Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@22:53:33 GMT

هنوز استخراج رمزارزها در هیئت دولت تصویب نشده است

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۶۸۳۱

به گزارش اکوفارس به نقل از شبکه خبر، محمدعلی دهقان دهنوی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر اظهار داشت: استخراج رمزارز صنعت یا پدیده ای جدید است و باید معایب و محاسن آن را با هم دید و ضمن مدیریت معایب از مزایای آن به نفع کشور استفاده کرد.

معاون وزیر اقتصاد افزود: استخراج رمزارز نوعی ایجاد دارایی است برای همین می توان آن را صنعت در نظر گرفت، اما وقتی با آن بخواهد پرداختی انجام شود، نیاز به مدیریت و نظارت بانک مرکزی است که می تواند تا حدودی از طریق مثلاً مصرف برق، میزان پردازش و … آن را برآورد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه هنوز استخراج رمزارزها در هیئت دولت تصویب نشده است، گفت: آنها که می خواهند در این صنعت کار کنند باید بدانند که صنعتی با ریسک بسیار بالاست و رمزارزها از جمله بیت کوین با نوسان شدید قیمت رو به رو هستند.

معاون وزیر اقتصاد درباره رمزارز بیت کوین گفت: رمز ارزها انواع مختلف و اسامی گوناگون دارد و یکی از آنها که معروف تر و رایج تر است بیت کوین نام دارد.

وی با اشاره به تعریف فناوری بلاک چین و رمزارزها گفت: بلاک چین نوعی فناوری است که اجازه می دهد اطلاعات را به شکل رمزنگاری شده و توزیع شده داشته باشیم و استخراج رمز ارز کسب و کار و صنعتی است که با استفاده از فناوری بلاک چین افراد تلاش می کنند رمزارزها را به دست بیاورند؛ یعنی رمزارز پاداش کسی است که از فناوری بلاک چین برای بدست آوردن آن استفاده کرده است.

دهقان دهنوی گفت: بلاک چین فناوری است که هم برای تولید رمزارز داخلی و هم برای تولید امضای دیجیتال می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: رمز ارز جهان روایی ندارد و قابلیت داد و ستد با آن بسیار محدود است.

مشکل مصرف برق برای رمزارزها فقط در تابستان مطرح است

احمد محمدی انارکی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با اشاره به مزایا و معایب کسب و کار استخراج رمزارز، گفت: از ظرفیت های خوب رمز ارز می توان استفاده کرد، چون قابلیت پیگیری ندارد می توان از طریق آن برای کشور ارزآوری کرد و یا واردات انجام داد.

انارکی در بحث مصرف برق هم گفت: وزارت ارتباطات هم می تواند در بحث شناسایی و رصد دستگاه های رمزارزها مشارکت کند و در ضمن باید توجه داشت که مشکل مصرف برق بیشتر در تابستان اتفاق می افتد و مشکلی از این بابت در فصول دیگر نیست.

شرط صعنتی شدن پدیده استخراج بیت کوین

همچنین زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت نیز در این برنامه گفت: باید حدی برای صنعتی شدن پدیده استخراج بیت کوین تعریف کرد و هنوز در وزارت خانه به این جمع بندی نرسیده ایم که این حد چقدر باشد آیا بر اساس میزان پردازش باشد یا مصرف برق یا شمار سرورها.

برای تولید بیت کوین نباید از برق یارانه ای استفاده شود

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق نیز گفت: برای تولید هر بیت کوین تقریباً ۷۲ هزار کیلو وات برق مصرف می شود که طبیعتاً نمی توان اجازه داد از برق یارانه ای استفاده شود و قیمت برق رمز ارزها باید به نرخ صادراتی محاسبه شود.

رجبی مشهدی گفت: یکی از پیشنهادات وزارت نیرو این بوده که سرورهای رمزارزها در زمان تابستان و پیک مصرف با محدودیت رو به رو شوند و از طریق کنتورهای هوشمند بحث نظارت ممکن است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۶۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل بخش خصوصی و کارگران می‌شود؟

سید صولت مرتضوی وزیر کار در جمع خبرنگاران به سوالاتی درخصوص طرح فجرانه یارانه، تعطیلی پنجشنبه‌ها برای بخش خصوصی و وضعیت لایحه واگذاری تعیین دستمزد پاسخ داد.

به گزارش ایلنا، وی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درخصوص طرح کالابرگ الکترونیکی و طرح فجرانه که در مراحل بعدی ادامه یافت، گفت: در رابطه با تداوم طرح نیاز به بررسی مجدد است و مقرر شد که آقای دکتر مخبر محوریت کار را داشته باشند و پیگیری کنند. در بحث کالابرگ هم استقبال بسیار خوب بود؛ هم در مرحله اول مخصوصا در دهک‌های کم درآمد به ویژه دهک اول، دوم، سوم و در مرحله دوم هم استقبال بهتر شد و حتی در مرحله سوم استقبال شتاب بیشتری گرفت.

وی ادامه داد: ما پیش بینی می‌کنیم که تقریبا بالغ بر ۹۵ درصد از طرح استقبال شود و مردم هم بسیار خوب استقبال کردند و کسبه هم تلاش شان این بود که در کمترین فرصت کار انجام شود.

وزیر کار در پاسخ به سوالی خصوصی تعطیلی پنجشنبه‌ها و اجرای آن بر مشمولان قانون کار و بخش خصوصی، تصریح کرد: این مساله نیاز به قانون دارد، هرچه که قانونگذار تصویب کند لازم الاجرا است. در واقع هرچه که مجلس تصویب کند و ابلاغ شود ما حتما اجرا خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت لایحه واگذاری تعیین نرخ دستمزد کارگران به مجلس گفت: لایحه واگذاری تعیین دستمزد در حوزه کارشناسی وزارتخانه در حال بررسی است، در بخش کارشناسی وزارتخانه است که بعد باید به دولت ارسال شود و در صورت تصویب در هیات دولت به مجلس ارسال خواهد شد.

مرتضوی در پاسخ به سوالی پیرامون برخی شنیده‌ها از تعدیل نیرو در شهرک‌های صنعتی اظهار داشت: من گزارشی از تعدیل نیرو ندارم، شما اگر گزارشی دارید مکتوب به ما بدهید حتما بررسی می‌کنم و در جلسه آینده خدمت شما اعلام می‌کنم.

دیگر خبرها

  • هاوینگ بیت‌کوین/ ماجرای نصف شدن پاداش
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می‌شود
  • هاوینگ بیت کوین چیست؟ همه چیز درباره Halving
  • برنامه عملیاتی تحقق ‎شعار سال به تصویب هیأت وزیران رسید
  • هاوینگ بیت کوین چیست؟ همه چیز درباره Halving (+فیلم و نمودار)
  • تعطیلی پنجشنبه‌ ها شامل کارگران هم می‌ شود ؟
  • برنامه عملیاتی تحقق ‎شعار سال به تصویب هیئت وزیران رسید
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود
  • تصویب برنامه عملیاتی تحقق شعار سال در جلسه دولت
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل بخش خصوصی و کارگران می‌شود؟