Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@16:43:52 GMT

گلستان میزبان جشنواره منطقه ای قصه گویی

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۶۵۶۲

گلستان میزبان جشنواره منطقه ای قصه گویی

رجب نسب از میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان در برگزاری جشنواره منطقه ای قصه گویی خبر داد.

«محبوبه رجب نسب» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: جشنواره بین المللی قصه گویی امسال برای بیست و دومین بار با شعار «آینده ساختنی است» برگزار می شود.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان توسعه و ترویج فرهنگ قصه گویی، ایجاد زمینه برای ارتقای دانش نظری و تبادل تجربیات مفید و موثر میان قصه گویان ایرانی و خارجی، کارشناسان و اساتید حوزه قصه و قصه گویی، احیای سنت قصه گویی با حضور اقشار مختلف مردم و قصه گویان در جشنواره (دختران و پسران 12 تا 18 سال، زنان و مردان 18 سال به بالا، مادر بزرگ ها و پدربزرگ ها)، برنامه ریزی در جهت تبیین و ترویج روش های نوین در اجرای قصه گویی و مشارکت مردم و ترویج فرهنگ قصه گویی به عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگ ساز در جامعه را اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به بخش های این جشنواره، گفت: این جشنواره در سه بخش قصه 90 ثانیه (فیلم) شامل؛ قصه زندگی من و قصه های شهر من، قصه گویی صحنه ای شامل؛ قصه گویی کلاسیک(سنتی) و قصه گویی مدرن(نوآورانه) و بین الملل برگزار می شود.

 

رجب نسب با بیان اینکه مرحله منطقه ای این جشنواره به میزبانی استان گلستان برگزار می شود، افزود: این جشنواره آبان ماه به صورت منطقه ای در استان گلستان برگزار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: قبل از برگزاری جشنواره در استان، 14 جشنواره در پیشباز جشنواره قصه گویی به منظور شناسایی علاقمندان و معرفی جشنواره در استان برگزار می شود و در دو گروه سنی نوجوان و بزرگسال کارگاه هایی برگزار می شود.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان با بیان اینکه جشنواره استانی قصه گویی مهرماه در استان برگزار می شود، اظهارداشت: بعد از این جشنواره دو مهرواره در استان برگزار می شود.

 

وی افزود: بخشی از موضوع قصه زندگی من به سیل استان گلستان، بخشی به قصه های قومیتی و بخشی هم قصه های کهن اختصاص دارد.

 

رجب نسب در ادامه از راه اندازی انجمن قصه گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خبر داد و گفت: علاقمندان به این حوزه می توانند در این انجمن حضور یابند و فعالیت کنند.

 

وی با اشاره به راه اندازی باشگاه کارآفرینان نوجوان، ادامه داد: به منظور کارآفرینی نوجوانان و آشنایی سایر مردم با توانمندی های کودکان و نوجوانان، آثار این نوجوانان جمع آوری و در هفته پژوهش رونمایی خواهد شد.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان با اشاره به فعالیت کانون در مناطق سیل زده، گفت: یکی از برنامه های ارزشمند کانون بعد از سیل و به خصوص در مناطق کمتر توسعه یافته، راه اندازی امداد فرهنگی با هدف ارائه خدمات فرهنگی به مناطق کم برخوردار با حضور مربیان فرهنگی است.

 

وی افزود: مربیان کانون پرورش فکری در قالب امداد فرهنگی در تابستان امسال، به منظور ارائه خدمات فرهنگی با محوریت کتاب به مناطق مختلف استان و به ویژه مناطق محروم استان اعزام می شوند تا شعار برابری در دسترسی کودکان و نوجوانان به امکانات و خدمات فرهنگی را فارغ از شعار زدگی در واقعیت اجرا کنند.

 

رجب نسب با اشاره به اجرای برنامه «دو پنجره»، گفت: امسال اولین نشست «دو پنجره» با حضور مصطفی رحماندوست شاعر پیشکسوت در (23 و 24 مرداد) در گرگان و علی آباد کتول برگزار می شود.

 

وی افزود: در این برنامه، نوجوانان یک کتاب از یک شاعر یا نویسنده را می خوانند و پس از آن در برنامه ای منسجم، به نقد آن در حضور شاعر یا نویسنده کتاب می پردازند.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان یادآور شد: این برنامه ها سال هاست که در کانون اجرا می شود و مخاطبان زیادی را جذب کرده است.

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: خراسان جنوبي بیرجند شیراز اردبیل روزنامه نماز جمعه معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی جشنواره منطقه ای قصه گویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۶۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصه گویی و اجرای نمایش برای کودکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این برنامه ها با هدف آشنایی بیشتر این گروه سنی با  مشاهیر،  نویسندگان ، و شاعران بزرگِ ایران اجرا شد.

احمد امین فرد گزارش می دهد:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • قصه گویی و اجرای نمایش برای کودکان
  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"
  • برگزاری نشست «گر تو سعدی شوی» در فرهنگسرای نهج‌البلاغه
  • ملایر، میزبان بوکس قهرمانی نوجوانان ایران
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک
  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری