیده‌ام اما به طور کلی برخی سریال‌هایی را که خودم در آنها حضور داشته‌ام با دوبله دیده‌ام.

وقتی می‌بینید فردی به زبان دیگری روی نقش شما صحبت می‌کند، چه احساسی دارید؟

یک خاطره در این ارتباط تعریف می‌کنم که شاید برایتان جالب باشد. تصور کنید فیلم جیمز باند را با دوبله ترکی دیدم. واقعاً از خنده روده بر شدم. چیزی که از دوبله در ذهنم دارم همین است. اما گاهی اوقات آن را شیرین می بینم. به خاطر دارم سریال امیرکبیر را با دوبله دیدم. خودم با لذت به آن گوش کردم و برایم خوشایند بود.

نظرتان درباره سریال روزگار قریب چیست؟ به نظرتان چقدر در ارتباط با مخاطب موفق بود؟

سریال خیلی خوبی شد. کیانوش عیاری به کارش مسلط است. او آگاهانه سر صحنه می‌آمد و حتی بدون سناریو، دکوپاژ و فیلمنامه کارش را درست انجام می‌داد. همان جا دیالوگ‌ها به ذهنش می‌آمد و اجرا می‌کردیم. عیاری چیزی در ذهنش داشت و می‌دانست از کار چه می‌خواهد. به طور کلی، خاطره خوشی از این کار دارم.

نقاط قوت این سریال از نظر شما چیست؟

عیاری در خصوص ایفای نقش بازیگر بسیار حساس عمل می‌کند و این موضوع بسیار مهم است. او بازی را دوست ندارد و به همین دلیل با بسیاری بچه‌های تئاتر کار نمی‌کند. چون بازیگران تئاتر بازی می‌کنند و عیاری این را نمی‌خواهد. او به بعضی افراد تعلق خاطر دارد، چون خودشان هستند و روان بازی می‌کنند. اعتقاد دارم برای سریال سازی کارگردان باید دقیق کار کند تا نتیجه خوبی داشته باشیم. صحنه‌های من معمولاً با یک یا دو برداشت گرفته می‌شد اما برداشت یکی از صحنه‌ها ۱۸ بار طول کشید، باید اعتراف کنم این تکرارها باعث ناراحتی‌ام شد اما وقتی عیاری نتیجه کار را به من نشان داد تعجب کردم. او گفت حدقه چشمت بیش از اندازه گشاد شده است و این دلیل تکرار ۱۸ بار یک سکانس بود و البته نشانگر حساسیت این کارگردان است.

بازی کردن نقشی با مابه‌ازای تاریخی، چه چالش‌هایی برای بازیگر دارد؟

ایفای چنین نقش‌هایی با چالش‌های فراوانی همراه است؛ مثلاً برای بازی در سریال امیرکبیر تحقیق زیادی کردم. در سریال‌های تاریخی دیگر نیز لازم است مطالعه زیادی درباره افراد داشته باشی و اینگونه می‌توانی به خوبی در نقش خود جا بگیری و باورپذیر بازی کنی.

نقش دکتر فتوحی در سریال روزگار قریب، آنطور که می‌خواستید از آب درآمد؟

بله احساس می‌کنم نقش خوب درآمد. من خودم لذت بردم.

چه موضوعی باعث شد این نقش را قبول کنید؟

در وهله اول، اعتمادی که به کارگردان این کار داشتم.

شما در حوزه‌های مختلف؛ از جمله بازیگری، نویسندگی، صداپیشگی و اجرا کار کرده‌اید، کدام را بیشتر دوست دارید؟

اولویتم بازیگری، نوشتن و کارگردانی است. من یک دوره در کیش زندگی کردم اما حالا آمده‌ام و کار می‌کنم. زمانی که در کیش بودم، وقت زیادی را صرف نوشتن کرده و مجموعه شعرهایم را چاپ کردم.

