Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بامداد امروز (سه‌شنبه) از یک فروند زیردریایی بزرگ که به‌تازگی توسط این کشور ساخته شده بازدید کرده و به‌طور تلویحی از توسعه برنامه موشکی بالستیک و زیردریایی‌هایی با توانایی شلیک چنین موشک‌هایی خبر داد.

خبرگزاری دولتی کره شمالی گزارش داد کیم امروز در جریان داده‌های عملیاتی و تاکتیکی و همچنین سیستم‌های تسلیحاتی این زیر دریایی جدید، که تحت نظارت ویژه و مستقیم شخص وی ساخته شده و به‌زودی به آب‌های سواحل شرقی این کشور انداخته می‌شود، قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیم در جریان این بازدید با اشاره به عملیاتی‌شدن این زیردریایی در آینده بسیار نزدیک، گفت: «قابلیت‌های عملیاتی این زیردریایی، شاخصه مهمی در ظرفیت پدافندی ملی در آب‌های شرق و غرب کشور ماست».

به نوشته خبرگزاری «رویترز» این رسانه کره شمالی البته نوع سیستم‌های تسلیحاتی که این زیردریایی می‌تواند حمل کند را افشا نکرد.

کره شمالی ناوگان بزرگی از زیردریایی‌های مختلف در اختیار دارد که فقط یک فروند از آنها با قابلیت حمل و پرتاب موشک‌های بالستیک رسانه‌ای شده است.

رویترز به نقل از کارشناسان نظامی نوشت که با توجه به ابعاد این زیردریایی جدید، به‌نظر می‌رسد که قابلیت حمل موشک‌های بزرگ را داشته باشد.

«آنکیت پاندا» محقق ارشد در موسسه «فدراسیون دانشمندان آمریکا» می‌گوید: «ما به وضوح می‌بینیم که این یک زیردریایی غول‌پیکر است، بسیار بزرگتر از چیزی که از سال 2014 شناخته شده است. نکته مهمی که از پیام سیاسی این اقدام دستگیر من می‌شود این است که این اولین بازدید وی از یک سیستم تسلیحاتیِ طراحی‌شده برای حمل و پرتاب سلاح‌های هسته‌ای از زمان رژه نظامی فوریه 2018 است».

وی همچنین تصریح کرد که این بازدید کیم را باید «پیام بد یُمنی» بدانیم مبنی بر اینکه ضرب‌الاجل کیم برای اعمال تغییر در سیاست خارجی آمریکا تا پایان سال، با جدیّت تمام پیگیری می‌شود.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته (دوشنبه) در جمع خبرنگاران گفته بود اخیراً مکاتبات مثبتی میان او و کره شمالی انجام شده اما هنوز وقت مذاکره نیست.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کره شمالی موشک بالستیک موشک رهبر کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۶۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی قالب پنجره

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با این فناوری جدید، مقاومت و عمر پنجره‌های دو جداره بیشتر می‌شود.
(گزارش)

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازدید مدیرعامل بانک مسکن از شرکت ناواکو و تاکید بر استفاده از ظرفیت ها، تجارب و دانش بومی شرکت در جهت افزایش نوآوری، درآمدزایی و خودکفایی مالی
  • بومی سازی قالب پنجره
  • لزوم زنده نگه‌ داشتن هنرهای بومی قزوین با آموزش آن به نسل جوان
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • نظارت رهبر کره‌شمالی بر اولین مانور تاکتیکی شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای
  • کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد
  • واکنش انگلیس به پرتاب موشک بالستیک در کره شمالی
  • زمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای در کره شمالی
  • نخستین موضع گیری رهبر انقلاب درباره حمله به اسرائیل
  • پلتفرم جامع خدمات به‌زودی راه‌اندازی می‌شود!