Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@18:35:21 GMT

شرمنده مردم بابت فشارهای اقتصادی هستیم

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۶۶۸۸

دکتر جهانگیری در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز در شرایط بسیار خطیری قرار داریم گفت: آمریکایی ها بر اساس خوی دشمنی با جمهوری اسلامی ایران فشارهای خود را به خصوص در بخش اقتصادی بر ملت ایران افزایش داده اند و مردم ایران در سال های اخیر متحمل فشارهای فراوانی شده که ما شرمنده آنها هستیم. ناطقان: دکتر اسحاق جهانگیری صبح امروز (سه شنبه) در حاشیه بازدید از مزرعه ماهی سرای کرج و نمایشگاه دستاوردهای عشایری و کشاورزی استان البرز در گفتگو با خبرنگاران، مردم ایران را مردمی تمدن ساز توصیف کرد و افزود: ملت ایران در تمدن جهانی نقش تعیین کننده ای دارند و این موضوع قابل تردید نیست چرا که آثار تمدن مردم ایران در کشورهای دیگر نیز مشهود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون اول رییس جمهور اظهار داشت: یکی از رموز موفقیت مردم ایران این است که همواره از عزت خود حفاظت کرده اند و همواره اهل منطق و گفتگو بوده اند و در حل بحران های جدی بیش از آن که به زور متوسل شوند به گفتگو و منطق متکی بوده اند.

دکتر جهانگیری ادامه داد: ‌ راهکارهایی که ایران برای اداره دنیا پیشنهاد می دهد نیز توسل به گفتگو و منطق است چرا که پیچیده ترین گره ها و بحران های دنیا را می توان از طریق گفتگو حل و فصل کرد و این که هر کس زور بیشتری داشته باشد تصور کند منطق قوی تری دارد تصوری نادرست است.

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر این که منطق باید بر سر میز مذاکره رقم بخورد تصریح کرد:‌ این که شش کشور قدرتمند دنیا با ایران مذاکره کنند و به تفاهم برسند به معنی آن است که ایران توانسته منطق و استدلال خود را در میز مذاکره به اثبات برساند. این که بعد از مذاکره کشوری احساس کند کلاه سرش رفته و با استفاده از زور به یک ملت فشار وارد کند کاری غیر عقلانی و غیرمنطقی است.

دکتر جهانگیری ادامه داد: ‌هر کس قرارداد یا توافقی را امضا کند و آن را به هم بزند همه این اقدام را محکوم می کنند و ملت ایران سرفراز است که اهل گفتگو، تعامل و منطق است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اتفاقات اخیر در منطقه خلیج فارس و منطقه خاورمیانه در ارتباط با ایران گفت: اتفاقات اخیر این پیام را به دنیا منتقل کرد که با منطق، گفتگو، استدلال و ادب می توان با ایران تعامل و مسایل را حل و فصل کرد و اگر از مسیر دیگری با ایران وارد گفتگو شوند حتماً بازنده خواهند بود و منطقه آسیب خواهد دید.

دکتر جهانگیری با بیان این که ایران در طول تاریخ همواره حافظ امنیت منطقه و خلیج فارس بوده است خاطرنشان کرد: برای حفاظت از امنیت منطقه نیاز به تشکیل ائتلاف نیست. کسانی که به دنبال ائتلاف هستند هر گاه از مناطق خود خارج شده اند جز دامن زدن به ناامنی دستاورد دیگری به همراه نیاورده اند.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: امنیت منطقه را ایران با کمک کشورهای منطقه می تواند تأمین کند و برای این که همه از امنیت منطقه مطمئن باشند و همه بتوانند از منطقه ای امن استفاده کنند راهی جز این نیست که فشارها را از ایران برداشته و بدون تحمیل فشار با ایران وارد مذاکره و گفتگوی منطقی شوند و آن گاه خواهند دید که منطقه ای خوب و آرام برای همه فراهم خواهد شد.

دکتر جهانگیری در ادامه با اشاره به این که استان البرز به عنوان ایران کوچک لقب گرفته است افزود: استان البرز استان نمونه توسعه صنعتی ایران است و در بخش کشاورزی نیز همه اتفاقات و تحولاتی که در کشور رخ داده، نمونه آن در استان البرز وجود دارد.

معاون اول رییس جمهور افزود: استان البرز به دلیل شایستگی های خود و به دلیل نزدیکی به پایتخت، استانی نمونه در بخش علم و فناوری و از توانمندی های بسیار خوبی در این حوزه برخوردار است.

دکتر جهانگیری با اشاره به آسیب ها و عوارضی که در توسعه صنعتی و توسعه ملی وجود دارد تصریح کرد: چه در زمینه فقر و چه در زمینه نابرابری ها و آسیب های اجتماعی که امروز یکی از دغدغه های جدی کشور است همه اینها نیز در استان البرز قابل مطالعه است.

معاون اول رییس جمهور استان البرز را استانی پرپتانسیل در زمینه های مختلف برشمرد و گفت: استان البرز توانمندی های فراوانی دارد و واحدهای مهم و بزرگ صنعتی در این استان مستقر هستند.

دکتر جهانگیری با بیان این که توجه به زیرساخت های استان البرز برای تسهیل رفت و آمد مردم از اهمیت فراوانی برخوردار است خاطرنشان کرد: در طول هفته میلیون ها نفر از مسیرهایی که به استان البرز منتهی می شود برای تردد به تهران و شمال کشور رفت و آمد می کنند که باید کمک کنیم آزادراه هایی که درا ین مسیر وجود دارند هر چه زودتر به بهره برداری رسیده تا از اتلاف انرژی و به هدر رفتن وقت مردم کاسته شود.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به بازدید امروز خود از آزادراه شهید همت – کرج گفت: این آزادراه باید به سرعت تکمیل شود و وزیر راه و شهرسازی و مجریان این پروژه قول داده اند که در ماه های آینده شاهد تکمیل این طرح خواهیم بود.
دکتر جهانگیری همچنین با تأکید بر این که در آینده نزدیک بازدیدی از قطعه اول آزادراه تهران - شمال انجام خواهد شد، اظهار داشت: مسئولین اجرایی این پروژه وعده داده اند که حتماً قطعه اول آزادراه تهران – شمال امسال در خدمت مردم قرار خواهد گرفت.
معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: ریل، مترو و توسعه قطار شهری جزو مهمترین پروژه ها برای مسیر تهران – کرج است که باید ادامه پیدا کند.

دکتر جهانگیری با اشاره به وجود واحدهای متعدد کشاورزی در استان البرز گفت: این استان در زمینه های مختلف کشاورزی و به خصوص در بخش کشت بافت یکی از استان های پیشرو در این تکنیک نو و تکنولوژی مدرن است و در زمینه آبزی پروری نیز از توسعه خوبی برخوردار است که نمونه آن واحدی است که امروز مورد بازدید قرار گرفت که از نظر امکانات بسیار مدرن و منحصر به فرد بود.

معاون اول رییس جمهور با بیان این که امروز بازدید دیگری از بخش های صنعتی استان البرز از جمله شرکت مپنا انجام خواهد شد گفت: مپنا یکی از نمادهای مهم صنعتی ایران است که در رقابت با شرکت های بزرگ صنعتی دنیا در احداث نیروگاه های بزرگ رقابت دارد و شرکت هایی از این دست می توانند آینده صنعتی کشور را رقم بزنند.

دکتر جهانگیری در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز در شرایط بسیار خطیری قرار داریم گفت: آمریکایی ها بر اساس خوی دشمنی با جمهوری اسلامی ایران فشارهای خود را به خصوص در بخش اقتصادی بر ملت ایران افزایش داده اند و مردم ایران در سال های اخیر متحمل فشارهای فراوانی شده که ما شرمنده آنها هستیم.

