Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-23@06:53:19 GMT

اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل مسکن مهر

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۶۸۷۵

اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل مسکن مهر

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، با توجه به تاکید رییس‌جمهور بر اتمام مسکن مهر در سال جاری، دولت اهتمام خود را بر تکمیل واحدها و تسریع در ارایه خدمات و انشعابات به کار گرفته است. بر اساس لایحه بودجه سال ۹۸ مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل واحدهای مسکن مهر دیده شده است. این عدد از محل فروش یا تهاتر املاک و اراضی در اختیار وزارت راه و شهرسازی تامین و به برای تکمیل واحد های مسکن مهر، بافت فرسوده و بازآفرینی شهری و نیز تکمیل خدمات زیربنایی مسکن مهر هزینه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمبود خدمات و انشعابات طرح مسکن مهر همواره به عنوان مهم‌ترین چالش در تحویل واحدها مطرح شده است. بر اساس مذاکرات و توافقات انجام شده و جلسه دست‌اندرکاران حوزه مسکن با رئیس‌جمهور در تاریخ ۲۹ تیرماه بخشی از مبلغ دیده شده در قانون برنامه و بودجه سال ۹۸ یعنی مبلغ ۷۵۰ میلیارد تومان به منظور تکمیل خدمات زیربنایی و زیرساختی در اختیار وزارت نیرو قرار می‌گیرد.

محمدرضا امیرکمالی، نماینده وزیر نیرو در پروژه مسکن مهر، تخصیص این عدد را نویدی روشن و فرصتی طلایی برای تکمیل واحدهای مسکونی و زیرساخت‌های طرح مسکن مهر خوانده و گفته است: امیدوارم بتوانیم برای تکمیل پروژه‌های مربوط به این پروژه از فرصتی که در قانون بودجه امسال دیده شده است، استفاده کنیم.

سرعت‌دهی به خدمات و زیرساخت‌ها

بیشترین تعداد واحدهای نیمه‌کاره مسکن مهر در شهرهای پردیس، پرند و هشتگرد قرار دارد که طبق گزارش‌های میدانی، روند ایجاد خدمات زیربنایی و روبنایی این سایت‌ها سرعت گرفته است. از ۱۰ بهمن ماه سال گذشته در پردیس دو قرارداد بزرگ به ارزش ۱,۴۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد خدمات و زیرساخت‌ها از جمله مترو و راه‌های دسترسی به امضا رسید. هم‌چنین از ۸۵ هزار واحد مسکن مهر این شهر گفته می‌شود تا کنون بیش از ۳۵ هزار مورد افتتاح و سایر واحدها تا پایان سال تکمیل می‌شود.

در پرند هم طی مراسمی در روز چهارم اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ که ۵۰۰۰ واحد مسکن مهر و همچنین پروژه‌های آماده‌سازی و محوطه‌سازی افتتاح و برخی دیگر از پروژه‌ها کلنگ‌زنی شد، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند گفت که از ۹۶ هزار واحد مسکن مهر پرند، ۷۴ هزار واحد بهره‌برداری شده است.

هم‌چنین در هشتگرد از ابتدا در سال ۱۳۸۶ حدود ۴۹ هزار واحد مسکن مهر تعیین شده بود که به دلیل عدم تقاضا به ۳۹ هزار کاهش پیدا کرد. از این تعداد ۱۷ هزار مورد تحویل شده و ۶ هزار واحد نیز به پایان رسیده که در مرحله رفع نقص قرار دارد. به گفته داوود صفدری، مدیرعامل شرکت عمران هشتگرد، مترو این شهر و هم‌چنین پروژه مسکن مهر تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

مسکن مهرهای بدون متقاضی خریدار پیدا کرد

آنطور که قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفته، از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر تا کنون یک میلیون و ۸۲۵ هزار واحد معادل ۸۴ درصد تحویل شده است. کمتر از ۴۰۰ هزار واحد هنوز تحویل داده نشده که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد آماده و ساخته شده است که با اتمام خدمات زیربنایی شامل انشعابات آب و برق، آماده واگذاری به متقاضیان خواهد بود.