چه مسائلی برای انتخاب یک نقش برایتان مهم است؟

سعی می‌کنم نقشی را انتخاب کنم که جا برای کار داشته باشد. در این رابطه برایتان مثالی می زنم، در سریال امیرکبیر نقش دوم مرد (میرزا آقا خان نوری) برای من در نظر گرفته شده بود اما در جریان کار احساس کردم با این شخصیت رابطه خوبی ندارم، به کارگردان پیشنهاد دادم نقش دیگری را به من بدهند. نیک پور در جوابم گفت نقش دوم مرد را می‌خواهی از دست بدهی و در پاسخ سوال او گفتم با این نقش ارتباط برقرار نکرده‌ام. در واقع من نقش دوم مرد را با نقش چهارم معاوضه کردم. به نظرم نقش خوب از آب درآمد و دیده شد. در این سریال من به عنوان بازیگری که تازه شروع به بازی در سریال‌ها کرده، دیده شدم و این برایم اهمیت داشت. به نظرم مهم است که بتوانی با نقش ارتباط برقرار کنی.

آیا شما هم نسبت به پیشنهاد نقش‌های تکراری گله مند هستید؟

بله متأسفانه این مشکل وجود دارد. تاکنون سه بار بازی در نقش یک مرد روس را تجربه کرده‌ام، پیشنهادهای تکراری آزارم می‌دهد، به شوخی در صفحه ام در اینستاگرام نوشتم به سراغ من اگر می آیید با نقش خارجی نیایید.

الان مشغول چه کاری هستید؟

در حال حاضر خیلی درگیر کار نیستم البته در تدارک تئاتری با نام زن وشوهری با قامت متوسط هستم. کار کودکی را هم در دست دارم به نام هادی و هدا و وروره جادو اما مسائل مالی باعث شده تا کنون کارها انجام نشود. به تازگی کارگردانی کاری با نام افسانه مشنگ را هم به من پیشنهاد داده‌اند و در حال گفت‌وگو هستیم.

رضا فیاضی جزو هنرمندانی است که در حوزه‌های مختلف از جمله بازیگری، نویسندگی، کارگردانی، اجرا و صداپیشگی فعالیت دارد. وی برای مدتی در کیش اقامت داشت و بیشتر به نوشتن مشغول بود اما اکنون مجدداً به تهران بازگشته و آماده کار است.

فیاضی تاکنون در فیلم و سریال‌های متنوعی جلوی دوربین رفته است. از جمله فیلم‌هایی که وی در آنها حضور داشته می‌توان به نرگس مست، خنده در باران، مینی بوس، مثل من مثل تو، کلاه پهلوی، آواز در باران، پهلوانان نمی‌میرند، سیاه سفید و خاکستری نیز در کارنامه کاری وی ثبت شده است. او همچنین تا کنون کارگردانی مجموعه‌هایی همچون قصه‌های کوچه ما، ازنشستگی و پسرخاله‌ها را برعهده داشته است.

این روزها سریال روزگار قریب با بازی او در نقش دکتر فتوحی (دوست دکتر قریب) روی آنتن شبکه آی فیلم انگلیسی است. در این مجموعه تلویزیونی به کارگردانی کیانوش عیاری، به زندگی دکتر قریب پرداخته می‌شود و حوادث سال‌های ۱۲۹۵ تا ۱۳۵۴ ایران نیز مورد توجه است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۶۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو گروه نجات که بازیگر «نون. خ» شد

ماشاءالله وروایی، بازیگر سریال «نون. خ» که این شب‌ها از شبکه یک سیما پخش می‌شود، درباره حضورش در این سریال از اولین فصل مجموعه بیان کرد: «من پیش از بازی در سریال «نون. خ» در صداوسیمای کرمانشاه فعالیت داشتم و بعد از فراخوانی که دادند به این سریال پیوستم.»

به گزارش مهر، وی درباره پیشنهاد‌ها بعد از بازی در این سریال بیان کرد: اگر پیشنهاد خوبی باشد به تهران می‌روم، اما چون باید برای ما شهرستانی‌ها هتل بگیرند و یا امکانات دیگری برایمان فراهم کنند کمتر از ما سراغ می‌گیرند. البته برخی از بازیگران هم بعد از سریال «نون. خ» و شهرت در این سریال به تهران رفته اند و در آنجا ساکن شدند مثل کاظم نوربخش که در بیجار زندگی می‌کرد و همشهری سعید آقاخانی بود، ولی الان چند سال است که در تهران خانه گرفته است و به این ترتیب در پروژه‌های دیگر هم می‌تواند بازی کند.

با فراخوان وارد سریال «نون. خ» شدم

این بازیگر درباره فراخوان سریال نیز گفت: من در کرمانشاه فعال بودم، گفتند می‌خواهند برای یک سریال بازیگر بگیرند، مصطفی تنابنده به همراه سیروس میمنت آمده بود. عده زیادی هم در خود شهر برای آن فراخوان جمع شده بودند. نوعی پرسش و پاسخ انجام شد و هفته بعد به تهران رفتیم و بعد توسط سعید آقاخانی از ما تست گرفتند. چهار یا پنج نفر برای نقش کاووس انتخاب شده بودند که در نهایت این نقش به من رسید.

بازیگر نقش عمو کاووس درباره شخصیتی که ایفا می‌کند، عنوان کرد: من این نقش را می‌شناسم، چون زمانی به همراه برخی از همکارانم به روستا‌ها می‌رفتیم و برنامه‌های شبانه می‌ساختیم که کل آبادی در یک سالن جمع می‌شدند و تماشا می‌کردند.

وی درباره بازخورد‌های مردمی نیز بیان کرد: مردم می‌گویند کاووس خیلی خوب است. می‌گویند خیلی طبیعی هستید. از اینکه در قصه‌ها به خود منطقه پرداخته شده است، خوشحال هستند، چون همه این قصه‌ها به نوعی واقعیت دارد. مثلا فصل اول درباره تخمه شورآباد بود یا در یکی از فصل‌ها به دارو‌های گیاهی که در دشت و کوه‌های کرمانشاه وجود دارد، پرداخته شد.

برای بازی در این فصل از سریال ۶ ماه در سفر بودیم

این بازیگر درباره چالش سفر در فصل پنجم سریال و اتفاقات آن عنوان کرد: ما ۶ ماه در سفر بودیم، مسیر هم دور بود و در مسیر حرکت اتفاقات گوناگونی رخ داد. قصه هم این است که صنایع دستی خود را به کرمان برسانیم تا گلیم و جاجیم و گیوه‌های کردی در نمایشگاهی عرضه شود. نوری هم پرنده‌ای را با خودش می‌آورد که آن هم داستان‌های دیگری دارد که به سیستان و بلوچستان ختم می‌شود.

وی اضافه کرد: در قسمت‌های آینده کولبری هم داریم و اگرچه این چند ماه سختی‌های زیادی داشت، اما ما با جان و دل بازی می‌کردیم.

وروایی در پایان با اشاره به حضورش در گروه نجات هلی کوپتر بیان کرد: من البته کار‌های سختی داشته ام و این سختی‌ها را با عشق می‌پذیریم. من ۳۰ سال در هلی کوپتر و در گروه نجات بوده ام و حتی قبل از اینکه هلال احمر به وجود بیاید ما بودیم که به خیلی‌ها در حوادث کمک می‌کردیم.

دیگر خبرها

  • پاسخ تکراری انریکه: تا امباپه حرف نزند چیزی نمی‌گویم!
  • آغاز مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با نبرد تکراری مس و پیکان
  • پرسپولیس-آلومینیوم با یک داور تکراری
  • سریال VAR تمام شدنی نیست
  • شاهزاده سریال «جومونگ» چه شکلی شده است؟
  • تصاویر متفاوتی از شاهزاده سریال «جومونگ»
  • واکنش متفاوت هنگامه قاضیانی به بازی سحر دولتشاهی
  • سوژه‌‎های فوتبالی در قاب تصویر
  • شغل جالب بازیگر نون خ قبل از بازی در این سریال
  • عضو گروه نجات که بازیگر «نون. خ» شد