معاون اول رییس جمهور افزود: این نوید را می توانیم به مردم بدهیم که به فضل الهی از شوک های مهمی عبور کرده ایم و در شرایط باثبات قرار گرفته ایم و امیدوارم شرایط پیش رو از نظر اقتصادی بهبود یافته و بتوانیم موانع را پشت سر گذاشته و در زمینه اشتغال، معیشت مردم و توسعه کشور گام های بلندتری برداریم. منبع: خانه ملت برچسب ها: جهانگیری ، فشارهای اقتصادی ، شوک ، مردم ، شرمندگی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: جهانگیری فشارهای اقتصادی شوک مردم شرمندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۶۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از ممنوع التصویریم در تلویزیون ناراحت نیستم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برنامه ای که منتشرنشده انتقاداتی را به سوی او روانه کرده که چطور یک جراح متخصص با این حجم کار که در حوزه موسیقی هم وارد شده، حالا برنامه تلویزیونی هم تولید کرده است. انتقادی که صابری در این گفتگو در کنارآسیب شناسی برنامه های سلامت محور تلویزیون به آن پاسخ می دهد.
۲ سال در جستجوی مجوز
مسعود صابری که چند سال پیش هم در برنامه تلویزیونی اکسیر هم‌راه با فرزاد حسنی یک برنامه آموزشی در حوزه پزشکی اجرا کرده، معتقد است که برنامه های حوزه سلامت و پزشکی در تلویزیون از فقر جدی محتوا رنج می برند.
صابری گفت: پس از گذشت چند سال از برنامه اکسیر به این فکر کردم که می توانیم با استفاده از آن تجربه یک برنامه آموزشی پزشکی تولید کنیم که به ایده آل هایم نزدیکتر باشد و بتواند در حین انتقال مفاهیم آموزشی آنقدر جذابیت داشته باشد که مخاطب را تا پایان برنامه با خود نگه دارد؛ مشکلی که برنامه فعلی با آن روبرو هستند.
مسعود صابری که با هدف پر کردن این خلا، رئالیتی شوی پزشکی با موضوعات مبتلابه جامعه تولید کرده که پس از ۲ سال سرگردانی در جستجوی یک مجوز پخش دو قسمت از آن با نام «دکتر مسعود» در شبکه نمایش خانگی پخش شد و اکنون در تدارک تولید فصل اول آن هستند.
شکل گیری کاراکتر «دکتر مسعود»
دکتر مسعود صابری درپاسخ به این سوال که اساس شکل گیری ایده شو تلویزیونی پزشکی «دکتر مسعود» از کجا آمده، گفت: برای پاسخ به این سؤال باید به تاریخ اتفاقات بازگردیم. البته من از سال‌های قبل دوست داشتم برنامه‌ای آموزشی در حوزه پزشکی تهیه کنم که جذابیت داشته باشد و مردم بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. کارهایی هم کردیم اما آن‌طور که می‌خواستم از آب درنیامد.
او افزود: اکسیر تجربه خوبی بود و بااینکه ساعت پخشش بسیار بد بود، مخاطب خودش را داشت. تجربه اکسیر و برخی حضورهای تلویزیونی دیگرم تجربه خوبی بود که بتوانم ایده نهایی را جذاب‌تر کنم که درنهایت شد «دکتر مسعود».

به گفته مسعود صابری این ایده اوایل سال ۱۳۹۹ به اجرا نزدیک شد: قبل از آذر سال ۱۳۹۹ تا پایان همان سال تلاش کردیم مباحثی همچون چگونگی کاراکتر یک اجرا کننده شوی تلویزیونی در حوزه پزشکی، استایل مو و ریش و صورت، نوع لباس پوشیدن، چگونگی صحبت کردن، نوع عینک و خلاصه جزئی‌ترین موارد مثل نوع نگاه به دوربین و ... را به‌طور مشخص تعیین کنیم و الباقی ویژگی‌هایی موردنظر برای دکتر مسعود را نهایی کنیم و بالاخره ساخت استودیو از اواخر سال ۱۳۹۹ شروع شد و در تیرماه سال ۱۴۰۰ به پایان رسید.




اهمیت جزئیات فنی
دکتر مسعود صابری درباره ویژگی های فنی یک برنامه تلویزیونی جذاب در حوزه پزشکی گفت: یک برنامه باید از نظر نور و تصویر و صدا و کلاً دکور بسیار فاخر باشد و بخش سناریو هم مرتباً چکش‌کاری شود.
او افزود: بعضاً خودمان چالش‌هایی هم در این حوزه داشتیم و کار آن‌طور که می‌خواستم بی‌نقص از آب درنمی‌آمد. برای همین بعدها در گروه نویسندگان و ژورنالیست‌ هایمان با وسواس بیشتر تغییراتی دادیم که برنامه ازنظر سناریو پیشرفت کند تا بتواند مخاطب را نگه دارد.
صابری ادامه داد: تولید برنامه های آموزشی به ویژه در حوزه پزشکی بسیار متفاوت از شوهای سرگرمی است و اگر تمامی ظرافت ها رعایت نشود مخاطب خسته می شود و آن را رها می کند.
ماجرای مجوز و پخش در روبیکا
مسعود صابری با اشاره به اینکه همین دشواری ها در طول تولید برنامه «دکتر مسعود» هم وجود داشته و باعث جدایی کارگردان هنری از تیم شده گفت: ساخت برنامهٔ پزشکی فکر خوبی بود اما هیچ‌وقت نتوانستیم تمام عوامل را با سختگیری‌های کارگردان هنری (فؤاد صفاریانپور) هماهنگ کنیم و همین شد که او از تیم جدا شد تا اینکه بل از شب یلدای گذشته در دیداری با فؤاد متوجه شدم که روبیکا به داستان برنامهٔ ما علاقه نشان داده و توانایی دریافت مجوز پخش آن هم دارد!
وی افزود: در همان دیدار کارگردان چند دقیقه‌ای از صحبت‌های من را فیلمبرداری کرد تا بتوانیم در میان برنامه قبلی بگنجانیم و به نوعی آپدیت کنیم که درنهایت دو قسمت آن پخش شد.
ماجرای ممنوع التصویری
دکتر مسعود صابری گفت: هیچ وقت به پخش تلویزیونی برنامه فکر نکردم چون فکر می‌کنم از حدود سال ۱۳۹۷ به بعد من در رادیو و تلویزیون، ممنوع‌التصویر و ممنوع‌الصدا شدم. البته هیچ‌گاه این موضوع را به‌طور رسمی به من اعلام نکردند ولی با توجه به برخی رفتارها به این مسئله پی بردم. برای مثال به برنامه‌ای دعوت می‌شدم اما در روز ضبط برنامه، تلفنی به من اطلاع می‌دادند که نمی‌توانم در برنامهٔ تلویزیونی زنده حضور داشته باشم.اعتبارم را از مردم می گیرم نه کس دیگری
صابری درباره دلیل این نوع برخوردها افزود: از علت اصلی این برخوردها بی‌اطلاع هستم. اما گمان می‌کنم رویکرد مسئولان به این شکل باشد که حضور فردی در برنامه‌های صداوسیما برای او شبیه به تبلیغات عمل می‌کند. البته نباید منکر این شد که رسانهٔ ملی باوجود تمام انتقاداتی که به نوع عملکردش وارد است همچنان در برخی حوزه ها باعث اعتبار افرادی می‌شود که در برنامه‌های آن مقابل دوربین قرار می‌گیرند.
او افزود: حتی امروزه باوجود کاهش شدید تعداد مخاطبان صداوسیما هنوز هم افرادی هستند که پای ثابت برنامه‌های تلویزیونی باشند. به‌هرحال شاید بر اساس دکترین مسئولان صداوسیما عدم شایستگی من تشخیص داده شده باشد .این اتفاق بارها برای افراد مختلف ازجمله مجری‌های تلویزیونی تکرار شده است.
دکتر مسعود صابری ادامه داد: البته که تلاش من برای مردم بوده و هنوز هم مخاطب خودم را دارم و مردم هستند که باید در مورد حذف من تصمیم بگیرند نه جای دیگری چون اساساً من اعتبار و محبوبیتم را از مردم گرفتم نه کس دیگری. حتی می توانم بگویم به نوعی از اینکه که در تلویزیون رسمی ممنوع‌التصویر ناراحت نیستم چون در شرایط امروز این یعنی من در کنار مردم بوده و از جنس مردم هستم.
او گفت: البته از سویی هم متأسفم چون بهترین و کاربردی‌ترین جا برای نشر آموزش عمومی پزشکی به مردم همین تلویزیونی هست که ظاهرا حضور من در آن ممنوع است.