این در حالی است که مسکن مهرهای بدون متقاضی که به دلیل جانمایی نامناسب تا پیش از این به ۱۱۷ هزار واحد می رسید، حالا پس از جهش قیمت‌ها در بازار مسکن خریدار پیدا کرده و به ۵۷ هزار رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: بودجه 98 مسكن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۶۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۱۲۷ هزار و ۳۶۸ واحد مسکن مهر در دولت سیزدهم

تین نیوز

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۲۸۱ واحد نهضت ملی مسکن در مراحل مختلف ساخت قرار دارد گفت: از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۵۰۰ هزار واحد مسکونی تحویل شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، روح الله اکبری از اجرای ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۲۸۱ واحد طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم بیش از ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد در سراسر کشور اجرا شده است که حدود ۵۰۰ هزار واحد از این تعداد تحویل متقاضیان شده است و بیش از ۲ میلیون واحد نیز با پیشرفت فیزیکی متفاوت در حال ساخت است.

اراضی  ۳۹۶ هزار و ۹۳۱ واحد زمین شهری به متقاضیان تخصیص یافت

اکبری در تشریح اجرای مسکن در سراسر کشور در راستای قانون جهش تولید مسکن توضیح داد: از تعداد واحدهای آغاز شده  به تعداد ۳۹۶ هزار و ۹۳۱  به شکل واگذاری زمین به شکل انفرادی، گروهی، جوانی جمعیت و واگذاری زمین برای گروه های واجد شرایط حمایتی بوده است. 

تخصیص ۷۹ هزار و ۱۰۴ واحد زمین روستایی به متقاضیان

وی افزود: از حدود ۴۰۰ هزار قطعه زمین روستایی شناسایی شده نیز تاکنون زمین ۷۹ هزار و ۱۰۴ واحد به متقاضیان واجد شرایط تخصیص یافته است.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: در بخش واحدهای حمایتی تعریف شده در اراضی ۹۹ ساله تاکنون ۷۱۳ هزار و ۵۸۶ واحد ساخت آنها آغاز شده است. همچنین ۵۰۰ هزار واحد نیز در تفاهم با نیروهای مسلح در حال ساخت است که برخی از اراضی مربوط به نیروهای مسلح و برخی نیز مربوط به دیگر اراضی است که در این بخش تاکنون ۲۵۴ هزار و ۱۴۶ واحد آغاز شده است.

فرآیند نوسازی ۲۵۷ هزار و ۷۰۳ واحد در بافت های فرسوده طی دولت سیزدهم

اکبری توضیح داد: در بخش بافت فرسوده، برنامه ریزی ۴ ساله نوسازی۶۰۰ هزار واحد بوده و میانگین سالانه آغاز ۱۵۰ هزار واحد در سال بوده است که تاکنون ۲۵۷ هزار و ۷۰۳ واحد شروع شده است؛ از واحدهای شروع شده نیز تاکنون ۸۷ هزار واحد به اتمام رسیده است.

اجرای ۱۹۸ هزار و ۶۱۵ واحد خودمالکی مسکن در کشور

وی ادامه داد: در بخش خودمالکی شهری که حمایت های دولتی را اعم از تسهیلات و تخفیف های شهرسازی و سایر دریافت می کنند و زمین در مالکیت افراد است تاکنون ساخت ۱۹۸ هزار و ۶۱۵ واحد شروع شده است. همچنین در بخش بهسازی، نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، ساخت ۴۹۰ هزار و ۸۲۸ واحد مسکونی آغاز شده  که از این تعداد آغاز و ۲۴۰ هزار و ۳۱۶ واحد به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان شده است.

تکمیل و تحویل ۱۲۷ هزار و ۳۶۸ واحد مسکن مهر در دولت سیزدهم

اکبری در خصوص تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر نیز گفت: از ۲۵۰ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۲۷ هزار و ۳۶۸ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: با تمامی استان ها در حال برنامه ریزی برای تحویل واحدها هستیم. از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۵۰۰ هزار واحد تکمیل و تحویل شده است. همچنین، واحدهایی که در اراضی ۹۹ ساله به صورت انبوه سازی در حال ساخت است حدود ۱۰۰ هزار واحد بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که در نیمه نخست امسال تکمیل و بهره برداری می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • اختصاص ۳۵۰۰میلیارد ریال از محل مولدسازی به پروژه‌های ورزشی اردبیل
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان به مسکن مددجویان البرزی
  • اختصاص ۵ هزار میلیارد ریال برای کمک به تامین خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن در خراسان رضوی
  • تحویل ۱۲۷ هزار و ۳۶۸ واحد مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • اختصاص اعتبارات ویژه برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دربستان آباد
  • تکمیل و تحویل ۲۴۱ هزار و ۵۲۵ واحد روستایی توسط بنیاد مسکن
  • تکمیل و تحویل ۲۴۱ هزار و ۵۲۵ واحد روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی