Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا امینی در مراسم تحلیف کارآموزان قضائی گفت: پایان دوره کارآموزی پایان کسب علم و دانش نیست و این موضوع را باید کارآموزان در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه کار قضائی کار مشکلی است گفت: نمی‌توانیم ادعا کنیم مطالبی که در دانشگاه آموخته می‌شود برای کار قضاوت کافی است، البته برای آغاز کار مناسب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امینی به ضرورت ادامه فعالیت‌های آموزشی برای کارآموزان قضائی اشاره کرد و گفت: مشورت پذیر بودن برای کار بهتر قضائی مناسب است و صمیمانه از قضات جدید می‌خواهم حال و هوای کسب علم را ادامه بدهند. مناسب هر پرونده باید علم و دانش خود را به روز نگه دارید.

معاون منابع انسانی قوه قضائیه به متن سوگندنامه قضات اشاره کرد و گفت: جایی در متن به پاسدار عدالت اشاره شده که این موضوع بسیار مهم است.

عدالت مهم‌ترین معنی در نظام‌های اخلاقی و حقوقی است. در همه مکاتب دینی و اخلاقی این موضوع اشاره شده است. بنا براین عدالت بالاترین ارزش دینی است.

وی افزود: کار قاضی بسیار سخت است چرا که ترازویی که ولی خدا در دست داشته را قاضی به دست می‌گیرد. کانونی ترین نقطه برای قاضی در دستگاه قضا استقلال قضائی است چرا که عدالت برای اجرا نیاز به مستقل بودن قاضی دارد. در همه جای دنیا تمام اسناد بالادستی را که نگاه می‌بینیم بر استقلال قاضی تاکید شده است. بنابراین عدالت ورزی که کار قاضی است، خصیصه‌ای را ایجاد می‌کند به نام استقلال قضائی و این متفاوت با بی طرفی است

معاون منابع انسانی قوه قضائیه دغدغه همه ما از قاضی تا مسولان و حتی جامعه باید این باشد که دستگاه قضائی داشته باشد ککه شاخصه استقلال قضائی شاخصه بالایی باشد البته هیچ دستگاه قضائی در دنیا نمی‌تواند مدعی ضد درصدی این موضوع باشد. در قانون اساسی ما هم به استقلال قضات اشاره شده است.

وی با بیان اینکه استقلال قضائی بر روی کاغذ آسان است گفت: قاضی باید شخصیت شجاع و متین و با اعتماد به نفسی داشته باشم که در برابر عوامل مختلف تأثیر پذیر نباشد.

امینی به ضرورت افزایش استقلال قضائی اشاره کرد و گفت: هر چیزی که می‌تواند در استقلال قضائی اخلال ایجاد کند باید جلوی آن را گرفت

در حال به روز رسانی…

کد خبر 4673984 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا امینی معاونت منابع انسانی قوه قضاییه قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۶۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه جمهوری اسلامی : قضات تا جایی که ممکن است متهمان و مجرمان را به زندان محکوم نکنند

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: قاضی به نمایندگی از حاکم اسلامی موظف است تمام راه‌های ممکن را برای پیدا کردن بهانه‌ای که به او امکان آزاد نمودن متهمان و خودداری از به بند کشیدن آنان را بدهد جستجو کند و تمام راه‌های به حبس کشاندن آنان را سد نماید.   این نوع برخورد علاوه بر فوایدی که برای آحاد مردم دارد و از پیدایش مفاسد متعدد اجتماعی ناشی از زندانی شدن‌ها جلوگیری می‌کند، اسلام را نیز آنگونه که هست به مردم معرفی می‌نماید.   وقتی پدر یک خانواده به زندان می‌افتد، فرزندان و همسر او دچار مشکلات روحی و مادی می‌شوند. وقتی یک دانشجو به زندان فرستاده می‌شود، آینده زندگی او با اختلال مواجه می‌شود. به زندان افتادن یک کارمند، به آینده شغلی او لطمه می‌زند.   منظور این نیست که بطور کلی بساط زندان برچیده شود بلکه هدف اینست که تلاش دستگاه قضائی بر این متمرکز شود که متهمان و یا حتی مجرمان حتی‌الامکان از راه‌های دیگر تنبیه شوند و صدور حکم بازداشت و زندانی شدن به حداقل برسد.   قطعاً در مواردی چاره‌ای غیر از زندانی شدن افراد وجود ندارد. منظور اینست که غلبه با بازداشت کردن و صدور حکم زندانی شدن نباشد و تا آنجا که ممکن است پرونده‌ها به شکل‌های دیگری مختومه شوند.   اینکه گفته شود احکام قضائی اگر شدید نباشند، بازدارندگی نخواهند داشت، در مورد جرائم خاص درست است ولی بسیاری از مجرمین را می‌توان با رأفت و نشان دادن عطوفت و رحمت به راه صحیح هدایت کرد و از ارتکاب مجدد جرم پشیمان نمود. فلسفه این اصل بسیار مهم که فرموده‌اند «هَلِ الدّینُ اِلاَّ الْحُبٌّ، آیا دین چیزی غیر از محبت و رحمت و عطوفت است؟» همین است.   اگر بخواهیم منصفانه نظر بدهیم، بسیاری از قضات کنونی به حدیث نورانی پیامبر خدا که در آغاز این مقاله نقل کرده‌ایم عمل می‌کنند و تلاششان بر این متمرکز است که متهمان را از مجازات معاف کنند و راه عطوفت و رحمت را برای متنبه شدن آنان برگزینند. در مواردی نیز وضعیت کاملاً برعکس است و احکام غیرعادی و خشنی صادر می‌شوند که خارج از چارچوب هستند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اعلام اسامی داوران هفته بیست و چهارم لیگ برتر/ قضاوت صفایی و مومنی برای استقلال و پرسپولیس
  • چرا سود سهام عدالت سه مرحله‌ای شد؟ برای دریافت سود به سایتی مراجعه نکنید | سهامداران برای آگاهی بیشتر با این شماره تماس بگیرند
  • قضات تا جایی که ممکن است متهمان و مجرمان را به زندان محکوم نکنند
  • روزنامه جمهوری اسلامی : قضات تا جایی که ممکن است متهمان و مجرمان را به زندان محکوم نکنند
  • گفت‌وگو با جوان‌ترین قاضی زن/ آقای قاضی خطابم می‌کنند!
  • حکم قضات منجر به آسیب تولید یا اشتغال نشود
  • تسریع جذب قضات و کارکنان اداری در سال ۱۴۰۳
  • رفع ابهام دونوبته شدن کنکور/ آیا با تاثیر معدل در کنکور عدالت اجتماعی برقرار می‌شود؟
  • این برد از نان شب برای استقلال واجب‌تر بود
  • عطوان: ژنرال‌ها و مقامات عربی از ایران یاد بگیرند + فیلم