دوران مجوز ندادن به سر آمده
مسعود صابری با ابراز تاسف از این نحوه برخورد رسانه ملی گفت: تأسف من به خاطر عدم پخش برنامه خودم نیست، به خاطر عدم پخش برنامه‌هایی از این دست است که موضوع پزشکی دارند و مخاطب مستقیم آن مردم هستند. ای‌کاش به‌جای روبیکا، صداوسیما برای پخش چنین برنامه هایی پیش‌قدم می‌شد. برنامه هایی که هدف آنها آموزش عمومی به مردم بود و به‌یقین بهترین مکان برای پخش چنین برنامه‌ای، تلویزیون و رسانهٔ ملی کشور است.
صابری افزود: به‌هرحال وقتی در تلویزیون ممانعت می‌شود، ساترا پیش‌قدم خواهد شد و حتی در صورت ممانعت ساترا، به‌راحتی می‌توان برنامه را در شبکه های اجتماعی منتشر کرد. به مدد شبکه‌های اجتماعی دیگر دوران مجوز ندادن به سرآمده. به اعتقاد من اگر یک برنامه از طریق آموزش‌های مختلف قادر باشد حتی جان یک نفر را نجات دهد و یا به بهبود یک نفر کمک کند، رسالت و وظیفهٔ خود را انجام داده‌ است و اگر مدیران به این مسئله فکر می‌کردند شاید داستان جور دیگری پیش می‌رفت.
مردی برای همه فصول بودن الزاما بد نیست
مسعود صابری در واکنش به این موضوع که چون هم جراح است هم خواننده هم نویسنده و حالا هم مجری؛ عده‌ای با نگاه انتقادی و عده‌ای هم از سر علاقه‌مندی عنوان «مردی برای همه فصول» را به او داده‌اند، گفت: از کسانی که از سر علاقه‌مندی این لطف را دارند ممنونم و به آن دسته‌ای که انتقاد دارند هم احترام می‌گذارم.
صابری ادامه داد: بالاخره قرار نیست سلیقه همه یک‌جور باشد؛ آن‌هم در حوزه هنر. قرار نیست که ایجاد یک فضای چندصدایی فقط در حد شعار و حرف باقی بماند؛ آن‌هم زمانی که خودمان مطالبه گر چنین شرایطی هستیم. البته به نظرم مردی برای همه فصل‌ها بودن نه‌تنها الزاماً بد نیست که می‌تواند خوب هم باشد.
مردم را به حال خودشان بگذاریم؛ برایشان تصمیم نگیریم
به گفته صابری تعدد کاراکتر متر و معیار دقیقی برای قضاوت یک فرد نیست و باید نحوه اجرا در جایگاه‌های مختلف معیار قرار بگیرد.
مسعود صابری ادامه داد: درکل معتقدم این‌جور مواقع متر و معیار استقبال مردم است. باید بگذاریم خود مردم تعیین کنند که برخوردشان با مسعود صابری جراح، خواننده، مجری و ... چطور باشد. مردم ما باهوش هستند و وقتی کسی گنده‌گویی کند یا ادعایی بیش از توانش داشته باشد، با بایکوت کردن به‌خوبی او را به حاشیه می‌رانند؛ کما اینکه تاکنون چه در حوزه هنر چه درسیاست و فرهنگ بارها شاهد این رفتار جمعی بوده‌ایم. پس بهترین راه این است که مردم را به حال خودشان بگذاریم، برایشان تصمیم نگیریم و شرایطی ایجاد کنیم که خودشان انتخاب کنند.
آنچه برای من از هر چیزی مهمتر است اینه که دوست دارم مردم بدانند که دانستن حق آنهاست و من برای دانستن مردم و آموزش پزشکی در کشور در طول ٤ سال گذشته نهایت تلاشم را انجام دادم.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896154

دیگر خبرها

  • مرادمند: خوب شد الان این چَک را خوردیم/به یاد دانشگر و مهدی پور خوشحالی کردم+فیلم
  • به بازی تراکتور نمی رسم/ هواداران ما را شرمنده کردند
  • شجاع خلیل‌ زاده: چه بگویم؟ فقط شرمنده هواداران تراکتور هستم / فیلم
  • تصاویری از صحبت های درگوشی خاتمی و سیدحسن خمینی در یک مراسم /اسحاق جهانگیری هم بود
  • فواد ایزدی: آمریکا و اسرائیل با عملیات روانی دنبال کاهش فشارهای بین‌المللی هستند
  • آمریکا و اسرائیل با ایجاد عملیات روانی علیه ایران به دنبال کاهش فشارهای بین‌المللی هستند/ اتفاق امروز صبح، ادامه جنگ روانی رژیم صهیونیستی است
  • جهانگیری: رساندن مردم به این باور که فرزندان خمینی پاسدار غرور ملی مردمشان هستند عین سیاست ورزی است
  • کشف دو خودروی قاچاق به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال در البرز
  • مطالبه ۲۶۳ میلیون دلاری برقی ایران از ترکیه
  • از ممنوع التصویریم در تلویزیون ناراحت نیستم